Ung med tandprotes, någon mer
Jag är 35år och fått dra ur alla tänder förutom 4st i nederkäken. Har nu en helprotes i överkäken och skall få protesen för underkäken nästa vecka.
Undrar om någon mer med protes som man kan bolla lite med om det?
Jag är 35år och fått dra ur alla tänder förutom 4st i nederkäken. Har nu en helprotes i överkäken och skall få protesen för underkäken nästa vecka.
Undrar om någon mer med protes som man kan bolla lite med om det?
Jag har inte varit med om det själv, men är tandläkare, så jag kanske kan bolla kring vissa funderingar.
Jag gjorde samma grej förra året, drog ut allt.
Jag läser till tandsköterska och vi har varit inne en del på protetik, törs jag fråga utan att vara ful vad din tandlossning berodde på? :)
Går det inte att transplantera ben för att sedan kunna fästa skruvar? Fast det kanske blir en dyr historia...
Jag har träffat flera som har tandproteser, det varken syns eller hörs, särskilt en person blev jag förvånad av att höra att den använde protes då vi känt varandra i flera år och jag hade ingen aning!
Sen kommer du vänja dig, jag vet att det inte är samma sak, men jag hade tandställning som man stoppar i munnen, alltså med gomplatta och det tog ett litet tag att vänja sig men sedan slutade jag läspa och kunde prata som vanligt.
Tänkte just fråga varför benet i käken inte går att använda?