Inlägg från: lillasyster4 |Visa alla inlägg
  • lillasyster4

BF MAJ 2020

Trostar skrev 2019-12-07 09:57:56 följande:

Någon mer som har sjukt ont i magen innan de gör nummer 2?

Jag har senaste veckorna fått som kramper i magen just innan jag behöver göra nr 2. Släpper så fort jag har varit på toaletten, men kamperna innan dess är obehagliga och smärtsamma. Gör ont i nedre delen av magen just över livmodern. Kan vara lite öm i magen efteråt men ändå fortsätta med livet som vanligt.

Imorse så fick jag smärtsamma kramper i magen så jag kallsvettades och fick lägga mig ner på toalettgolvet. Tänkte att jag skulle få missfall för det gjorde så ont. Testade att sätta mig på toaletten och jo, det släppte efteråt. Men är mycket mer öm i magen nu än i vanliga fall. Kramperna är borta men ömheten är kvar.

Någon mer som har det såhär? Har varit hård i magen i flera veckor och tänkt att det inte är någon fara eftersom smärtan släpper så fort jag varit på toaletten. Men imorse var det riktigt läskigt!

Jag upplever också att det krampar lite! Både när jag behöver göra nr 2 och när jag är lite gasig typ. Vet inte vad det kan bero på men skönt att höra att jag inte är ensam!
  • lillasyster4

Nu tänkte jag också hoppa in här och presentera mig efter att ha varit med och läst en stund. Jag är 21 år och gravid i vecka 17+3, första barnet! På måndag ska vi på ultraljud och äntligen ta reda på kön, vi får se om jag hoppar på pojktåget eller om det är en flicka där inne :)

Men jag undrar, är det fler än jag som är rädda att ha sex under graviditeten? Jag kan liksom inte riktigt njuta då det känns som att bebisen tar skada?? Har googlat tusen gånger och läst att det inte ska vara någon fara men rädslan försvinner inte för det :( någon som känner med mig eller har något tips på hur jag kan tänka för att inte vara så rädd?

Svar på tråden BF MAJ 2020