Andreaaaa skrev 2020-04-18 16:07:50 följande:
Vi kommer vara försiktiga när/om vi träffar våra föräldrar, men mest för deras egen skull. Vi bor i Stockholm, inte de, och min pappa är 70+ och riskgrupp. Bebisar kan ju bli riktigt dåliga av RS också så jag tänker att det alltid är bra att man påminner folk innan vi ses att vi skjuter på det om någon är förkyld etc. Och kanske ses utomhus så mycket som möjligt, det passar ju årstiden.
Det blir dock svårt med storebror som går på dagis, vill helst inte hålla honom hemma för han kräver mycket aktivering som jag inte kommer att fixa själv i början när man behöver sova ikapp på dagtid, och innan man man läkt hyfsat. Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra, det lutar nog åt att han kommer att få vara på förskolan ändå. Men känns det för olustigt tar min man ut semester redan i juni och så håller vi sonen hemma de första 2-3 månaderna. Vi får se. Det skulle isf vara lika mycket för vår egen skull som för bebis, känns som ett så himla jobbigt scenario om vi vuxna skulle åka på typ 3 veckors feber och försöka ta hand om en nyfödd och en superpigg fyraåring samtidigt, utan chans till avlastning...hu!
Förstår att det blir ännu en grej att tänka på när ni redan har en liten! Vi har som tur är ingen mer att behöva ta hänsyn till. Men det är som sagt åtminstone väldigt skönt att det är så fint väder och börjar bli varmt, då kan man ju umgås enkelt på en promenad utan att behöva vara så nära varandra. Vi får hålla tummarna för att det mattar av snart oavsett!!