• ankan6

BF MAJ 2020

HejsanJenny skrev 2020-04-18 13:27:43 följande:

Jag känner så med min egen mamma. :/ Känns superjobbigt. Senast igår pratade vi och så sa hon att ja, folk får väl vänta med att träffa barnet. Alla förutom jag såklart. Hahahahaha, skrattade hon sen medan jag satt knäpptyst i luren. Suck!

Men fy vad jobbigt... Den typen av krav är ju det sista man känner att man vill ha på sig! Jag har inte direkt någon familj här, men svärmor är som sagt rätt på. Och även om jag inte har några problem att säga ifrån så är ju tjafs och att någon skall lägga massa skuld på en nåt man gärna undviker, inte minst när man bara vill vara i bebisbubblan!
  • ankan6
    Andreaaaa skrev 2020-04-18 16:07:50 följande:

Vi kommer vara försiktiga när/om vi träffar våra föräldrar, men mest för deras egen skull. Vi bor i Stockholm, inte de, och min pappa är 70+ och riskgrupp. Bebisar kan ju bli riktigt dåliga av RS också så jag tänker att det alltid är bra att man påminner folk innan vi ses att vi skjuter på det om någon är förkyld etc. Och kanske ses utomhus så mycket som möjligt, det passar ju årstiden.

Det blir dock svårt med storebror som går på dagis, vill helst inte hålla honom hemma för han kräver mycket aktivering som jag inte kommer att fixa själv i början när man behöver sova ikapp på dagtid, och innan man man läkt hyfsat. Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra, det lutar nog åt att han kommer att få vara på förskolan ändå. Men känns det för olustigt tar min man ut semester redan i juni och så håller vi sonen hemma de första 2-3 månaderna. Vi får se. Det skulle isf vara lika mycket för vår egen skull som för bebis, känns som ett så himla jobbigt scenario om vi vuxna skulle åka på typ 3 veckors feber och försöka ta hand om en nyfödd och en superpigg fyraåring samtidigt, utan chans till avlastning...hu!

Förstår att det blir ännu en grej att tänka på när ni redan har en liten! Vi har som tur är ingen mer att behöva ta hänsyn till. Men det är som sagt åtminstone väldigt skönt att det är så fint väder och börjar bli varmt, då kan man ju umgås enkelt på en promenad utan att behöva vara så nära varandra. Vi får hålla tummarna för att det mattar av snart oavsett!!
  • ankan6

Idag hade jag sista besöket hos BM! Senaste infon är att snittet med största sannolikhet kommer att bli av, om det nu inte plötsligt blir en kris och enormt personalbortfall, men det känns hoppfullt. I så fall får vi träffa honom om 13 dagar!!! Woop woop! Den tanken gör att det inte ens känns jobbigt att behöva vara ensam på BB längre.

Mitt SF-mått hade dock inte ökat sedan sist, så skall tillbaka om en vecka och har det fortfarande inte ökat blir det UL. Det kan innebära att det finns en risk för att snittet tidigareläggs beroende på vad det visar, och i så fall är det bara nån vecka kvar om det skulle sluta med att han får komma ut i v39 redan. Så konstig tanke! Någon annan vars mått inte hängt med?

• ankan6
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-21 20:00:50 följande:

På mitt senaste besök hade måttet minskat 1 cm. Men barnmorskan sa inget utan bara att bebisen var supetfixerad därför har magen sjunkit lite.

Jasså, så du behöver inte göra något UL eller så?

Min är tydligen inte fixerad, men magen har sjunkit en del så tycker att måttet borde bli annorlunda/mindre bara av det iom att de möter över hela magen...
  • ankan6
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-21 20:16:36 följande:

Min bebis är fixerad sedan 2 veckor tillbaka. Om din mage sjunkit så borde måttet ändras, ja.

Konstigt att hon inte nämnde något om det. Får hoppas det är ok nästa vecka!

Hoppas det ser bra ut för dig också!
  • ankan6
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-21 20:52:34 följande:

Ringde till förlossningen och hon sa att hon kan se att sf-mått gjort ett hopp två veckor innan, att man mätt fel eller liknande. Hon sa att på torsdag om måttet sjunkit ytterligare så kommer bm skicka mig på kontroll.

Så var det för mig också. Har följt kurvan precis, men så hoppade det upp för två v sen! Så misstänker också att de mätt fel.
  • ankan6
    Daphodil skrev 2020-04-22 05:34:57 följande:

Legat vaken med förvärkar inatt. Just nu kommer de ganska tätt och känns rätt duktigt, men inte riktigt som förlossningsvärkar. Undrar vad som sker nu, om det fortsätter stegra eller bara klingar av.

Med dottern hade jag kraftiga förvärkar i 2 dygn, men öppnade mig inte ett jota. Blev därför igångsatt och det var en tuff förlossning. Önskar så att få "fixa det själv" denna gång och få en bättre upplevelse.

Lycka till, hoppas det drar igång nu och att du får en fin upplevelse
  • ankan6
    Daphodil skrev 2020-04-23 05:34:25 följande:

Mina värkar återkom på kvällen, och vid midnatt åkte vi in. Strax före 04 föddes vår pojke!

Grattis! så kul att flera i tråden redan är där eller närmar sig!
  • ankan6
    Tereselarsson skrev 2020-04-27 19:06:50 följande:

Då var det min tur nu, i förmiddags kom äntligen våran efterlängtade lillebror, med planerat snitt som slutade med problem vid ryggbedövningen, stack mig så pass mycket att jag blev sövd till slut, lite jobbigt men huvudsaken han kom ut och vi båda mår super bra, en kille på 4180g och 53 lång, född 39+3. Nu till nästa problem, namn hihi.

Grattis!! Jag har mitt snitt om en vecka, skall bli så spännande! Var det en bra upplevelse trots att du blev sövd?
  • ankan6

Häftigt att så många bebisar redan är här! Grattis! Måste varit många i tråden som kommit innan bf? Det är ju inte ens maj ännu

Svar på tråden BF MAJ 2020