• zey

BF MAJ 2020

Hej tjejer :)! Hoppar in här med, fast har läst tråden sedan start :)!

Så kul att många av er varit på RUL, jag är ?bara? I vecka 15+ 4 och har RUL 8 januari.. Så långt kvar tycker jag, haha!

Men vi gjorde ett vanlig UL förra veckan och fick se en livlig krabat som snurrade runt och vinkade, tror mig även bestämt att jag såg en snopp också så maj blir en riktig pojkmånad :)

• zey

27/4 Daphodil, pojke

29/4 viljaa, flicka

30/4 - SweetCa, pojke

2/5 - EmmaAF, pojke

3/5 - Lillfina- tjej,

Blivande3barnsmamma- pojke

1/5 - Heilena, pojke, Gabby

5/5 - jevana, pojke

6/5 -

8/5 - Trostar, pojke, Humlan89, flicka

10/5 - HejsanJenny, flicka, Siggy, pojke

13/5- Rebeckall, pojke

14/5 - LinneaWookie, pojke. flickan89

15/5 - Stenbocken93

17/5 - MouS

20/5 - fladdriga svansen

22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

23/5 millemupp

24/5 - Charlieellerså, pojke

25/5 - m94

26/5-

27/5 -

28/5 -

29/5 -

30/5 -

31/5 - Zey77

• zey

Haha råkade slänga in två 7 av någon anledning på listan efter mitt namn, men men :)

Hur mår ni alla nu? Var typ helt däckad fram till v 15 och kräktes en massa, nu i vecka 18(17+0) så är energin tillbaka och jag kan äntligen träna igen! Någon annan som tränar här? Isåfall vad :)?

• zey

Då har vi äntligen varit på RUL och allt såg bra ut! Dock fick vi inte veta könet då bebisen låg med handen för, så blir en överraskning!

• zey

Har själv gått upp 6kg sedan inskrivning, men stått stilla i 3-4 veckor nu. Mådde sjukt illa i början så var också tvungen att små äta hela tiden. När illamåendet väl gick över började jag äta ?bättre?, försöka simma 3 gånger i veckan. Tror det har hjälpt massa, men sen kommer jag nog gå upp 22kg som förra gången hur som helst! Haha!

Mitt tips till om hungern sätter i är kalla äpplen eller ha snacks morötter hemma, samt försöka äta något var 3 timme. Någon annan med bra tips?

• zey
    Bettan84 skrev 2020-01-30 10:28:55 följande:

Jag vet att man ska inte hänga upp sig på vikten och att det är olika för alla men av ren nyfikenhet så skulle jag vilja höra hur mycket ni gått upp i vikt :D?

Jag är i vecka 25 och gått redan upp 8 kilo , det känns som att det är lite mycket eller ?

Kram på er

Jag tror det är så himla olika mellan människor. Jag äter nyttigt , simmar 3 gånger (60 min per pass) i veckan och kör 2 pass styrketräning, jag är i vecka 23 och gått upp 7 kilo hittills (vägde 66 vid inskrivning). Förra graviditeten var likadan, hamnade på 22 kilo på slutet så gissar att det blir likadant denna gång. När min första barn var 5-6 månader hade jag gått ner allt och lite till.
  • zey
    Daphodil skrev 2020-02-12 08:49:41 följande:

Fler som börjat må illa igen? Trodde det var inbillning men så läste jag att det kan komma tillbaka såhär i v 30...

Haha, jo jag började kräkas efter varje måltid när jag gick in i v23 (v25 nu). SÅ trött på det, känner mig så energilös och seg konstant, räckte det inte med att jag behövde kräkas 24/7 fram till v15? Hoppas iaf att det avtar snart....
  • zey

Hej tjejer :)!

Hur går det för er? Tänkte det skulle vara kul om ni inte kan skriva vilken vecka ni är i nu :)?

Själv gick jag in i vecka 27 idag (BF 31/5)! Är äntligen nere på två siffrigt när det kommer till dagar kvar, längtar!

Annars mår jag helt ok, kräks fortfarande mycket och har sedan inskrivningen gått upp 4kilo (gått ner senaste veckorna). Hoppas på att det ska vända någon dag.. jobbar fortfarande 100%!

• zey

Idag gick jag till min chef och sa att jag inte vågar arbeta längre (lärare, finns både elever och vårdnadshavare med symptom/bekräftade där jag jobbar) och hon förstod mig till 100%!

Skulle egentligen jobbat till 6 maj men har istället min sista arbetsdag nästa vecka på tisdag. Känns SÅ skönt! Efter det går hela familjen i karantän tills bebisen kommer (mannen jobbar hemifrån och Inge mer förskola för storebror).

Kanske lite överdrivet tycker vissa (väldigt blandat mellan mina kompisar), men det känns helt rätt beslut för oss. Vill inte vara sjuk eller riskera något. Sen är det mina 70+ svärföräldrar i riskzonen som ska ta vår son i maj när bebisen kommer, vilket gör att vi går all in i karantänen för att de ska kunna ta lillkillen..

• zey

Vecka 34 här och gick hem från jobbet igår. Är SÅ avundsjuk på er som är i vecka 36+, känns som en evighet innan jag själv är där, haha!

• zey

Grattis till er alla som fått bebis! Längtar så efter vår nu!

• zey

Grattis till alla nya bebisar! Ska vi göra en lista med alla som fått bebis?

Typ

Användarnamn - pojke/flicka Född 1/5 (beräknad 4/5). Vikt, längd.

