• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    Hejåhå skrev 2019-12-18 22:13:56 följande:

Jag tänker skaffa eller sy en sk baby wrap, dvs en omlottfilt med luva och hål för selen till babyskyddet. Är det en lite varmare dag i april eller i bilen kan man enkelt vira upp filten och anpassa temperaturen kring bebis.

Under så kanske man har en tunn mössa och body och byxa.

oh det visste jag inte ens fanns. 
    Okay, bra tips från er alla. Då får jag avvakta lite helt enkelt. Är en sån som gillar att ha allt klart (plus är lite beroende av tradera och köp o sälj grupper tack vare detta hahahah så galet kul)
    Hjärta
    ni är bäst :) 
  • Daphodil
    m94 skrev 2019-12-18 23:23:47 följande:

Nu har jag inte ens börjat handla men av nyfikenhet, vad skulle du uppskatta är lagom att börja med innan bebis kommer? :)

Babyskydd om man har bil, vagn, spjälsäng, amningskudde om man tänker amma, skötbord med blöjor och våtservetter (rekommenderar ett skötbord för varje våning om ni har tvåvåningshus), några kläder i strl 50, en filt eller två. Vi hade också ett sovnäste, men det är inte alla som använder det.

Detta är en personlig åsikt och ingen sanning såklart
  • Gabby
    Daphodil skrev 2019-12-19 09:25:42 följande:
    Babyskydd om man har bil, vagn, spjälsäng, amningskudde om man tänker amma, skötbord med blöjor och våtservetter (rekommenderar ett skötbord för varje våning om ni har tvåvåningshus), några kläder i strl 50, en filt eller två. Vi hade också ett sovnäste, men det är inte alla som använder det.

Detta är en personlig åsikt och ingen sanning såklart
    Håller inte med om amningskudde.. Jag köpte en som aldrig användes. Tyckte den bara var klumpig. Spjälsängen började vi använda först efter typ 6 månader. I början sov sonen mellan oss i ett babynest. Tänker man sova som oss så behöver man inte heller köpa säng innan bäbisen kommer. 
  • Daphodil
    Gabby skrev 2019-12-19 11:39:13 följande:

Håller inte med om amningskudde.. Jag köpte en som aldrig användes. Tyckte den bara var klumpig. Spjälsängen började vi använda först efter typ 6 månader. I början sov sonen mellan oss i ett babynest. Tänker man sova som oss så behöver man inte heller köpa säng innan bäbisen kommer. 

Vi använde heller inte spjälsäng första halvåret. Vi hade ambitionen men barnet ville inte. Men eftersom egen säng rekommenderas så är det ju toppen om det finns och funkar.
  • Skejtgejt

Hej alla :) ny i tråden och helt ny på fl :)

Väntar barn 2 och var på RUL igår och fick se vår lilla dotter som är beräknad till 25 maj. Har en son sen innan så superkul med en av varje ?

• Daphodil
    Skejtgejt skrev 2019-12-19 14:15:01 följande:

Hej alla :) ny i tråden och helt ny på fl :)

Väntar barn 2 och var på RUL igår och fick se vår lilla dotter som är beräknad till 25 maj. Har en son sen innan så superkul med en av varje ?

Välkommen och grattis! Kul med fler flickor i denna pojkviktade tråd
  • LinneaWookie

OMG pojke här med!!!! Jag som var nästan säker på flicka, men jag hade fel . Den lille björnen var envis och låg upp och ner med rumpan uppåt jättelänge, det tog typ 45 min innan vi kunde se något i profil, hahaha. Men allt såg jättebra ut, sååå skönt <3

• pappersdocka

Har också varit på RUL idag men tyvärr låg den lilla ihopkrupen allra längst ner så gick inte att se så mkt. Fick en ny tid efter nyår. Men allt dom kunde se såg iaf bra ut. :)