• brownfox

BF MAJ 2020

Hej till alla, ville hoppa in här :) bf 15 maj enligt appen Glad

Är nu i vecka 8 (7+1) och har inte haft några symtom än, bara lite mer trott än vanligt... första graviditet, blev gravit vid första försok.

Såklart orolig nu, gör gravidtest minst 2 ggr varje vecka Tyst

• brownfox
    Nextchapter skrev 2019-09-28 10:47:52 följande:

He

Välkommen o grattis! :)

Går in i vecka 7 i morgon och har inte heller så mkt symtom förutom svullna ömma bröst och trött samt ibland lite molvärk. :)

Också första barnet och vid första försök så har fortfarande svårt att smälta detta då jag va beredd på att det skulle ta längre tid :)

Gjorde också ett till test en vecka efter första plusset. Skall försöka låta bli att ta nått mer nu :)

Har du ringt mvc o bokat en tid än? :)

Tack!
    Jag har bokat tid hos mvc på 1177.se, eller jag bokat den inskrivningstiden då.... men jag tror jag bokat för tidigt, för att jag kommer bli vecka 9 :hmm:
    var hor barnmorska för 2v sedan för att kolla hur och vad gör man och hon själv kunde ej hitta nån ledig tid som passar bättre så hennes rekommendation var att ha kvar den tiden jag bokade. Nu vet jag inte vad kommer vi göra i 45min om inga blodprov eller ultraljud kan tas då. Skrattande

Tänkte boka tid för tidigt ultraljud själv innan, är det dumt? 
  • brownfox
    Trostar skrev 2019-09-28 11:12:44 följande:

Hur hanterar ni denna väntan?

Jag är i vanliga fall väldigt aktiv, tränar, umgås med vänner, är ute på kvällarna och gör massa saker. Nu är mina bra timmar mellan ca 10-18 på dagarna. Övrig tid är jag illamående och trött = ingen lust att hitta på något. De bra timmarna försöker jag hitta på något roligt, men då kommer ju jobb och annat mellan...

Vad gör ni nu dessa veckor? Är i vecka 9 imorgon och har inte velat berätta om graviditeten för någon pga tidigare missfall.

Ikväll ska sambon iväg med gemensamma vänner, något som jag hade följt med på i vanliga fall, men nu känns det 0 roligt för jag VET ju att jag kommer må illa och vara trött så att jag vill hem....

Så tacksam för graviditeten. Väldigt tacksam för alla symptom så länge som det betyder att bebis mår bra, men att vara gravid är SÅ TRÅKIGT.

Försöker göra allt som vanligt så länge jag mår bra. Hoppas det är inte fel Oskyldig
  • brownfox
    lillpeanut skrev 2019-10-06 23:56:10 följande:

Oj, många majbebisar på gång!

Själv har jag bim 28/5 2020, är i vecka 7, alltså väldigt tidigt än!

Hur går det för alla?
    Har ni massa symptom, eller finns det fler som mig som har ca noll?

En till här men nästan noll symtom, först var jag orolig men nu är jag bara tacksam för detta.
    Har en kollega på jobbet som är också gravid och klagar på något hela tiden, hur jobbigt det är och så.... känns inte alls roligt så hoppas noll symtom förtsätter här. Skrattande

Jag känner mig lite mer trött då och då och kan lätt hända att jag sover över hela eftermiddag nån helg, men annars mår jag bra. Är nu i v10, alla säger att det roliga kommer snart så vi för se Spöke

Har boka en tidigt UL privat nu på onsdag bara för att kolla om jag verkligen är gravid eller om jag har inbillat mig att jag är det Skrattande
  • brownfox

Hej igen efter ett tag :)

Är nu i vecka 14, avklarat kub (låg risk) och nipt! Allt såg bra ut.
    Fick göra 2 ulj inom 2v, kul att se en liten bebis som rör på sig! Fattar fortfarande inte att den är min Solig Fick datumet också -- 17 maj
    Har inte än kollat på kön i resultat, väntar tills min man kommer hem så att vi kan få göra det tillsammans Glad

Fick någon råd att börja med järn tabletter? Min BM skrivit till mig att jag ska börja med 100mg 2-3 dagar i veckan....

