Inlägg från: Fladdriga svansen |Visa alla inlägg
  • Fladdriga svansen

BF MAJ 2020

UPPDATERAD 12/9

BF lista

1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg,

2/5 - EmmaAF,

3/5 - Saga92,

4/5 - jevana,

5/5 - ankan6,

6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,

9/5 - kanela84, trostar,

10/5 - HejsanJenny,

11/5 - Hoffesport, almqvist

12/5 - Siggy,

16/5 - Idapidan,

17/5 - Humlan1989,

18/5 - Nowoli,

19/5 - LBP91, LegoS,

20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

21/5 - ahland,

25/5 - Majja92

• Fladdriga svansen
    Majja92 skrev 2019-09-12 21:39:02 följande:

Väldigt imponerande måste jag säga :D bra jobbat! Har du beställt vanliga eller digitalt? :)

Tog vanligt CB early som jag tog i tisdags, tänkte då kan jag jämföra ( nörden i att jämföra saker haha)

Ska du testa nåt mer eller är du nöjd? :D
  • Fladdriga svansen
    Majja92 skrev 2019-09-13 08:22:19 följande:

Ringde MVC idag och fick tid redan om vecka! Så lyxigt då det är en sprillans ny vårdcentral som öppnat i huset bredvid så fanns massa tider <3

Förstår att det inte kommer göras UL då det är så tidigt (kommer då va i v.6, 5+3) men vad går man igenom på ett sånt här besök? :) Jätte spännande!

Inskrivningen är mest bara lite bakgrund om er, när du plussa, om de är ert första, telefonnummer till er och till dom, när/hur ul/kub etc bokas (vissa gör de åt en och andra får man göra de själv) och sånt, inget speciellt så :)
  • Fladdriga svansen

Fler med hemskt humör? :D jag är sååå förbannad hela tiden, fräser och allt är fel. Maken försöker hitta lösningar om nåt inte funkar men det blir jag om än ännu surare över. Det går som inte kontrollera det.

Jag är smått deppig känner jag (sen tidigare), och sömnbristen hjälper ju knappast men jag får så dåligt samvete, samtidigt går de som inte kontrollera.

• Fladdriga svansen
    viljaa skrev 2019-09-13 08:43:37 följande:

Hörrni, hur tänker ni kring att börja köpa saker? När är det liksom okej att börja? Allt är så himla gulligt och vill typ börja nu, men är bara i v 8 imorgon haha :P

Jag har väntat till v10 med första då det var ju exakt allt som behövdes i möbler, kläder, sjukvård, fixa rum etc och v.15 med andra men då lite plagg här och där samt rummet. Denna kommer bara få ärva allt första tiden och ett rum senare runt 1år XD så är väl vad man känner för och vågar. De blir ju billigare ju tidigare man börjar för då går de koncentrera sig på erbjudanden, reor, rabatter etc.
  • Fladdriga svansen

En till här som är extremt frusen. Men bara på kvällarna. Under dagen är de tvärt om och jag går runt med linne utomhus för de är så varmt >

• Fladdriga svansen
    viljaa skrev 2019-09-13 09:22:24 följande:

Ja okej v.10 alltså för första då. Men hur bra som helst ju att dina barn kan ärva saker av varandra!! Är alla samma kön eller köper du lite mer könsneutralt? Jag kaaaanske kan vänta till v.10! Eller om jag beställer nåt med lång leveranstid;) är första barnet för mig så allt är så himla spännande och jag längtar så mycket tills det blir mer på riktigt! Har knappt berättat för någon heller än, bara jag, blivande pappan samt min syster och hennes kille som vet om detta :D

Det är nog lite mer vad man orkar vänta till haha. Vill du börja nu så gör de <3 Man kan inte gå runt och hela tiden förvänta sig de värsta, nu ska vi njuta av plusset och vara i de rosa molnen. Jag är lite sugen på köpa nånting också men har väl tur i oturen att de är långt till stan haha.

Jag köper alltid neutralt de första kläderna även om jag vet könet senare. Känns som lite roligare på nåt sätt än strikt samma. Men denna gång tänkte jag låta bli att ta reda på vad de är <3 inte sagt till någon vi heller, väntar ett tag tror jag, mer så vi kan gotta oss i de ihop ett tag och bara njuta :)
  • Fladdriga svansen
    LBP91 skrev 2019-09-14 09:08:00 följande:

Samma här! Jag svettas och tycker det är jättevarmt och får som värmevallningar så fort jag anstränger mig lite. Sen på kvällen sitter jag i soffan och fryser. Hahah

Haha vad bra att du också har det, började tro att min kropp tappat förståndet helt och hållet :D Så frustrerande att de är höst nu dessutom som inte gör saken lättare med alla väderomslag.
  • Fladdriga svansen
    Habba skrev 2019-09-14 07:18:50 följande:

Vi handlar för fullt. Vi väntar ju ett barn! ???? Vi upptäckte med sonen att snoppen inte trillade av även om han bar klassiska ?flickfärger? eller klänningar, så den här gången så är vi inte så ängsliga och köper det som vi tycker är fint. ????????

Rätt säker på att sonens snopp inte heller trillar av (eller någon pojkes öht) men jag gillar typiska ?pojkkläder? (avskyr de ordet dock men i brist på annan beskrivning) De är ju mycket smaksak och tycke också, tills de själva vill börja välja, då tänker jag inte stoppa dom från att kolla och köpa vad de vill om de är blått och jeans eller rosa och spets. Men tills dess är de pojkavd. :)

Men första kläderna är alltid neutrala vilket som, litar inte till 100% ultraljuden haha. Känns märkligt att ens ha en levande människa inuti :O
Svar på tråden BF MAJ 2020