Vad tycker ni resten i gruppen?

• zey
    Saga92 skrev 2020-05-15 03:28:09 följande:

Nu är han äntligen här. 54cm och 4090g. Vi hade ju egentligen planerad igångsättning 14/5 men det drog igång natten till gårdagen med värkar. Åkte in 4:30 och han föddes 9:22. Det blev lite dramatik i slutet då han var stressad i magen. Han hade bajsat i vattnet och hjärtljuden sjönk vid varje värk. Fick snabba på under krystfasen och han kom ut ganska snabbt, troligtsvis för att jag är omföderska. Barnläkaren fick titta på honom en snabbis när han kom ut men konstaterade ganska snabbt att allt var som det skulle. Nu vilar vi ut på BB. Längtar efter att få komma hem och visa honom för storasyster som är lite drygt 2 år gammal.

Grattis <3!!!!!
  • zey
    Bettan84 skrev 2020-05-21 18:52:34 följande:

Jag har haft mensvärk hela dagen idag och även svanken, massa sammandragningar också... hoppas hoppas det är på g. Har varit ute och gått i 2-3 timmar nästan , hade massa ork idag men nu kan jag knappt resa mig från sängen.

Hur mår ni andra ? :)

Så spännande! Hoppas det är på gång för din skull, så segt att de inte kunde göra hinnsvepningen :/!

Jag känner mig pigg (i hjärnan, haha), men kroppen är trött och tung. Foglossning som bråkar med mig, men tar det väldigt lugnt just nu. Jag har BF 31 maj men har ett planerat snitt nu på tisdag. Kan inte förstå att man har en liten bebis här hemma nästa helg :)!
  • zey
    Bettan84 skrev 2020-05-21 22:27:53 följande:

Tack snälla, jag hoppas det också ... värkarna har avtagit lite men har molande värk och känner mig tung i magen ... får sammandragningar så fort jag reser mig .

Det är väldigt tråkigt ja, jag blev mest chockad hur läkarna kan säga olika om barnens position i magen ... man får falska förhoppningar tyvärr .. de sa till mig att de skulle till och med sätta igång mig om vändningen lyckades (vilket den gjorde ) sist och ändå skickade de hem mig mitt i natten ....

Vad skönt för dig !!!! Så spännande !!! Stort lycka till !! Nånstans så önskar jag att inte hade gått med på vaginal förlossning denna gången :(

Jo jag förstår din oro, jag hade inte direkt haft något förtroende för läkarna när de håller på så där. Man är ju redan psykisk instabil på grund av alla hormoner och känslor i kroppen, förstår inte varför man ska hålla på så där :/!
  • zey
    Liiiiivia skrev 2020-05-23 10:15:21 följande:

Vi har snitt planerat till samma dag! 3 ynka dagar kvar, så spännande. Vet du vad du ska få? :)

Grattis till alla som fått sina bebisar redan!

Men så spännande! Kan knappt förstå att det är bara 3 dagar kvar, tycker tyvärr att tiden går sååå långsamt nu... haha!

Nej vi vet faktiskt inte vad det blir, så det ska bli en kul överraskning:)! Vet ni vad det blir?

Hur är det på det sjukhuset som ni ska vara på och göra snittet? Hos oss får min man vara med på snittet samt på ?uppvaket?, men när jag ska flyttas till bb måste han lämna. Känns lite jobbigt eftersom vid mitt förra snitt kunde jag gå väldigt fort, men var skönt och ha honom vid sidan som kunde ta alla blöjbyten och så där. Sen att jag fyller 30 år dagen efter snittet gör allt lite speciellt tycker jag med. Man vill ju vara med familjen, tur att jag har en bebis och gosa med då iaf, haha!
  • zey
    Liiiiivia skrev 2020-05-23 11:52:48 följande:

Håller med om att dagarna går extremt långsamt nu!!!

Känner mig riktigt klar med att vara gravid.

Åh vad spännande att inte veta kön :) vi ska få en pojke den här gången, har en dotter sen innan. Har ni en flicka eller pojke hemma?

På sjukhuset jag ska snittas (ligger i Sthlm) får mannen vara med under hela sjukhusvistelsen. Det känns skönt. Jag mådde precis som du väldigt bra efter mitt förra snitt men man vet ju aldrig om man har den turen även denna gång.

Vilken bra 30årspresent du får haha! Men lite trist att fira på sjukhuset. Vet du hur många dagar du behöver stanna? Jag tror att det är 2 dygn på mitt sjukhus.

Vi har en liten kille här hemma, så det ska bli spännande och se vad det är som tittar ut denna gång :)!

Tänk att vi har våra bebisar hos oss imorgon!!
  • zey
    Bettan84 skrev 2020-05-27 20:28:09 följande:

Inatt gick vattnet och idag 14.00 föddes en underbar pojke 3700 gr 52 cm lång. Hemskt upplevelse då han fastnade med axlarna men nu mår alla bra <3

Grattis!!! Så skönt att han äntligen är här och att allt gick bra <3!
  • zey
    Liiiiivia skrev 2020-05-27 21:52:24 följande:

Stort grattis!! Skönt att ni mår bra nu :)

Min pojke kom igår genom planerat snitt. 3200g o 48cm lång. Känns så skönt att äntligen ha honom på utsidan!

Men grattis till lillkillen!

Här blev det en tjej som kom igår med planerat snitt, 3660g och 50 cm lång! Min man fick vara kvar en natt och imorse åkte vi hem på tidig hemgång!
Svar på tråden BF MAJ 2020