Inlägg från: LinneaWookie |Visa alla inlägg
  • LinneaWookie

BF MAJ 2020

Heilena skrev 2019-11-14 17:15:59 följande:

I sista trimestern liksom när magen är stor och det verkligen ligger ett barn där i! Och jag förstår honom lite, haha!

Ja men visst kan det kännas läskigt, det förstår jag med. Trodde först kanske han menade att det var avtändande med en stor mage och gick lite i försvarsställning... Sorry . Mentalt blir man ju rädd att trycka på magen och allt möjligt men när de gör UL trycker de svinhårt så det borde ju vara ok
  • LinneaWookie
    Andreaaaa skrev 2019-11-14 16:32:40 följande:

Lyckat KUB idag, blev flyttad fr 12+0 till 12+5, bf 22 maj. Är så otroligt lättad

Ååå grattis vad kul <3 <3 <3
  • LinneaWookie
    Bettan84 skrev 2019-11-14 19:39:29 följande:
    Grattis till glädjande beskedet !! Så härligt !!!

Ahh de flesta säger samma så det ligger kanske något i det hehe .

Är det ditt första barn ? :)
    Ja det är det Ditt med? <3 
  • LinneaWookie
    Habba skrev 2019-11-16 07:05:46 följande:

Har tagit vaccinet varje år. Tar det absolut i år också eftersom det är en rekommendation från folkhälsomyndigheten till gravida.

Har själv varit lite osäker eftersom jag aldrig själv haft riktigt svår och ihärdig influensa, jag har svårt att se att det är en "grej". Har aldrig tagit t.ex svininfluensa-vaccin då det bara känts som en skrämselgrej då läkemedelsföretagen vill tjäna pengar på den rädslan. Men självklart är jag generellt för vaccin, är absolut inte anti! Lär ta detta eftersom det rekommenderas starkt till gravida.. tänker att jag gör det både för barnets skull och för andra runt och kring mig. Förhoppningsvis blir jag inte sjuk av vaccinet.
  • LinneaWookie
    josefin2017 skrev 2019-11-17 22:13:51 följande:

Hej! Fattar verkligen inte familjeliv ???? hur som helst är jag ute efter att komma med i en fb-grupp för bf maj 2020 (jag har bf 1/5). Vill någon snäll själ hjälpa mig! ??

Jag PM:ar dig om FB-gruppen
  • LinneaWookie
    vinmonster skrev 2019-11-20 16:21:09 följande:

Hej allihopa!

Jag är så himla dålig på att hålla mig uppdaterad på FL, men det finns en hemlig FB-grupp för BF maj. Skicka ett PM till mig så bjuder jag in!

Eller till mig! Jag har PMat en person redan (för någon dag sedan) som inte svarat

Bara att PMa på, eller kolla om jag gjort det först om ni frågat i tråden redan och fått svar att jag ska PMa
  • LinneaWookie
    Millemupp skrev 2019-11-20 19:41:29 följande:
    Den enda nämnda möjligheten var just om det funnits en tvilling tidigare. Är det vanligt att missa det vid VUL? Har ingen vidare koll på det.

Hon frågade också om jag haft nån blödning, utifall att det här var nånting som var på väg ut, men det har jag inte haft heller..

Hoppas och tror att de kommer vilja kolla upp det mer om bildanalysen inte ger nåt svar. Skräckscenariot är ju om det påverkar bebisen negativt.. :S
    Håller alla tummar för att det inte är något som kan påverka bäbisen... Känns ju som det troliga scenariot är en tvilling som "försvunnit", men jag kan ju ingenting om sånt här. Kramar till dig!
  • LinneaWookie
    Charlieellerså skrev 2019-11-23 08:43:49 följande:

Nu har jag fått svar på nipt som vi gjorde efter dåliga kubresultat. Vi väntar en frisk liten kille med bf 24/5. Vilka veckor är ni andra här i?

Häftigt att höra att ni redan känner bebis och till och med utanpå. Mitt femte barn som ligger i magen och har ännu inte känt honom. Tror jag känt tidigare förut. Går in i v 15 i morgon.

Beklagar er som fått negativa besked.

Åh guuud vad skönt! Grattis <3

Är i v15+2 idag
Svar på tråden BF MAJ 2020