Anonym (tobbe) skrev 2019-08-30 23:02:08 följande:
Jag kommer troligen inte bli det. Iofs skulle jag nog kunna leva jävligt billigt i en stuga. Men det var inte min poäng. Min poäng var att visa alla med höga löner att dom just har höga löner. För det känns som medelklassen i Sverige har tappat kontakten med hur verkligheten ser ut för dom med låga inkomster. Därför visade jag på att dom med sådana löner skulle kunna sluta jobba tidigt och ändå leva bättre eller på samma nivå som en med låginkomst. Det kan vara något att tänka på när man röstar nästa gång så vi inte får mer skattesänkningar till dom som redan har och förslag om att sänka löner för låginkomsttagare.
Personligen kommer jag nog växla hela livet mellan att jobba och ibland sparat pengar så att jag kan göra annat. Men för min del är inte jobbet allt det sociala får jag minst lika mycket utanför arbetet.
Höga löner? Du föresog ju det för folk som tjänade meddelön upp til 40 000 har jag för mej. Tjäna bra i Sverige så får du nog tjäna minst 60 000 för att det ska räknas som högt.
Du har inte tänkt på att om du inte jobbar ett fullt liv så får du en ganska rutten pension?
Rösta nästa gång på vänsterpartier? När nu alliansen sänkte satten när dom regerade så var det just låginkonstagrna som fick den största procentuella sänkningen.....