ankan6 skrev 2020-04-04 19:19:34 följande:
Nån annan som känner att symptomen förvärras nu i slutet? Är i vecka 36, och nu har jag fått sån satans magkatarr och halsbränna så jag knappt kan stå upp ibland är han dessutom aktiv och rör på sig mycket gör det mig riktigt illamående...Som att det inte räcker med att man känner sig tung, tjock och sliten
Mina symtom har också blivit mer intensiva. Har sammandragningar i rörelse och en foglossning som gör sig påmind hela tiden. Har också blivit trött och yr men det är förmodligen för att mitt blodvärde sjunkit till strax över 100. Kämpar på med järntabletterna nu som i sin tur ger mig biverkningar. Men det är inte lång tid kvar nu, 4 veckor! Hoppas dock på att han dyker upp innan beräknat datum.
Gällande magkatarr och halsbränna kan jag varmt rekommendera omeprazol 20mg receptfritt om du inte redan tar detta. Under min första graviditet hade jag så mycket besvär med halsbrännan och jag knaprade Novalucol tuggtabletter som godis till slut. Men någon gång kring v35 testade jag omeprazol och symtomen var som bortblåsta. Åt inte en enda tuggtablett efter detta och slutade med omeprazolen direkt efter förlossningen. Denna graviditet hade jag lite besvär med magkatarr redan innan jag blev gravid. Startade därför med omeprazol ganska tidigt och har tagit det under hela graviditeten.