• Anonym (Nyfik­en på bröst)
    Wed 21 Aug 2019 12:41
    9104 visningar
    99 svar
    99
    9104

    Hur stort är egentligen DD-kupa?

    Ibland läser jag sexnoveller på nätet, men i stort sett alltid när det handlar om kvinnor som har väldigt stora bröst så har de storlek DD. I enstaka fall har det varit H-kupa men då har det beskrivits som hon har helt gigantiska bröst!

    För ett tag sedan hamnade jag i tråd på ett forum (men där jag inte var medlem) där kvinnor diskuterade bhs för stora bröst, och då var det nån som skrev typ "ja jag har ju bara DD-kupa, så inte så stort" medan flera andra pratade om att de letade bh för kupa K och L. Så det lät som att DD inte var så jättestort, medan runt K var väldigt stort.

    Är det så att sexnovellister har fått en felaktig uppfattning om vilken bokstav en bh för riktigt stora bröst har. Någon som har lust att komma med lite riktigt information om bhs och storlekar? Det vore intressant att veta.

  • Svar på tråden Hur stort är egentligen DD-kupa?
  • Anonym (Alice­)
    Wed 21 Aug 2019 12:47
    #1
    +2

    Vilken bokstav kupan har säger nästan ingenting om brösten är stora eller inte, då bandets storlek påverkar väldigt mycket. T.ex. har någon med storleken 65D lika stora bröst som någon som har 75B.

  • Anonym (Kfk)
    Wed 21 Aug 2019 12:51
    #2

    Som alice säger. Kupan säger ingenting. 85a är lika stort som 65e tex.

    mymuse.se/pages/tvillingstorlekar

  • neverp­reggo
    Wed 21 Aug 2019 12:52
    #3

    Beror på omkrets och hur personen är byggd. DD-kupa är inte litet oftast så antagligen en bra storlek för sexnoveller.

  • Wed 21 Aug 2019 12:53
    #4
    +4

    Män tror ofta att t ex D/E kupa är någon form av kvalitetsstämpel på bröst som passar in i deras fantasier.

    I verkligheten så är kupstorleken inte ett absolut mått utan relativ mot omkretsen. Så om man är liten och nätt runt bröstkorgen och har t ex 65 D så är de brösten på inget sätt gigantiska. 65A (eller t o m AA) är pyttebröst och storlekar som småtjejer brukar köpa när de börjar få bröst medans 65 D relativt normalstora bröst om vi nu bara ser till bröstens storlek och inte vem (kroppen) de sitter på i övrigt.

    Går man åt andra hållet så är t ex 90 A ganska stora kupor även om de flesta med 90 i omkrets har ännu större bröst och t ex 90D är rejält stora bröst men däremot är det kanske inte så att det är den typen av kroppar/bröst du tänker på när du visualiserar din D-kupa i sex-novellerna :)

    Jag skulle säga att bara kupstorleken är ett ganska värdelöst mått på bröst om man inte vet hur kroppen ser ut i övrigt.

  • Anonym (Nyfik­en på bröst) Trådstartaren
    Wed 21 Aug 2019 13:12
    #5
    cosinus skrev 2019-08-21 12:53:08 följande:

    Män tror ofta att t ex D/E kupa är någon form av kvalitetsstämpel på bröst som passar in i deras fantasier.

    I verkligheten så är kupstorleken inte ett absolut mått utan relativ mot omkretsen. Så om man är liten och nätt runt bröstkorgen och har t ex 65 D så är de brösten på inget sätt gigantiska. 65A (eller t o m AA) är pyttebröst och storlekar som småtjejer brukar köpa när de börjar få bröst medans 65 D relativt normalstora bröst om vi nu bara ser till bröstens storlek och inte vem (kroppen) de sitter på i övrigt.

    Går man åt andra hållet så är t ex 90 A ganska stora kupor även om de flesta med 90 i omkrets har ännu större bröst och t ex 90D är rejält stora bröst men däremot är det kanske inte så att det är den typen av kroppar/bröst du tänker på när du visualiserar din D-kupa i sex-novellerna :)

    Jag skulle säga att bara kupstorleken är ett ganska värdelöst mått på bröst om man inte vet hur kroppen ser ut i övrigt.


    Jag förstår inte riktigt, är inte bokstaven lika med storleken på kupan, oavsett hur stor omkretsen är alltså? Vad talar bokstaven om i så fall?

    Så hur stora bröst har någon som har 65D och 65K jämfört med någon som har 90D och 90K? Har de helt olika storlekar på brösten allihopa?
  • Anonym (Nyfik­en på bröst) Trådstartaren
    Wed 21 Aug 2019 13:28
    #6
    Anonym (Kfk) skrev 2019-08-21 12:51:29 följande:

    Som alice säger. Kupan säger ingenting. 85a är lika stort som 65e tex.

    mymuse.se/pages/tvillingstorlekar


    Aha... Men om man har riktigt stora bröst så har man t ex 85K då? Eller 65M??
  • Anonym (Nyfik­en på bröst) Trådstartaren
    Wed 21 Aug 2019 13:30
    #7

    Påverkar det mycket om man har stora bröst fast att dem hänger och inte är så fasta mot om man har stora men mer fasta bröst? Avgör det vilket nummer o bokstav man ska ha?

  • Anonym (DDrea­ming)
    Wed 21 Aug 2019 13:35
    #8
    neverpreggo skrev 2019-08-21 12:52:54 följande:

    Beror på omkrets och hur personen är byggd. DD-kupa är inte litet oftast så antagligen en bra storlek för sexnoveller.


    Är DD samma som E?

    Och DDD samma som F?

    etc.
  • Anonym (Mhm)
    Wed 21 Aug 2019 13:39
    #9

    Sedan är det också ganska vanligt att kvinnor har fel BH-storlek. För stor runt om och för liten kupa. Det bidrar nog lite till den felaktiga bilden.

    Själv har jag mest 70DD eller 75D beroende på vikt. Ibland köper jag 70E också, beroende på den specifika Bh:n.

    Jag har inte anmärkningsvärt stora bröst. De är absolut inget som man reagerar på. Jag ser nog ut att ha en väldigt vanlig och normalstor byst. Hade nog behövt gå upp åtminstone ett par kupstorlekar för att det skulle se stort ut.

  • Anonym (Allt är relati­vt)
    Wed 21 Aug 2019 13:39
    #10
    +1

    Kupstorleken är relativ omkretsen. Minskar omkretsen så ökar kupan. Så följande bröst är lika stora men sitter på smalare och smalare personer:

    90A, 85B, 80C, 75D, 70DD, 65E.

    För att komplicera det hela ytterligare så köper en väldigt stor andel kvinnor fel storlek. I vanliga butiker hittar man oftast 75A till 85C, för allt annat måste man gå till specialbutiker. Det ger en skev bild på vad som är "normal storlek" och folk tenderar att köpa större omkrets istället för att gå upp i kupan.

Svar på tråden Hur stort är egentligen DD-kupa?