Ni som lämnat eller blivit lämnade..
Hejsan på er alla :)
Jag vänder mig främst till er som genomlevt en separation och har små barn..
Jag är den som funderar på att lämna min sambo pga att jag har blivit kär i en kollega. Lång historia kort. Har i botten en jättebra relation med min sambo och vi har ett fint liv ihop. Sedan vi fick vår dotter så har vi tappat bort varandra dock.
Och nu har jag har träffat en kollega på jobbet. Vi har absolut inte inlett någon relation och jag vet inte ens om han känner likadant. Men jag är så huvudstupa kär i den här mannen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det är den vackraste och mest underbara man jag någonsin mött. Han har ALLT, och för första och enda gången i mitt liv känns det som jag mött min själsfrände. Drömmer om honom på nätterna och tänker på honom om dagarna och på jobbet.
Men som sagt. Jag har en sambo och en liten dotter där hemma. Jag slits så mellan mina känslor för dem och för min kollega. Men jag överväger starkt att lämna min sambo eftersom jag fortfarande, efter ca 6 mån, inte kan få kollegan ur mitt huvud. Jag vill inte lämna just för att försöka få ihop det med min kollega, utan mer av anledningen till att jag faktiskt har blivit kär i en annan (hur starka kan då mina riktiga känslor för sambon vara?!) Är han verkligen Mr Right om jag fått känslor för en annan? När man sambo och jag träffades sa det klick direkt, inga problem, vi blev kära och allt flöt på. Det var aldrig någon direkt spänning eller jakt. Allt bara flöt på. Saknar lite att vi aldrig hade den där utdragna spänningen mellan oss. Samtidigt så har jag inget att klaga på. Han skulle ALDRIG lämna mig för känner verkligen att han älskar mig. Vi skaffade ju barn och tanken var att allt skulle rulla på. men jag hade inte räknat med att träffa min kollega... Har känslor för båda två.
Försöker se mitt liv som ensamstående varannan vecka. Att inte få träffa min lilla tjej varje dag. Tänker om jag inte skulle bli lyckligare. Att spänningen till min kollega skulle mattas av till slut. Hur skulle jag reagera om min sambo skulle träffa en ny och jag skulle ångra mig.
Ni som lämnat eller blivit lämnade (för någon annan eller inte) - ångrade ni er? Hur ser ert liv ut idag?