BF MAJ 2020
Vad roligt! Det är fortfarande tidigt och lite svårt att ta in, men har börjat vänja mig vid tanken med en liten till så tätt inpå. Ser fram emot det :)
Har du berättat för familj ännu?
Nä vi har inte berättat för någon än
Vad roligt! Det är fortfarande tidigt och lite svårt att ta in, men har börjat vänja mig vid tanken med en liten till så tätt inpå. Ser fram emot det :)
Har du berättat för familj ännu?
Kul med fler som ska få tätt :) de kommer bli rätt exakt 13 månader mellan de två yngsta. Fullt hus med tre småbarn :D
En fråga som kanske är helt off topic men hur ser ert samlagsliv just nu ?
Jag vet att sex kommer inte att ?skada? något men man har varit så trött och illamående och allt så jag har inte alls varit sugen om jag ska vara ärlig men man kanske ska anstränga lite snart xD
Oj, får man fråga varför ?:)
Idag gick jag in i vecka 10! Fortfarande inget illamående, peppar peppar, och har nästan inga symptom. Men bm lugnade mig lite med att ett rejält symptom ju faktiskt är att mensen är borta, och då kändes det lite bättre.
Har ibs och är rätt van vid att magen är svullen om jag ätit "fel" men imorse lade jag märke till att magen börjar bli större på ett helt annat sätt och att jag nog kommer att se gravid ut ganska snart Någon mer som börjar få lite mage redan?
Jag är så lycklig just nu, måste bara få berätta. Jag har en doppler hemma sedan jag var gravid med min dotter. Testade idag och jag hörde hjärtslagen hos barnet (eller pulsen i navelsträngen då). Det kom några sekunder men det var så tydligt. Vecka 9+1 är det idag! :D
Okej.. var det klarrött blod som vid mens? Ännu har det knappt kommit något färskt blod, snarar gammalt.. Tack för svar , kram
Kan du höra hjärtljud med doppler redan i v10?
Vi ska också göra kub.. Vår läkare på specmödravården tyckte detta då vi haft krångliga graviditeter innan.. Så om 1 vecka får vi se vårt lilla hjärta igen
Jag tror ju grejen med att inte lyssna på hjärtat tidigare är just för att dom kan ändå inte göra något åt det.. Och bebis är rätt rörlig sålänge det finns massa plats i livmodern..
Det känns såklart skit för föräldrar att behöva gå och vänta, då det är lugnande att få höra.. MEN å andra sidan, om något är fel gör dom ändå inget..