BF MAJ 2020
Vecka fem. ????
Ja så är det ju vilken vecka är du i?
Vecka fem. ????
Ja så är det ju vilken vecka är du i?
UPPDATERAD 13/9
BF lista
1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg,
2/5 - EmmaAF,
3/5 - Saga92,
4/5 - jevana,
5/5 - ankan6, höstmamma
6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,
9/5 - kanela84, trostar,
10/5 - HejsanJenny,
11/5 - Hoffesport, almqvist
12/5 -
13/5- Habba
16/5 - Idapidan,
17/5 - Humlan1989,
18/5 - Nowoli,
19/5 - LBP91, LegoS,
20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,
21/5 - ahland,
25/5 - Majja92
Vi handlar för fullt. Vi väntar ju ett barn! ???? Vi upptäckte med sonen att snoppen inte trillade av även om han bar klassiska ?flickfärger? eller klänningar, så den här gången så är vi inte så ängsliga och köper det som vi tycker är fint. ????????
Om man vill ha sällskap i en Facebookgrupp istället så finns den hemliga gruppen Majbebisar 2020 som man kan komma med i. ????
Om man vill ha sällskap i en Facebookgrupp istället så finns den hemliga gruppen Majbebisar 2020 som man kan komma med i. ????
Så härligt!
Min oro över att illamåendet försvunnit under helgen var obefogad. Vul visade ett litet kryp i strl 5+6 (inte 6+6 som räknats ut baserat på för kort menscykel, min egen beräkning stämde bättre mao, tyvärr aldrig kul att bli flyttad bakåt) men hjärtat pickade på och allting såg bra ut <3 äntligen lite mera hopp om att detta ska gå vägen.
Fan. Så jäkla tråkigt. Hur gamla är ni? Är det länge sedan han fick sina två tidigare barn? Hoppas innerligt att han vaknar till och att ni kan hjälpas åt att ta er igenom det här
Tillsammans.
Jaha...det sket sig. Allt kom ut nu på förmiddagen ????
Känner mig helt tom inombords. Tredje missfallet nu, orkar snart inte mer. Och så måste man vara glad och hålla minen för sambons son fyller år. Känns så jobbigt och känns som att det bara är jag som blir ledsen, tycker han reagerar så milt eller vad man ska säga, som att det inte bekommer honom. Han har ju två barm sedan tidigare så jag tror inte han längtar på samma sätt som mig...
Vinmonster!
Nu kan jag äntligen hoppa in i gruppen! Var på ultraljud idag och såg ett tickande hjärta och är beräknad till den 16 Maj! Är så lycklig då jag trodde att jag fick missfall för 2 veckor sedan, blädde kraftigt i 7 dagar.. men gravtesten blev starkare och därför fick jag göra ett tidigt ultraljud idag! :D Vem ska jag skriva till för att komma med i den hemliga fb-gruppen?
Har tagit vaccinet varje år. Tar det absolut i år också eftersom det är en rekommendation från folkhälsomyndigheten till gravida.
Vaccinet skyddar även det nyfödda barnet
Om du är vaccinerad kan även ditt barn få ett visst skydd mot influensa under de första månaderna efter födseln.
Det beror på att dina antikroppar förs över till fostret under graviditeten. Dessutom minskar risken att du blir sjuk i influensa och smittar ditt nyfödda barn.
Biverkningarna är milda
Influensavaccin kan ge biverkningar, men nyttan med att vaccinera sig är större än riskerna. De vanligaste biverk- ningarna är milda och går över snabbt (se nästa spalt).
Man kan inte få influensa av vaccinet. Det finns inte något samband mellan säsongsinfluensavaccin och narkolepsi.
Idag fick veta att det är en liten snippbärare därinne.
Här blir det en Nike. Smilla, Dagmar och Amanda står på listan över andranamn.