• Anonym (WA)

Vad gör han på what's app?

Har träffat en kille ett tag. Vi är inte exklusiva på något sätt men jag tycker väldigt mycket om honom och jag antar att han gillar mig också eftersom vi fortsätter att träffas.

Nu är saken bara den att jag uppmärksammat att han är online EXTREMT mycket på chattappen What's app. En ledig dag är han där från morgon till kväll med max en timmes mellanrum. Vanligtvis bara 5-15 minuter innan han syns där igen. Har inte riktigt velat fråga honom om det eftersom vi som sagt inte har något uttalat förhållande, men jag har försökt luska i det och fick då till svar att han mest skriver med mig. Grejen är dock den att vi inte skriver så mycket, speciellt inte på vardagar när vi båda jobbar.

Vad tror ni andra? Har han en massa andra tjejer han skriver med och kanske även träffar? Är ni andra inloggade så ofta på chattappar även om ni kanske till och med har förhållande?

• Svar på tråden Vad gör han på what's app?
  • Anonym (p)
    Anonym (WA) skrev 2019-08-20 16:10:17 följande:

Har träffat en kille ett tag. Vi är inte exklusiva på något sätt men jag tycker väldigt mycket om honom och jag antar att han gillar mig också eftersom vi fortsätter att träffas.

Nu är saken bara den att jag uppmärksammat att han är online EXTREMT mycket på chattappen What's app. En ledig dag är han där från morgon till kväll med max en timmes mellanrum. Vanligtvis bara 5-15 minuter innan han syns där igen. Har inte riktigt velat fråga honom om det eftersom vi som sagt inte har något uttalat förhållande, men jag har försökt luska i det och fick då till svar att han mest skriver med mig. Grejen är dock den att vi inte skriver så mycket, speciellt inte på vardagar när vi båda jobbar.

Vad tror ni andra? Har han en massa andra tjejer han skriver med och kanske även träffar? Är ni andra inloggade så ofta på chattappar även om ni kanske till och med har förhållande?

Oj, vilken koll du har. Känns creepy...
  • Anonym (WA)
    Anonym (p) skrev 2019-08-20 16:17:20 följande:

Oj, vilken koll du har. Känns creepy...

Förstår hur du tänker, men det började med att jag var sjuk en dag och inte hade något vettigt att göra. Började skriva med en vän där då och blev nyfiken på att kolla hur ofta min dejt är inne också. Det var inte tanken från början att jag skulle snoka på honom där, men har varit extra uppmärksam nu eftersom det kan avgöra mellan oss.
  • Pierott
    Anonym (WA) skrev 2019-08-20 16:25:16 följande:

Förstår hur du tänker, men det började med att jag var sjuk en dag och inte hade något vettigt att göra. Började skriva med en vän där då och blev nyfiken på att kolla hur ofta min dejt är inne också. Det var inte tanken från början att jag skulle snoka på honom där, men har varit extra uppmärksam nu eftersom det kan avgöra mellan oss.

Fast sålänge ni inte är exklusiva så kan eran ev framtida relation knappast hänga på om han pratar med andra tjejer? Sålänge han slutar prata med dom om ni blir ihop så är det ju inga problem.
  • Anonym (p)
    Så fast ni inte är exklusiva med varandra, så vill du ändå hålla koll på honom? Det var ju inte något som bara hände, utan du gör ju detta medvetet, du tog ett beslut att snoka.

Ja, det känns fortfarande creepy...
  • Bjoer
    Vill du att ni blir exklusiva? Om inte, vad spelar det för roll? Om du vill det, fråga så slipper du problemet?
  • Anonym (WA)
    Bjoer skrev 2019-08-20 16:39:24 följande:

Vill du att ni blir exklusiva? Om inte, vad spelar det för roll? Om du vill det, fråga så slipper du problemet?

Vill lära känna honom bättre innan jag tar det beslutet, men om det är så att han samtidigt träffar andra så tycker jag det känns tråkigt och jag skulle ta det som ett tecken på att han inte är så intresserad av mig.
  • Bjoer
    Anonym (WA) skrev 2019-08-20 17:04:43 följande:
    Vill lära känna honom bättre innan jag tar det beslutet, men om det är så att han samtidigt träffar andra så tycker jag det känns tråkigt och jag skulle ta det som ett tecken på att han inte är så intresserad av mig.
    Varför skulle du ta det så? OM han flörtar med andra betyder det ingenting för intresset för dig. Alla är inte sådana som bara kan vara intresserade av en person i taget. Det bästa är väl att fråga? Ärligt och inte dömande. Frågar du dömande kommer du få det svar han tror att du vill ha.
  • Anonym (Hmm)

Han kanske har vänner och familj där som har chattar med? Det behöver ju inte vara andra tjejer, men såklart kan det vara så.

• Anonym (spel?)

Låter ungefär som jag när jag har en ledig stund.
    Spelar ett mobilspel där man bildar allianser med andra spelare. Själv har jag blivit en av ledarna för några av dessa allianser. Sitter med i ett antal gruppkonversationer och hjälper enskilda medlemmar. Då kan det bli en hel del tid i appen.

Svar på tråden Vad gör han på what's app?