Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

BF MAJ 2020

Bettan84 skrev 2020-01-09 14:06:03 följande:

?Skönt ? att höra att man är inte ensam . ??

Skonsam styrketräning hjälper mig lite för tillfället men jag får sammandragningar efteråt som gör ont så jag begränsar mina pass till Max 2-3 ggr /vecka men sista tiden har jag inte kunnat träna då jag är helt slut efter jobbet .

Jag har testat akupunktur men det hjälpte inte :/, jag har även gravidbälte som ska hålla ihop ryggen och magen men den får jag också sammandragningar av när jag haft det i 10-15 min så den kan jag inte använda .

Åh, så jobbigt. Gravidbältet hjälper inte mig heller. Vad jobbar du med? Hur funkar det att jobba med smärtan? Och sammandragningar på det. Är också skeptisk till att akupunktur ska funka.

I dag efter 2 dagars total vila på värmepåse så känns det lite bättre än så länge. Har kunnat sova i natt utan jättesmärta. På en gång börjar jag då fundera på om jag ändå borde gå och jobba på måndag. Vill ju inte vara hemma från nu redan men vill verkligen inte gå med sådan smärta. Vet ju inte riktigt vad som triggar igång heller.
  • Charlieellerså

Jag är sjukskriven för min foglossning sedan två veckor. Är ju bara i v 24 och känner mig rätt deppig då jag verkligen inte trivs med att bara vara hemma. Samtidigt så funkar det inte alls att jobba som förskollärare då jag nu hoppar på kryckor. Fixar ju inte heller att göra något med mina egna barn som innebär fysisk aktivitet heller. Dagarna sniglar dig verkligen fram.

• Charlieellerså
    EmmaAF skrev 2020-01-29 09:56:39 följande:

Är i vecka 26+3 idag och ligger nu inlagd på östra i Gbg.. haft mycket sammandragningar som eskalerat och nu misstänkt vattenavg.. låg ju här för bara 10 månadersen med dottern med exakt samma och hon kom 26+4.. får väl se om detta blir samma resa :-/ Han uppskattades väga kilot nu iaf Och dottern vägde 865 gr

Håller tummarna att han håller sig inne ett tag till. Har de konstaterat vattenavgång nu? Hur känns det just nu? Hoppas er lilla plutt kommer ut och mår bra när det är dags. <3
  • Charlieellerså
    EmmaAF skrev 2020-02-01 17:45:38 följande:

En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3

Tänker på dig och hoppas att allt går bra nu <3
  • Charlieellerså

Min lille har den mest aktiva perioden runt 22-23 på kvällen så brukar tänka på hur han rör sig då och även att jag känner honom med jämna mellanrum under dagarna. Tycker dock att det känns väldigt olika från dag till dag och det känns att han ligger på olika sätt och att det påverkar hur väl jag känner honom.

• Charlieellerså
    EmmaAF skrev 2020-02-06 06:05:40 följande:

Nu är nog trådens första bebis född! <3

Vår lilla prins kom igår med ett akutsnitt då jag drog på mig infektion i livmodern.. Han ligger i respirator men mår jätte bra trots omständigheterna.. Väger 1015 gr och det är en super bra vikt.. Vår starka kämpe Texas är såååååå fin <3 Och vi är överlyckliga samtidigt som man pendlar mellan en enorm oro såklart <3

Stort grattis till er lilla Texas. Så härligt att höra att han mår bra under omständigheterna. Vilken vecka kom han i ? Sköt om er och lilleman <3
  • Charlieellerså
    EmmaAF skrev 2020-02-06 06:05:40 följande:

Nu är nog trådens första bebis född! <3

Vår lilla prins kom igår med ett akutsnitt då jag drog på mig infektion i livmodern.. Han ligger i respirator men mår jätte bra trots omständigheterna.. Väger 1015 gr och det är en super bra vikt.. Vår starka kämpe Texas är såååååå fin <3 Och vi är överlyckliga samtidigt som man pendlar mellan en enorm oro såklart <3

Hur går det för lillen ? <3
  • Charlieellerså
    HejsanJenny skrev 2020-02-10 07:48:34 följande:

Får lite panik av hur kissnödig jag är hela tiden. Kissade alldeles nyss, satte på mig skor och jacka, packade väska och klev ut genom dörren. Låste och började gå mot tunnelbanan. Mindre än hundra meter från mitt hus var jag kissnödig igen och behövde vända. Nu är jag på väg mot tillväxtkontroll då bebisen är mindre än väntat. Någon annan som också fått höra det? Var där för två veckor sedan, hoppas det ser bättre ut idag

Har fått gjort tul med 3 av 4 barn. Två av dem vägde runt 3 kg när de kom men de beräknades vara mindre ändå enligt tul. Tredje vägde 3,5 kg fast han också skulle vara liten. Jag ger inte mycket för dessa beräkningar. De har endast tillfört oro
  • Charlieellerså
    EmmaAF skrev 2020-02-16 12:04:17 följande:

Lille älsklings Texas <3

Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3

Men så söt. Så härligt att det går så bra <3
  • Charlieellerså
    EmmaAF skrev 2020-02-16 12:04:17 följande:

Lille älsklings Texas <3

Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3

Men så söt. Så härligt att det går så bra <3
  • Charlieellerså
    Daphodil skrev 2020-02-17 17:40:55 följande:

Nån mer med magsyrebesvär? Blir övermätt så fort jag äter och får ont flera timmar efter. Så tråkigt när man älskar att äta!

Ja har jättebesvär. Speciellt nu när livmodern är så högt upp. Äter omeprazol dagligen och även gaviscon till och från.
  • Charlieellerså
    HejsanJenny skrev 2020-02-19 08:13:44 följande:

Ni som har ansökt om graviditetspenning, hur lång tid var er handläggningstid innan ni fick svar från FK?

Ca 2 veckor
  • Charlieellerså

V 27+4 här och hoppar runt på kryckor sjukskriven från mitt jobb som förskollärare pga foglossning. Den har dock lättat lite med akupunktur och/eller vila. Så skönt att kunna sova bättre iallafall. Har faktiskt blivit piggare sista veckan mot en enorm trötthet innan. Har verkligen järnboostat med spenatsmoothies, leverpastej, frön osv så hoppas att jag fått upp mitt järnvärde från de 112 jag låg på sist. Har en vild liten rackare i magen och både längtar efter att träffa honom men känner även att jag mentalt behöver alla veckor jag kan få att förbereda mig.

• Charlieellerså
    Daphodil skrev 2020-04-23 05:34:25 följande:

Mina värkar återkom på kvällen, och vid midnatt åkte vi in. Strax före 04 föddes vår pojke!

Stort grattis till er lille kille : )
Svar på tråden BF MAJ 2020