Ung med tandprotes, någon mer
TS, du kommer att vänja dig, du är så pass ung så du kommer snart att lära dig detta, alla problem och den ovana känslan kommer du över. Det tog ungefär två år innan jag förstod att en bekant hade protes och det var ingenting jag såg utan något som kom fram i ett samtal. Synd med tandläkarskräck, det förstör så mycket. En tanke när det gäller protes, och där har du säkert fått goda råd, är färgen på tänderna. Vid dina unga år kan du säkert ha relativt vita men med stigande ålder blir tänder mörkare, protesen bör anpassas. Jag minns att vi alla reagerade för många år sen när min mormor fick löständer, bländande vita och alldeles för stora. "Hästtänder" sa min far. Ibland går det inte att undvika implantat även om man skött tänderna minutiöst. Mina två första har jag nu när jag är urgammal, längst bak i munnen. Hade kanske inte behövts men tuggförmågan tänker jag på. 50 papp fattigare, men som en kompis sa, var glad att du hade dem. En uppmaning till alla yngre, gå regelbundet till tandhygienisten och jobba "som sjutton" med gaddarna. Då kan ni åka på lyxkryssning för pengarna.