BF MAJ 2020
Tog en sticka till idag bara för att se så att det stegrades, rätt stor skillnad på tre dagar  

Tog en sticka till idag bara för att se så att det stegrades, rätt stor skillnad på tre dagar  

Hoppar in här. Hade BIM idag och har plussat svagt sedan i fredags. Orolig att pyret inte vill stanna så jag tänkte vänta med en BF grupp, men tänker att ni säkert känner samma sak så vi kan peppa varandra istället!  
BF 23/5 enligt appar...25/5 enligt min egen beräkning.
Nu har jag följt tråden ett tag utan att känna mig redo att skriva själv, men nu är det dags. Jag tog ut min hormonspiral 8/8 och fick en liten blödning precis efter, men jag vet inte om det räknas som mens eller inte. Jag tror att jag hade ägglossning i mitten av augusti, och fick positivt graviditetstest 31/8. Blev så förvånad eftersom det tidigare har tagit betydligt längre tid för mig att bli gravid (fick först ett missfall, och sedan en son som nu är två år). Eftersom jag inte hade något säkert datum för sista mensen är det svårt att beräkna graviditetslängd, men jag trodde att jag precis hade gått in i vecka 7.  
De senaste dagarna har jag varit väldigt orolig för att få missfall. Det grundar sig egentligen bara i att jag inte tycker att mina graviditetstest har varit tillräckligt starka, och att clearblue veckoindikator visat för få veckor enligt min beräkning. Idag har jag inte kunnat fokusera ordentligt på något annat på hela dagen. Jag kände att jag skulle bli tokig om jag skulle vänta flera veckor utan att veta om graviditeten avstannat. Så jag lyckades hitta en tid för privat ul idag på eftermiddagen och var helt inställd på att åka därifrån gråtandes, eller kanske ännu värre utan att kunna få något besked. Men, jag fick se ett hjärta som slog! Barnmorskan sa att det var för tidigt för att mäta och avgöra graviditetslängd, men uppskattade att jag var i vecka 5-6 och tyckte att det stämde helt med de uppgifter jag gett. Jag hoppas att hon har rätt, och väljer nu att lita på det tills något annat visar sig. Har även bestämt mig för att inte ta några fler graviditestest. Nu lever hoppet om att vi ska få en bebis i mitten av maj, och jag är så glad och tacksam över att ha två tickande hjärtan i min kropp. Jag ska försöka att inte oroa mig, utan njuta av att jag nu är gravid.  
Ursäkta att jag skrev en roman, men jag kände att jag behövde dela med mig av min historia efter att ha smygläst vad ni skrivit i flera veckor. Håller tummarna för att det ska gå bra för oss alla!
Halloj på er alla :) 
Måste bara höra, är det någon mer som har riktigt ont i magen? Bara läst att man får ?molande? värk, men ibland vaknar jag på nätterna av att det gör så ont och nästan krampar? Känns typ som mensverk fast mkt värre! Det håller i sig i typ 20min?? 
Vet inte om jag känner av extra nu för att man tänker på att man är gravid hela tiden hahah :)
Hej på er! 
Känns såå konstigt och overkligt att vara här, men idag plussade jag! :D BIM+3 
Känns så overkligt! Men skoj att känna igen några namn från BIM trådar, hej på er! :D
Tack! 
Vet inte? När jag kollar på babyhjälps uträknade så säger den 23 maj :)  
När har du?
Ja, svårt de där, en app säger 22:a o två den 23:e när jag testade fler :) 
Nä, testade igår kväll typ ett par timmar innan jag skrev här, haha! När skall man göra det?  
Va spännande! Brukar båda följa med på första besöket? :)
Alltså TRÖTTHETEN! Helt sjukt så trött jag är...svårt att koncentrera mig på jobbet vill bara hem och sova... precis gått in i vecka 6, ska det vara så här till vecka 12?! Hehe, tror nästan mina kollegor börjat undra vad som är fel på mig...
Haha ja, hoppas inte den blir värre, vet inte hur det skall sluta när jag inte kan dricka så mkt kaffe jag är van vid heller :) har noll fokus o motivation :)
Någon mer som sover sjukt dåligt?! Vaknar flera gånger per natt, drömt mardrömmar som gjort att jag vaknat, vaknat och varit akut hungrig men ofta vaknar jag klarvaken varje natt utan anledning.
Hej gänget, får jag vara med?! 
Jag plussade efter tredje återföringen med IVF. Haft ett missfall tidigare så ville inte gå med förrän jag idag 7+1 såg ett hjärta slå. 
BF 11/5 2020, det känns så ofattbart och vi är så lyckliga. Är rätt så trött och har väl gått och lagt på mig nåt kilo och känner mig lite flåsigare om jag ska jogga i uppförsbacke men annars känner jag mig som vanligt så jag har inte vågat tro att det är sant...! 
Hur mkt törs ni andra tro att det ska gå vägen?
Vad är era bästa tips mot halsbränna och illamående? Tar tacksamt emot alla tips ni har!
Hur hanterar ni denna väntan? 
Jag är i vanliga fall väldigt aktiv, tränar, umgås med vänner, är ute på kvällarna och gör massa saker. Nu är mina bra timmar mellan ca 10-18 på dagarna. Övrig tid är jag illamående och trött = ingen lust att hitta på något. De bra timmarna försöker jag hitta på något roligt, men då kommer ju jobb och annat mellan... 
Vad gör ni nu dessa veckor? Är i vecka 9 imorgon och har inte velat berätta om graviditeten för någon pga tidigare missfall.  
Ikväll ska sambon iväg med gemensamma vänner, något som jag hade följt med på i vanliga fall, men nu känns det 0 roligt för jag VET ju att jag kommer må illa och vara trött så att jag vill hem.... 
Så tacksam för graviditeten. Väldigt tacksam för alla symptom så länge som det betyder att bebis mår bra, men att vara gravid är SÅ TRÅKIGT.
Vecka 8 och så GALET hungrig! Någon mer?! Hur ska man lyckas att inte äta för mycket?
Gjorde vanligt ultraljud och fick se lilla mini därinne med hjärtat som slog! Så kul. Är i vecka 9.