Inlägg från: Sominget |Visa alla inlägg
  • Sominget

Dyra pop kläder eller lindex

Hej! Såg nu att det var något ta 3 för 2 erbjudande på Polarn & pyret tröjor. Min son börjar snart förskola men vi har handlat mest på Lindex. Tycker att Polarn & Pyret är dyrt, är det värt att handla där? Håller deras kläder bättre kvalitet än tex Lindex? Och nu tänker jag främst innekläder till förskola. Vet inte om jag vill lägga så mycket pengar på kläder som sonen ändå växer ur så fort och blir väl smutsiga med fläckar på förskolan? Sen känns det lite som en status fråga också och vill egentligen inte klä i märkeskläder av den anledningen även fast jag har ekonomin för det, men om det är överlägset bättre kvalitet så kanske jag överväger det. Behöver input från er :) handlar för övrigt nästan alla sonens kläder på rea idagsläget.

• Svar på tråden Dyra pop kläder eller lindex
  • Sominget

Tack för alla svar! Jag fortsätter nog med Lindex men kanske överväger att köpa nå märkes ytterkläder som tål mycket :) tråkigt när kläder blir fläckiga och går sönder, håller med om att det då känns bättre såklart att man inte lagt ut en förmögenhet på kläderna ;)

• Sominget
    Vildbi skrev 2019-08-21 10:47:53 följande:

Pop har inte bättre kvalité än andra, dessutom har Pop inte ens fina kläder, så nej, det finns ingen som helst anledning att handla Pop istället för annat.

Pop är inte ens märkeskläder i den bemärkelsen. Det är som att kalla Newbie, Puma, Nike och Addidas för märkeskläder.

Det är nog en tolkningsfråga vad man själv upplever är märkeskläder. För mig puma, Nike och Adidas märkeskläder medan jag inte ser Newbie som det ;)
Svar på tråden Dyra pop kläder eller lindex