Inlägg från: EnNathaliee |Visa alla inlägg
  • EnNathaliee

BF MAJ 2020

Heej!! Hoppar in i gruppen :D

Är 25år och väntar mitt första barn, enligt min app är jag i v.6+4, är så spänd men så orolig på samma gång! Vi bestämde att vi skulle försöka och lyckades direkt, så blev super chockad haha!

Vi har inte berättat för någon än, vi vill vänta tills dom första 12 veckorna är över då jag är livrädd för att få missfall.

Så jag hat inte haft någon att prata med direkt haha, så blev glad när jag såg den här gruppen :)

Jag har något som känns som mensverk lite till och från, mår typ illa av allt jag äter, sjukt svullen om fötterna på kvällen (då jag står upp 9 timmar på mitt arbete) och ömma bröst, men inte mer än så.

Ska till barnmorskan för första gången om 3 veckor, och hoppas på att allt ser bra ut!

Kan tillägga att jag är överviktig och lakot ovo vegetarian, kanske är det någon med här som är nått av det?

Försöker att tänka positvit och vara glad, meen tänker nog på missfall en gång om dagen sen jag läste att överviktiga har stor risk för det... Är för övrigt frisk och mår bra, så får hoppas att det går vängen!! Annars så väntar vi nog ett tag till, och försöker att gå ner lite i vikt till nästa gång :)

• EnNathaliee

Kul att det finns nån mer! :D

Jag har vart veg i över ett år nu, men inte direkt ätit så nyttigt. Så nu försöker att äta så nyttigt som möjligt och hoppas på att det hjälper till med vikten samt att jag promenerar typ 3-4 km i veckan sen jag blev gravid. Så håller tummarna :)

Habba skrev 2019-09-11 10:44:32 följande:

Äter Lakto-ovo-fisk. Är inriktad på att gå ner lite i vikt under de första veckorna.????

• EnNathaliee

Halloj på er alla :)

Måste bara höra, är det någon mer som har riktigt ont i magen? Bara läst att man får ?molande? värk, men ibland vaknar jag på nätterna av att det gör så ont och nästan krampar? Känns typ som mensverk fast mkt värre! Det håller i sig i typ 20min??

Vet inte om jag känner av extra nu för att man tänker på att man är gravid hela tiden hahah :)

• EnNathaliee

Tack för svaren hörrni! Känns lite bättre nu <3

Tror inte heller det är någon fara, men kändes bara som att alla andra knappt hade ont, så känner man själv att det gör jävligt ont liksom haha :)

Ska snart till barnmorskan för första gången, kommer garanterat att bomba med frågor om det då! :)

• EnNathaliee

Lägger till mig :D

BF lista

1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid

2/5 - EmmaAF,, Gabby

3/5 - Saga92, EnNathaliee

4/5 - jevana,

5/5 - ankan6, höstmamma

6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,

9/5 - kanela84, trostar,

10/5 - HejsanJenny,

11/5 - Hoffesport, almqvist

12/5 - siggy, rebeckall

13/5- Habba

16/5 - Idapidan,

17/5 - Humlan1989,

18/5 - Nowoli,

19/5 - LBP91, LegoS,

20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

21/5 - ahland,

23/5 - Nextchapter

24/5 wifeV

26/5 - Millemupp

• EnNathaliee

Exakt samma har hänt mig ett par gånger, gör så himla ont och håller i sig länge! Jag kände mest så i början, och nu har det inte hänt på nästan två veckor (är i v.6) Men har inte börjat blöda, så vet inte vad det va? Jag hoppas bara på att allt är okej helt enkelt! :)

Kan tillägga att det är min första graviditet så vet ju inte hur något ska kännas haha :D

Daphodil skrev 2019-09-21 12:41:37 följande:

Jag vaknade f ö inatt med en mensvärk som var så kraftig att jag bara kallsvettades. Jag har aldrig haft så i tidigare graviditeter och trodde jag skulle börja störtblöda. Men efter nån timme gick det över och idag mår jag som vanligt. Obehaglig upplevelse oavsett!

• EnNathaliee

Vad kul, och grattis!! Håller tummarna för att det går vägen :D Det finns en hemlig grupp på fb, skriv till Vinmonster så fixar hon in dig :)

LinneaWookie skrev 2019-09-24 08:45:22 följande:

Hej alla glada preggosar <3

Jag plussade 7/9 efter IVF-försök nummer xxx med två missfall i bagaget (ett i oktober '18 och ett i maj i år). Vi började med utredning i aug för ett år sedan och de kom fram till manlig faktor, alltså för få spermier per "laddning". Blev gravid två gånger som sagt men ena slutade i MF i vecka 9 och andra i MA vid ungefär samma tidpunkt.

Så detta är tredje gången gillt, och hittills bådar det gott då jag har starka symptom som jag inte haft innan. Har nu mått jätteilla i ungefär 4-5 dagar, och jag kände inte ett uns av illamående de andra gångerna. Är i v 7+1 idag, och tiden sniglar sig fram såååå långsamt.

Enligt alla gravidappar bör BF vara 11/5 2020

Om det finns en FB-grupp går jag hemskt gärna med. Efter förra gången "lovade" jag mig själv att inte gå med i några roliga grupper förrän efter v12, för det är så hjärtskärande att behöva förklara allt/gå ur en grupp efter att ha varit där ett tag. MEN då mina symptom är så starka denna gång är jag mer hoppfull, och känner ändå att det är värt att gå med- kan inte hålla mig!

Ska bli kul att följa alla

• EnNathaliee

Hej! Jag va också mycket orolig i början då jag även har större risk att få missfall då jag är överviktig (visste inte det innan jag blev gravid, då hade jag försökt att gå ner i vikt såklart) så jag har tänkt på missfall typ hela tiden. Men sen läste jag att någon här i gruppen skrev att: vi väntar ju barn, vi väntar inte missfall!

Det ändrade mitt tankesätt en hel del! Så nu är jag glad för varje dag jag faktist är gravid! För får jag missfall sen, då kommer jag säkert att ångra att jag inte njöt av tiden jag faktist va gravid.

Det känns ju bara så onödigt att oroa sig för nått man inte kan påverka, så försök verkligen <3

HejsanJenny skrev 2019-09-24 17:03:02 följande:

Jag har verkligen så himla svårt att njuta av att vara gravid. Varje gång jag har varit på toa och torkar mig så förväntar jag mig att se blod på pappret. Kryssar av dagar i kalendern varje dag (räknar ned till vecka tolv, även om jag vet att det inte automatiskt är lugnt efter det - har fått missfall i vecka 14, tji fick jag) och kollar maniskt på den där hemsidan med oddsen av att få missfall baserat på hur långt gången man är flera gånger per dag. Även om jag vet att de bara är siffror. Någon som har tips? Råd? Hur lugnar man ner sig själv? Hur tillåter jag mig själv att bara njuta? Är i 7+3 och har endast berättat för sambo och syster, och känns som om de redan är trötta på mitt ältande och daltande. Jag vill det här så himla gärna och vet inte om jag (eller min relation) klarar av ett missfall till.

Svar på tråden BF MAJ 2020