Inlägg från: BubblanBm |Visa alla inlägg
  • BubblanBm

BF MAJ 2020

Hej! Jag är en barnmorska med en idé och "lägger mig nu i" eran tråd med en fråga. Hoppas det är ok. Jag har, i mina år som barnmorska på mödravård, BB o förlossning, upplevt att alla är ganska ensam i sina upplevelser och tankar. Önskar ändra på de. Dessa forum är ju strålande. Min tanke är att kunna hjälpa till med stöd, råd och kunna ev erbjuda profylax och amnings rådgivning i framtiden om behov finns. Går in dagligen i en sluten grupp på Facebook och läser vad dom sagt. Undrar nu om någon av er är intresserad av att vara med i en pilot studie. Kostar inget. Vill mest se om behovet finns. Vad tror ni? Tack för er tid.

• BubblanBm

Vad exakt går studien ut på?

[/quote]

Mer ett prov inför kommande projekt. Har en idé om att skapa en service som sammanför kvinnor i ungefär samma vecka. Byta tankar, se att man inte är ensam med tankar och ev oro. Ser på mödravården att glappet mellan inskrivning och vecka 20 är stort och många tankar kommer redan där.

• BubblanBm
    ankan6 skrev 2019-10-20 16:22:09 följande:

Vad exakt går studien ut på?

Mer ett prov inför kommande projekt. Har en idé om att skapa en service som sammanför kvinnor i ungefär samma vecka. Byta tankar, se att man inte är ensam med tankar och ev oro. Ser på mödravården att glappet mellan inskrivning och vecka 20 är stort och många tankar kommer redan där.

Om någon är sugen på fortsatt kontakt som i en grupp med stöd av barnmorska i alla tankar så finns Facebook sidan bubblan.

Förstår att de är luddigt och konstigt. Tar jätte gärna emot tankar nu när jag stör i er tråd. Vad tror ni spontan?

Tack för er uppmärksamhet! ????
Svar på tråden BF MAJ 2020