Inlägg från: Lilla Lunis |Visa alla inlägg
  • Lilla Lunis

BF MAJ 2020

Är det någon här som fött själv utan nån parner eller kompis med? Lär bli så för mig nu då bådas föräldrar är isolerade 25 mil bort och vi nyligen flyttat så inga nära vänner som kan ställa upp som stöd/Eller barnvakt

Maken måste ju va med våran son , vet ju ibte ens om de får sitta utanför o vänta elker om dw blir hemskickade...känns minst sagt nervöst.

• Lilla Lunis

GRATTIS till alla som fått bäbis i gruppen.?????

Har fortfarande problem med blodtrycket men har fått medicin nu. Var på sjukhuset i fredags och gjorde CTG och ultraljud och allt såg minsann bra ut....ska till BM i morgon och hoppas blodtrycket gått ner.....bävar för att bli igångsatt i förtid....

• Lilla Lunis
    Söderlund skrev 2020-05-06 02:59:55 följande:

Alltså snacka om att man är taggad när man går upp och kissar för första gången på natten, känner att det "rinner till" lite extra och får se rosablandade flytningar på pappret (ursäkta detaljerad information) och blir helt, exalterad!! Känner inget annat men vill typ väcka sambon bara av pirret haha. Någon fler som känner nåt?

Vaknade i morse vid 04 av att det tryckte på...gick upp och kissade och då lossnade slemproppen....blev ganska ställd , för förra grav. Såg jag aldrig röken av nån slempropp.

Känns som det är nära nu. Var på koll i måndags och då var jag 2 cm öppen och hade ganska kraftiga sammandragningar men läkaren kollade livmodertappen så att det nog skulle dröja minst 4 dar upp till BF den 16 maj.....
  • Lilla Lunis

Börjar känna mig sjukt nervös...Känns så overkligt att jag ska föda barn igen ....orolig för att inte hinna in före öppningsfasen drar i gång ordentligt med 1.5 timmes resväg.... förra gången var jag hemma 2 timmar med värkar innan vi åkte in, men då hade jag skitont i bilen och typ skrek de 30 min resväg som var och när jag kom in var jag öppen 7 cm. Generellt går det ju snabbare omg 2 ....

Nån mer som har lång resväg? Eller haft snabb förlossning?

• Lilla Lunis

I morse kl 03.30 kom vår lilla Theo, 3520 gram, 52 cm

Värkarna satte i gång 01.30, hann precis in till sjukhuset men alla rum var fulla så fick föda utan smärtlindring i "En skrubb" 30 minuters helvete , sen var det över.....säger bara kvinnokraft????

• Lilla Lunis
    SweetCA skrev 2020-05-09 12:32:58 följande:

Oj! Det är ju helt galet! Det var fullt när vi skulle föda med men hade tur som fick ett rum även om det inte var klart när vi kom!

Grymt jobbat och grattis! Du hade inte hunnit med smärtlindring med den farten!

Nej, men lite lustgas hade suttit fint. BF 16 maj så drygt 1 v tidigare blev det.
  • Lilla Lunis
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-05-14 14:21:29 följande:

Stort grattis<3

När föddes lillen och hur mycket vägde han? :)

föddes i v 38+5, 3520 gr
  • Lilla Lunis

Heh. Har alla i gruppen fått sina bäbisar nu? Nån som vet hur vanligt det är med rota virus? Vet inte hur jag ska göra med vaccination....

Svar på tråden BF MAJ 2020