• Kiyah

ADHD-utredning (vuxen) hur gick din till? Föräldraintervju?

Jag gjorde en utredning ifjol efter att ha blivit utredd av arbetsförmedlingen för stöd till min arbetsgivare, vilket inte heller är den vanligaste vägen att gå.
    Nu gjorde jag min utredning privat så det kanske skiljer sig lite från det du kommer få göra men i det stora hela borde det fungera ungefär likadant.

Första mötet ville dom prata med mig och ställa lite frågor som grund till beslut om jag över huvud taget skulle göra en utredning. Fick svar redan innan jag gick hem från mötet att jag skulle få en tid när jag skulle påbörja utredningen inom kort.

Sen hade jag möten växlande med psykolog och läkare där olika tester utfördes för att se om jag uppfyllde kriterier för diagnoserna jag skulle utredas för (utreddes för mer än ADHD)
    Ett av mötena med psykologen var föräldraintervjun där min mamma var med och hon fick frågor om hur hon upplevt mig ända sen graviditeten. Alltså hur hon mått under graviditeten, om den var normal enligt läkare/bm,och hur det var efter jag föddes, om jag hängde med i utvecklingen/låg efter/före, hur jag var som person då, kompisar, humör, hur det gått i skolan osv. vissa saker kommer man ju ihåg själv men just de första åren är det ju bra om en förälder kan svara på då man inte brukar komma ihåg något själv.

Svar på tråden ADHD-utredning (vuxen) hur gick din till? Föräldraintervju?