• Kverulant67

Vad har ni för lön?

Jag jobbar som datakonsult och är delvis egen, jag får 80% av det jag drar in.
    Jag drar in ca 85-100 000kr/månad, men tar ut 40 000kr i månaden, resten läggs i en buffert som jag kan ta ut om jag vill tex vara långledig.
    Jag är 56år gammal. Summan 40 000 beror på att då slipper jag betala statlig skatt samt klarar mej mer än bra.

• Kverulant67
    Anonym (tobbe) skrev 2019-08-20 01:41:01 följande:

Shit vad många höginkomsttagare det verkar vara här. Alla med era löner borde inte klaga. Skulle jag ha en sån hög lön då skulle jag kunna sluta jobba tidigt skulle ganska fort byggt upp ett rejält kapital att leva på fattar inte hur folk kan klaga. Själv är jag tekniker har gått två år på högskola. Har 22000 just nu men jag har haft jobb med lägre. Här i arbetsklassområdena ligger löner på mellan 16000-24000:- och det klarar man lätt att leva på och kan även lägga undan pengar.

Om du har gått 2 år på högskolan så tjänar du extremt lite....
  • Kverulant67
    Anonym (E) skrev 2019-08-22 07:46:53 följande:
    Jag ligger i medellöneskiktet på min skola. Många tjänar runt 45-50 000, men de är ofta 55+ eller förstelärare.
    Inte illa att ligga så högt när snittlönen är 32900...
  • Kverulant67
    Anonym (tobbe) skrev 2019-08-28 00:26:17 följande: