• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliena
    SweetCA skrev 2020-05-01 12:08:28 följande:

Ja samma här. Inget alls bf+1 frustrerad!

Varför svepning på måndag för?

Min BM erbjöd det! Har samtal för igångsättning på måndag och då sa hon att om jag är tillräckligt öppen kan hon göra hinnsvepning om jag vill. :) Kan ju alltid testa tänker jag!
  • ankan6
    SweetCA skrev 2020-05-01 12:09:12 följande:

Hoppas han håller sig frisk!!!

Och att liten kommer på måndag!

Tack!

Bebis lär komma på måndag då planerade snittet blir av, så blir inte att vänta på att farsan blir frisk oavsett
  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-05-01 12:34:49 följande:

Tack!

Bebis lär komma på måndag då planerade snittet blir av, så blir inte att vänta på att farsan blir frisk oavsett

Aha! Det förklarar saken!
  • SweetCA
    Heliena skrev 2020-05-01 12:28:51 följande:

Min BM erbjöd det! Har samtal för igångsättning på måndag och då sa hon att om jag är tillräckligt öppen kan hon göra hinnsvepning om jag vill. :) Kan ju alltid testa tänker jag!

Hmmm intressant! Jag träffade ju inte min bm i förra veckan men ska ringa henne och prata om igångsättning på måndag med. Går ju inte gå över så länge. Tack!
  • Heliena
    SweetCA skrev 2020-05-01 13:09:48 följande:

Hmmm intressant! Jag träffade ju inte min bm i förra veckan men ska ringa henne och prata om igångsättning på måndag med. Går ju inte gå över så länge. Tack!

Ja, man vill ta till alla knep nu känner man, haha! Vet att vissa regioner inte ens vill göra hinnsvepning pga infektionsrisk.. Lite konstigt ändå tycker jag, att vissa erbjuder helt spontant medan vissa vägrar.. Men hoppas din BM kan gå med på en om du vill ha en!
  • SweetCA
    Heliena skrev 2020-05-01 13:55:13 följande:

Ja, man vill ta till alla knep nu känner man, haha! Vet att vissa regioner inte ens vill göra hinnsvepning pga infektionsrisk.. Lite konstigt ändå tycker jag, att vissa erbjuder helt spontant medan vissa vägrar.. Men hoppas din BM kan gå med på en om du vill ha en!

Ja exakt så! vi får se vad hon säger. Håller på och bli tokigt av att bara vänta haha
  • Ssk91

Jag har bf imorgon. Fick hinnorna svepts igår då jag var hos barnmorskan. Var mjuk i tappen men inte riktigt mogen men förvärkaena har gjort lite jobb sa hon. Bebis ligger djupt nere och är redo. Hoppas att det snart sätter igång annars har jag ny svepning planerad på onsdag ??

• ankan6
    Andreaaaa skrev 2020-05-03 13:14:05 följande:

Inga nya bebbar än??!

Imorgon kl 5 åker jag hemifrån för mitt snitt så sjuk tanke!

Sambon är sjuk och hostar nu också så han får inte hänga med alls vilket däremot inte är så roligt...
  • zebra
    ankan6 skrev 2020-05-01 11:16:11 följande:

Så tråkigt att behöva byta så mycket. Min bm har varit sjuk nu på slutet så fick ta sista mötet där man sammanfattar graviditeten och skriver förlossningsbrev med en ny person vilket kändes rätt störigt att behöva göra med någon som inte alls känner en...

......

Har så svårt att fatta att min bebis är här på måndag!!! Tre dagar liksom. Har haft en rätt jobbig vecka, börjar känna mig så sjukt trött och sliten nu och är så less på magen. Och tror ni inte sambon börjat känna sig krasslig?!? Känns så fruktansvärt tråkigt att inte få dela den stunden med honom om han blir sjuk och inte får vara med...

Ah då är inte jag den enda :/. Va roligt att det inte är så långt kvar men jobbigt att din partner känner sig dålig, hopps han blir bra fram till fl :)
    :)