Marstös skrev 2019-08-21 16:33:47 följande:
Jag har hört att om man ser hjärtat slå kring v 7 så minskar risken markant.
Jag är/var gravid (v10) och hade mitt första VUL idag (9+3). Det visade sig vara tvillingar men den ena var avstannad och syntes knappt och nummer två såg mer ut som en 6-7 veckors men utan hjärtslag. Inga blödningar och jag mår bra. Antingen har jag fått 2st MA el 1 MA plus ett sent utvecklat embryo/senare befruktning (mkt osannolikt men dom hade varit med om det tidigare sa dom.) Gynekolog och BM bad mig återkomma om en vecka för att se om någon förändring skett med den ?största?. Mkt bisarrt! Någon som hört om ett liknande fall? Inte jättekul att vänta ut men vi kan ju inte riskera ta bort något som kanske lever ???????????
Jag har läst i en annan tråd om en tjej som hade liknande. Gjorde ul fostret var mycket mindre än förväntat och utan hjärtslag. Någon vecka senare fanns det hjärtslag. Hon var helt enkelt inte så långt gången som hon trodde att hon var. Håller tummarna för dig att det finns hjärtslag nästa gång! Och är det inte det så är det ju Bättre att vara 100% säker på att det inte lever om du ska sätta igång det.