BF MAJ 2020
Eftersom vi är så många här som ska ha pojkar, kan ni inte dela med er av era favoritpojknamn eller bara komma med tips :) Vi har såå svårt att komma att komma på några namn :)
Eftersom vi är så många här som ska ha pojkar, kan ni inte dela med er av era favoritpojknamn eller bara komma med tips :) Vi har såå svårt att komma att komma på några namn :)
Vi har en William hemma, och den här kommer heta Walter. Iaf hoppas vi att han kommer se ut som en Walter när han kommer ut.
Så kul att se vad andra har för namn :) Lennox gillar jag också känns som man verkligen måste passa med det namnet, det är ganska tufft ;) Arvid är fint också men det heter sambons kompis :) Leo är ett favoritnamn också, gillar även Milo, Lowe och Milan
Är det någon här som arbetar som uska och har ansökt om graviditetspenning? Vad har ni skrivit i ansökan isåfall?
Vad gör ni på era barnmorskebesök? Här tar hon vikt, känner på magen och lyssnar på hjärtat sen är det klart tar max 15 min. Är ju mitt första barn så jag har inget att jämföra med men tycker besöken går så himla fort :O
Ni som fått beviljat gravpenning, hur länge fick ni vänta på svar? Har ansökt från 9 mars och väntat snart tre veckor nu, börjar bli lite stressad ;) Alla säger att dom har fått besked så himla snabbt när dom har sökt..
Tog bara 8 dagar för mig. Undrar varför det går snabbare för vissa och inte för andra? Men du kanske kan ringa in och höra med dem hur det går med ansökan?
Får ibland en svag "mensvärk" långt ner i magen, inget som gör speciellt ont men som jag ändå reagerar på. En kväll var det ganska starkt men gick över när jag la mig :) är det det som kallas förvärkar eller beror det på att bebis lever rövare i magen dygnet runt? Är i v.35 :)
Jag har också fått det ett par gånger den senaste veckan, går in i vecka 35 på fredag och det jag lyckats läsa mig till borde det vara förvärkar ????
Samma här! Känns mest som lite molvärk ibland och gör inte ont. Är i v34. Tror också på förvärkar
Samma här! Känns mest som lite molvärk ibland och gör inte ont. Är i v34. Tror också på förvärkar
Har haft ganska kraftiga mensvärkssmärtor idag men dom sitter långt ner nästan under magen och strålar ner mot ljumskarna, har dock inga sammandragningar utan bara värk. Övre delen av magen kan jag känna svagsvag värk, nästan som illamående fast utan att må illa haha :) Kan det vara tecken på att förlossningen är på G eller är det vanligt att ha så? V.38 idag :)
Åh vad spännande! Jag har lite liknande men inte så kraftigt, men precis som du nästan under magen och i ljumskarna. Har inte heller sammandragningar när jag känner just det, men typ hela tiden annars när jag rör på mig blir magen hård som en boll, men det gör inte ont. Så min gissning är någon typ av förvärkar, men det är så spännande!! 37+3 här.
29/4, 4 dagar innan bf kom våran son :) Värkarna kom från ingenstans kl 2 på natten och var riktigt intensiva utan uppehåll ända från början, 5.30 var vi på förlossningen och 8.40 var han ute, en riktig drömförlossning <3
Stort grattis, och vilket snabbt förlopp. Är du omföderska?
Menade grattis igen till Mischa123 :D !!! Underbart för att vara förstföderska också Wow
Har inte läst här på jättelänge men gick in nu och kollade igenom era inlägg och känner igen mig i såå många. Våran bebis på 6 veckor har gråtit hysteriskt nästan all vaken tid sen i måndags, alltså snart en vecka. BVC tror det är magen här också, han har nu inte bajsat sen i fredag, innan var det varje dag. Vi saknar verkligen vår glada och nöjda bebis samtidigt som vi tycker så synd om honom när vi inte kan trösta.. kände mig iaf lite mindre ensam när jag läste alla era inlägg här <3
Skaffa appen ?Att växa och upptäcka världen? som ngn tipsade om. Om det inte är magen så är det sannolikt en utvecklingsfas. Den första är rätt kort så er bebis är säkert glad snart igen <3
Hur mycket äter och sover era bebisar? Våran 6-veckors vaknar ungefär var tredje timme på natten och på dagen är han vaken max 2 timmar innan han är trött och behöver sova igen.. han ammar bra men visar tydligt när han nöjd och inte vill ha mer, sällan vi sitter mer än en timme vid matning. Är det normalt för en bebis i hans ålder? Är med i amningsgruppen på fb där det känns som att dom flesta skriver om hur dom knappt hinner gå på toaletten för bebis vill amma dygnet runt och sitter fast i bröstet, min bebis är inte alls så så man börjar ju undra om man gör något fel haha ;)
Min son ammade verkligen hela tiden men i efterhand tycker jag att jag var lite snabb att dra fram tutten vid minsta gnäll, istället för att prova andra saker. Jag tror att det var en del av anledningen till att han var extremt gasig - magen överbelastades liksom och när magen gör ont vill de ?tröstsnutta? och så blir det en negativ spiral. Han ville också ligga och amma upp emot 1h varje gång och kändes aldrig riktigt mätt och nöjd, trots att han gick upp i vikt som han skulle, med råge, och inte hade någon intolerans.
Min dotter ammar jag mer sällan men då känner jag att brösten hinner fyllas på ordentligt och så blir hon helt nöjd sedan. Jag ammar då från båda brösten med rap-paus emellan och väcker henne oftast om hon somnar utan att ha ammat ifrån båda. (Inte på natten dock). Hon ammar med 2-3h mellanrum, ibland närmare 4h på natten, och går jättefint upp i vikt. Hon ammar kanske i 15-20 min.