malliiinnnn skrev 2020-03-11 09:14:23 följande:
Håller med om att det känns som lång tid kvar, speciellt nu när jag jobbar och pendlar varje dag i Stockholm och börjar oroa mig för coronaviruset också. Vill bara bli ledig och hålla mig hemma och vila. Blev ju sjuk i 8 veckor efter en vanlig förkylning så hur ska det bli om jag drabbas av det där viruset... sen finns det så lite information om Corona och gravida så jag vet inte hur man ska tänka.
Svettas (sover med öppet fönster) ont mellan benen, andfådd, sover sämre och kräks ibland på morgonen. Dessutom en bebis som vill ligga på tvären och töja vilket gör såå ont! Så är läget för mig just nu.
Jag var förkyld hela julen, från 20/12-13/1, jobbade en månad och blev sen förkyld igen (med förkyld menar jag totalt igenslemmad av snor, slemhosta osv), var sjukskriven från 14/2-28/2 och det enda jag kunde göra var att vila då läkaren sa att jag bara hade virus. Ingen feber mer än att det någon dag låg på 38 grader. Sen fick jag gå till jobbet även fast jag inte var frisk för läkaren sa att försäkringskassan inte skulle godkänna övre luftvägsbesvär. Jobbade tre dagar med förkylning och foglossning sen på torsdagen fick jag gå hem igen. Lyckades även få problem med en bartolinit körtel igen (4e gången på ett år), åkte in akut och fick operation med spinalbedövning. Vilket jag lyckades få biverkning på också, spinalhuvudvärk. Nu ligger jag hemma som ett kolli... Men bebis mår bra.
Tänker mycket på coronaviruset också som du skriver, känns som att man som gravid är i riskzonen bara där och om man samtidigt är sjuk med annat också så hade nog inte kroppen reagerat speciellt bra på det där.
Oh vilket *klagande* inlägg detta blev...