Har fortfarande inga speciella symtomer, forutom förstoppning nu pga järntabletter.

Fortfarande känns inte som att jag är gravid. 

En till fråga:

När tänker ni berätta till chefen på jobbet? Och hur? Är det okej att skicka mejl?

• brownfox
    viljaa skrev 2019-11-12 15:53:58 följande:
    Trist att höra att du också är sjuk mycket, men samtidigt lite skönt att höra att man inte är ensam! Krya på oss haha :)
    +1 här nu. Kom hem från jobbet idag pga förkylning, eller pga jag tappade rösten Skrikandes annars blir jag aldrig sjuk.

Har ni märkt att det finns ingenting man får använda vid förkylning nar man är gravid?? inte ens nässpray, all te har hibiskus eller ingefära i, alla halstabletter måste man kolla 10 ggr om det är något i man får ta eller inte..... 

Har någon något att rekommendera förutom koksalt? Solig
  • brownfox
    LinneaWookie skrev 2019-11-12 15:55:29 följande:
    Grattis <3 Jag berättade för min chef för ungefär en vecka sedan, var då i v12+6. Väntade en vecka extra för att kunna säga det öga mot öga, då hon inte alltid är på mitt kontor varje vecka. Det känns som att det är bättre att berätta IRL, men alla gör ju som de vill. Har bara haft denna chef i ca 3v så ville inte att hon skulle få intrycket av att jag var opersonlig heller... Det känns bra att ha gjort det så här, hon blev jätteglad

Jag PM:ar dig angående FB-gruppen
    Berättade för min chef som är på plats för ett tag sen, men min chef-chef är aldrig på plats så tror han kommer få mejl istället..... vill inte vänta tills vi ses nästa gång för att det blir på Julmiddag.... så att han får inte chock då Cool Hoppas det kommer gå bra Drömmer
  • brownfox
    Stenbocken93 skrev 2019-11-13 09:58:29 följande:
    Kolla om du kan få tag i Nasin, har sett det på flera apotek och den är OK för gravida. Gjorde mitt liv lättare.
    Jaaa, har den hemma! Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • brownfox
    zey skrev 2019-12-22 11:18:10 följande:

Haha råkade slänga in två 7 av någon anledning på listan efter mitt namn, men men :)

Hur mår ni alla nu? Var typ helt däckad fram till v 15 och kräktes en massa, nu i vecka 18(17+0) så är energin tillbaka och jag kan äntligen träna igen! Någon annan som tränar här? Isåfall vad :)?

Vecka 20 här! NU börjar jag må helt som mig själv igen. Vet inte om det är bra eller inte för att nu vågar jag leva som vanligt Skrattande Tränar igen, styrketräning (min bm rekommenderade så, framförallt ryggövningar).
    Försöker gå mycket, men vädret är lite sådär för att gå Obestämd

Varit på RUL för några dagar sedan och allt såg bra ut! Man ser att hon sparkar mycket men jag känner inte av nånting än. Moderkaka nu i framvägg och på UL för KUB var den på backvägg?? Något där inte stämmer, den kan inte flytta på sig väl? Kommer fråga min bm om detta för att jag märkte det när jag kommit hem och kunde då jämföra papprena jag fick med mig.

Någon annan här som har nästan inga symtom längre? Även mina bröst är inte längre ömma. Är det något jag börde oroa mig för? Jag haft väldigt svaga symtom hela graviditeten... min mage förtfarande ser nästan ut som vanligt och jag kör på mina vanliga byxor. Köpte gravidbyxor häromdagen, men de känns för stora runt magen Tyst
  • brownfox
    27/4 Daphodil, pojke

29/4 viljaa, flicka

30/4 - SweetCa, pojke

2/5 - EmmaAF, pojke

3/5 - Lillfina- tjej,

Blivande3barnsmamma- pojke

1/5 - Heilena, pojke, Gabby

5/5 - jevana, pojke

6/5 -

8/5 - Trostar, pojke, Humlan89, flicka

10/5 - HejsanJenny, flicka, Siggy, pojke