• Anonym (Anne26)

Vad har ni för lön?

Hej!

Jag undrar hur gamla ni är och vad ni har för löner idag? Vad arbetar ni med?

Jag är själv 26 år och kmr få ett nytt jobb där jag får 30 000 kr. Är högskoleutbildad och har några års erfarenhet. Anser att min lön är för låg!

• Svar på tråden Vad har ni för lön?
  • cutepenguin
    cutepenguin skrev 2019-08-20 08:18:04 följande:

Jurist på kommun, 34 000kr och har jobbat 1,5 år ganska precis.

Missade ålder, är 26!
  • Anonym (myself)
    Anonym (Anne26) skrev 2019-08-19 22:01:52 följande:
    Anonym (K) skrev 2019-08-19 20:53:12 följande:

29 år och 44.000 brutto. Jobbar och bor i Stockholm. Ingen utbildning.

Varför accepterar du ett jobb med en lön du inte känner dig nöjd med?

Dels pga erfarenheten och pga utvecklingen längre fram trots att lönen känns halvseg nu så kanske det lönar sig i längden och då det är ett stort företag så finns det många möjligheter att kunna utvecklas inom.
    En tips - om du vill uppnå nåt på ett stort företag, börja synas och höras där direkt från början annars försvinner du i mängder och inte får nån utveckling alls.
  • PH76
    Anonym (myself) skrev 2019-08-20 08:24:09 följande:
    En tips - om du vill uppnå nåt på ett stort företag, börja synas och höras där direkt från början annars försvinner du i mängder och inte får nån utveckling alls.
    Jag håller med, synlighet är väldigt viktig "rätt synlighet". Många dar sig dock för det då det innebär just "synlighet" och i många fall mer arbete.
  • PH76
    Jag håller med, synlighet är väldigt viktig "rätt synlighet". Många dar sig dock för det då det innebär just "synlighet" och i många fall mer arbete.
  • Anonym (Anne26)

Det är min tanke om jag nu väljer det nya arbetet som är på en helt annan ny avdelning
  • Kverulant67

Jag jobbar som datakonsult och är delvis egen, jag får 80% av det jag drar in.
    Jag drar in ca 85-100 000kr/månad, men tar ut 40 000kr i månaden, resten läggs i en buffert som jag kan ta ut om jag vill tex vara långledig.
    Jag är 56år gammal. Summan 40 000 beror på att då slipper jag betala statlig skatt samt klarar mej mer än bra.

• Anonym (Inte nöjd)

Är 46 år, jobbar på ekonomiavdelning inom resebranschen, har 31900:- brutto och har jobbat med detta i 20 år.....inte nöjd med lönen för fem öre men å andra sidan så reser vi snorbilligt hur ofta vi vill

• Jamesdio

51 år, forskarutbildad, jobbar statligt med en lön på drygt 53000 kr/mån.

• Anonym (36 000)
    Anonym (tobbe) skrev 2019-08-20 01:41:01 följande:
    Shit vad många höginkomsttagare det verkar vara här. Alla med era löner borde inte klaga. Skulle jag ha en sån hög lön då skulle jag kunna sluta jobba tidigt skulle ganska fort byggt upp ett rejält kapital att leva på fattar inte hur folk kan klaga. Själv är jag tekniker har gått två år på högskola. Har 22000 just nu men jag har haft jobb med lägre. Här i arbetsklassområdena ligger löner på mellan 16000-24000:- och det klarar man lätt att leva på och kan även lägga undan pengar.
    Sådana här trådar lockar alltid fler av de som svarar över snittet. Inget konstigt med det.
  • Anonym (.)

47 år. Grundskola.  34.700 plus årsbonus på runt 15000.   In och utleveranser på ett industriföretag som kollektivanställd.
    Dagtid 7:00-15:45 och trivs grymt bra med varierande arbetsuppgifter och lagom med ansvar. Timmarna flyger iväg varje dag.
    15 minuter till jobbet och varit här 27 år. 
    Gott om tid för barn och intressen.

Svar på tråden Vad har ni för lön?