• Maaaalin

    Lämna 2 katter medans pluggning

    Hej, bor ihop med en sambo idag å 2 katt systrar. Då de inte fungerar i förhållande längre så funderar jag på flytta hem till mig tar givetvis katterna med mig. Men jag är sjukt orolig att de inte klarar sig på dagarna då ja pluggar. Är i plugget måndag onsdag torsdag. Åker då hemifrån 06 40 å kommer hem på kvällen självklart kommer de finnas vatten och Mat framme. Men jag är så orolig att de inte klarar sig. Därav e ja rädd för flytta isär med med min sambo. Men de börjar gå för långt nu att min mag katarr har kommit tillbaka och de går inte bo ihop längre... MEN jag tänker på katterna OXÅ Då dom är mina allt .. gör allt för att dom ska ha de bra jag pluggar till undersköterska .. snälla ha ni nått råd ??? Jag går under snart och behöver verkligen flytta hem till mig igen med mina missor. Dom är 18 veckor.

  • Svar på tråden Lämna 2 katter medans pluggning
  • Maaaalin
    flygrl skrev 2019-08-20 22:30:05 följande:

    Så, då har du flyttat idag eller hur? Bra för det låter inte som den där killen är bra för dig :/ (sorry att jag säger det även om det inte är ämnet för tråden). Önskar dig allt gott för ditt nya liv!

    Jag förstår att du oroar dig väldigt för hur dina små kissar ska klara sig. Min katt betyder också enormt mycket för mig och jag är väldigt mån om den ska ha det bra. Och samma gäller säkert för alla kattägare i tråden så du kan nog lita på oss när vi säger det kommer gå bra att lämna katterna ensamma hemma över dagen.

    Dom kommer inte fara illa utan ha det gott med varandra, sova, busa, käka osv. Du har inget att oroa dig för. Många katter är ensamma hemma över dagen när deras människa är på jobbet och det är chill. Lita på dom lugnande ord du får av oss. Vi bryr oss om dig och dina katter.


    Hej! Japp det har vi :) så nu är de vi 3 :). Nej han va inte bra för mig :(. Ja jag är orolig över de :(. Okej får lita på er då :).
  • Maaaalin
    Totinona11 skrev 2019-08-17 15:07:33 följande:

    Tror inte du behöver oroa dig alls då jag förutsätter att katterna har stimulation (leksaker och kanske kan du sätta på tvn en stund när du går på en youtube-kanal med kattvideor på fåglar och möss som de brukar gilla), sällskap av varandra, mat och vatten samt nåt ställe att vila på. Katter anpassar sig till sina mattor/hussar så ni får leka och kela när du är hemma. Men om du är jätteorolig så finns kameror du kan ha hemma alternativt kanske du har nån fin granne som kan kika till dem mitt på dagen. Lycka till med plugget och kissarna :)


    Va menar du för kameror?:)
  • Dexter dot com
    Maaaalin skrev 2019-08-21 15:29:10 följande:
    Va menar du för kameror?:)
    Det finns kameror som du sätter upp i lägenheten och ser på mobilen/laptop vad som händer hemma. Används ofta vid ensamhetsträning av hund. Vet dock inte vart dom köps.
  • Maaaalin

    Och så kom dagen då ja är på väg till skolan och fått lämna mina bebisar hemma:( har sån ångest :( usch!!

  • Sasu

    det vore en sak om du bara har en katt, men nu har du ju 2, samt att de är systrar :) så de kommer klara sig fint! lagen säger ju att man måste kolla till dom 2-3 gånger om dagen,men katter är väldigt självständiga. mina katter har ju blivit lämnade hemma en hel dag några enstaka gånger och de har klarat sig hur bra som helst! Oftast går de och lägger sig direkt efter vi åkt :)

  • Maaaalin
    Sasu skrev 2019-08-22 09:00:27 följande:

    det vore en sak om du bara har en katt, men nu har du ju 2, samt att de är systrar :) så de kommer klara sig fint! lagen säger ju att man måste kolla till dom 2-3 gånger om dagen,men katter är väldigt självständiga. mina katter har ju blivit lämnade hemma en hel dag några enstaka gånger och de har klarat sig hur bra som helst! Oftast går de och lägger sig direkt efter vi åkt :)


    Ja precis... är ju hemma tisdag å fredagar å helgerna.

    Så dom.lämnas ju måndag onsdag å torsdag...

    Hoppas dom klarar sig :(
  • Maaaalin
    Dexter dot com skrev 2019-08-22 19:53:30 följande:

    Hur har det gått idag?


    Jodå dom kom mötte mig i dörren :)
  • Nandez
    Maaaalin skrev 2019-08-22 21:40:39 följande:
    Jodå dom kom mötte mig i dörren :)
    Dom brukar göra det
  • flygrl
    Maaaalin skrev 2019-08-22 21:40:39 följande:

    Jodå dom kom mötte mig i dörren :)


    Min kisse möter mig också alltid i dörren och både hon och jag är glada, sen lägger vi oss på sängen och gosar, hon brukar stå på mitt bröst och trampa och buffa med nosen mot mitt ansikte. Händer att vi somnar en stund tillsammans eller så säger hon åt mig och fixa fram mat åt henne. Sååå mysigt!

    Du ser, kissarna klarade dagen fint. No need to worry eller hur?!
  • Maaaalin
    flygrl skrev 2019-08-23 02:09:05 följande:

    Min kisse möter mig också alltid i dörren och både hon och jag är glada, sen lägger vi oss på sängen och gosar, hon brukar stå på mitt bröst och trampa och buffa med nosen mot mitt ansikte. Händer att vi somnar en stund tillsammans eller så säger hon åt mig och fixa fram mat åt henne. Sååå mysigt!

    Du ser, kissarna klarade dagen fint. No need to worry eller hur?!


    Aaawww dom mötte mig i dörren och ja satt mig ner å kela med dom :). Nä men första gången:( men ska nog gå bättre å bättre. :)
  • flygrl
    Maaaalin skrev 2019-08-23 15:55:38 följande:

    Aaawww dom mötte mig i dörren och ja satt mig ner å kela med dom :). Nä men första gången:( men ska nog gå bättre å bättre. :)


    Visst är det härligt få bli välkomnad hem av en söt, kärleksfull liten katt (eller 2 som i ditt fall)! Katter är underbara små varelser!

    Hälsa dina kissar från mig!
    Maaaalin skrev 2019-08-23 15:56:06 följande:

    Jaa mammas bebisar :)))


  • Maaaalin
    flygrl skrev 2019-08-23 20:28:14 följande:

    Visst är det härligt få bli välkomnad hem av en söt, kärleksfull liten katt (eller 2 som i ditt fall)! Katter är underbara små varelser!

    Hälsa dina kissar från mig!


    Ja det e de :) de ska jag göra :)
Svar på tråden Lämna 2 katter medans pluggning