Inlägg från: Anonym (Canx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Canx)

Närstående missbruk

Skulle ni anmäla en närstående för missbruk?

Tex tala om för hens jobb hur det ligger till och tipsa polisen.

• Svar på tråden Närstående missbruk
  • Anonym (Canx)

Personen jobbar inom hemtjänsten.

En till fråga - Skulle ni tala om för personens föräldrar?

• Anonym (Canx)

Det gäller Cannabis som personen periodvis tar dagligen, på kvällen.

Personen sitter mest för sig själv, är blyg när hen inte är påverkad.

Som Påverkad är personen otroligt social och glad.

Jag är trött på personlighetsförändringen som sker men personen vägrar inse sitt beroende. Har hållt på i över 10 år..

• Anonym (Canx)

Personen kör bil på jobbet!

När personen Röker dagligen på kvällen så tycker inte jag att personen är lämplig förare.

Dessutom att ta hand om andra människor, personen kallar sig för effektiv då hen gör det hen ska hos en patient supersnabbt. Allt för att kunna gå tidigare, fuska sig till en hel dag fast hen var klar för länge sedan.

Vad blir det för kvalitet på jobbet hos varje patient om man gör allt så snabbt man kan? Det är ju människor vi pratar om, det kanske är den enda kontakten patienten får av en annan människa på hela dagen.

• Anonym (Canx)

Hen är inte intresserad av att prata med patienterna heller.

• Anonym (Canx)

Info jag hittat:

Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks.

Det syns genom blodprov från 12-72 timmar beroende på hur mycket du har rökt innan.

I pisset däremot kan det synad från 1-60 dagar beroende på hur mycket du har rökt innan.

• Anonym (Canx)

Skulle inte påstå att det är pissenkelt att sluta med cannabis i hens fall.

Hen slutade i ca 2 mån, fick mardrömmar när hen skulle sova men blev mer närvarande på något sätt på dagen. Den där blyga personen kom fram igen.

Hen kände doften av Cannabis en dag och efter det kom ett stort bråk med partnern (som inte vill att hen röker på) då hen försökte gå bakom ryggen och röka på igen.

Därefter visade det sig att hen rökt på ungefär från det bråket till dags datum. Vilket hen erkände i ett samtal.

Mycket troligt att hen har mentala problem som ligger bakom, jag har en känsla av att det är bipolär hen är.

• Anonym (Canx)

Ställde en allmän fråga för jag har ingen aning om hur man hanterar personer som tar droger.

Vet bara att personen förstör varenda relation hen har och jag förstår att något psykiskt ligger bakom ett missbruk men hen låtsas som att allt är fantastiskt i hens liv, total förnekelse.

Svar på tråden Närstående missbruk