Inlägg från: HejsanJenny |Visa alla inlägg
  • HejsanJenny

BF MAJ 2020

zebra skrev 2020-05-15 12:01:55 följande:

Igår kväll kom vår prinsessa på bf-1. Hade superlång latensfas men fick åka in tidigt då vattnet gick och barnets huvud var rörligt vilket är en dålig kombo med risk för att navelsträngen kläms. Den aktiva fasen till födelse tog 6 timmar, latensfasen nästan tre dagar.

Grattis alla som fått sina bebisar :)

Grattis! <33
  • HejsanJenny
    Stenbocken93 skrev 2020-05-19 06:52:11 följande:

15 maj, på bf, föddes vår son 09.19 på NÄL. 49 cm lång och 3156 g tung. Mycket proffsig personal som alltid bemötte mig seriöst om jag var orolig under förloppet. Vid 6 cm öppenhet började det gå för långsamt och det blev värkstimulerande dropp och epidural.

Det som jag tyckte var riktigt jobbigt var att inte få träffa min man under de nästkommande 48h på bb. Total sömnbrist och oro att man inte duger till för att barnet inte ville suga ordentligt satte sina spår. Hade jag haft min man där hade det varit ett otroligt stöd i kontakten med bm på plats. Kände mig som ett totalt vrak vid hemgång. Jag önskade hemgång pronto men vi fick stanna kvar en natt till då barnet bajsat i fv och ingen tid för vattenavgång kunnat fastställas.

Fortsatt lycka till till er som ännu väntar.

Grattis!!! <3
  • HejsanJenny
    Daphodil skrev 2020-05-19 10:11:52 följande:

Grattis alla mammor som fått nyligen!

Hoppas denna tråd kan leva kvar även när alla bäbisar är födda. Min kille är snart en månad och det börjar dyka upp kvällsskrik och magont där jag gärna utbyter tips.

Hoppas på samma. <3

Jag vågade aldrig gå med i den slutna Facebook gruppen då jag ända fram till dagen jag födde min dotter inte vågade tro och hoppas på att jag faktiskt skulle få bli mamma, men undrar lite kring den nu, är den aktiv än? Isåfall går jag gärna med i den nu (haha).
  • HejsanJenny
    Andreaaaa skrev 2020-05-22 06:33:52 följande:

Värkar, svaga men regelbundna, började natten till igår men avtog mot morgonen. Efter långpromenad under torsdagen satte de igång igen och ökade i styrka. Åkte in till BB kl 21 och då avtog förstås värkarna igen, nästan 15 min mellanrum och rätt svaga. MEN, jag var nästan 5cm öppen! Kl 02.35 kom vår dotter! Jag skrek bitvis så att jag skäms efteråt, haha, men allt gick mkt bra. 2365g, 51cm.

Grattis! <3
  • HejsanJenny
    Andreaaaa skrev 2020-05-23 18:33:31 följande:

Tack alla! Vi fick bf 22/5 på kub, sedan flyttade de till 28/5 - men det skulle de alltså inte ha gjort Nu hemma och njuter av lillflickan (och njuter mindre an vidriga eftervärkar som jag slapp helt efter första, men nu alltså - huvva!!) Kämpa på alla, snart är det er tur!!

Kul att vi är några som fick flickor!! Ett tag där såg det ut som att det skulle bli endast pojkar i gruppen!
  • HejsanJenny

Här har vi ytterligare en som kämpar med magen. Min flicka har gått från att bajsa fem ggr om dagen till inte alls, senaste gången var onsdags eftermiddag. Hon har varit så himla olycklig i tre, snart fyra dagar nu och bara gråter och skriker hela tiden. Det enda jag kan tänka år att hon har ont i magen då det är det enda som är annorlunda :(

• HejsanJenny
    Andreaaaa skrev 2020-05-31 08:53:00 följande:

Stackars liten! <3 Gaser som ligger och blockar? Provat med pysventil?

Sambon ska inhandla, hoppas det hjälper :(
  • HejsanJenny
    SweetCA skrev 2020-05-31 14:31:40 följande:

Har ni pratat med Bm? Fick massor med tips om magmassage, pysventil, miniform, bla. De har ganska många bra tips!

Vi har inte haft så mycket stök med magen så vet inte hur effektivt det är i ert fall men det finns en del att testa.

Min kille kille rapar bara om han sitter upp i grodposition ex

Vi var där senast i onsdags, dagen innan problemet uppstod... Har tid på BVC på torsdag men det känns alldeles för långt i framtiden, ska försöka ringa imorgon bitti för en tidigare tid. Så himla hjärtskärande när dem skriker och man vet (typ!?) att det är för att de har ont. :(
  • HejsanJenny
    Andreaaaa skrev 2020-06-06 05:56:54 följande:

Tänkte på vad su skrev här: det var inte så att ni fick d-droppar när ni var hos BM som ni började med i samma veva? Båda mina barn har/ har haft jätteproblem med särskilt de oljebaserade d-dropparna, och det verkar vara mycket vanligt...

Jo! Vi har slutat med dropparna sedan några dagar tillbaka. Så många vänner och bekanta som vi har pratat med har sagt att dropparna kan vara boven. Känns trist att en produkt som de delar ut och verkligen propsar för och insisterar att man MÅSTE ta egentligen gör mer skada än vad de gör väl.

Vi var inne på SÖS ett dygn i veckan. Min lilla flicka är fyra veckor nu men är fortfarande inte tillbaka på sin födelsevikt.
  • HejsanJenny
    Daphodil skrev 2020-06-14 10:07:51 följande:

Måste älska internet ibland. Lillebror har amningsvägrat i tre dagar. Han har varit nästäppt och satt mjölk i halsen för mycket och vågade till slut inte ta tutten. Efter googlande hittade jag tipsen att öka hud-mot-hud-tiden och amma stående medan man gungar bäbis. Lite trixigt men det funkade, och nu vågar han äta även vid sittamning.

Lämnar detta tips ifall det händer nån av er, för jag vet hur stressande det kan vara när bäbisen inte vill äta...

Tack för tips! Vi har också en liten snoris här hemma.
Svar på tråden BF MAJ 2020