Skulle ni kunna dejta en manhaftig kvinna / feminin man?
Androgyn eller something in between.
Androgyn eller something in between.
Sån är min man. Det är suveränt! Han är sämst på att köra bil men syr i knappar och lagar behåar, han är också bäst på att ta hand om disken. Jag har inte diskat på flera år.
Nej det har jag svårt att tänka mig. Tycker inte dom kvinnorna är så attraktiva - och att dejta någon jag inte är attraherad av låter rätt kontraproduktivt :P
Vart går gränsen?
Jag dejtar gärna tjejer som är någotsånär grabbiga, men inte dem som är grabbigare än mig själv. Generellt tror jag detta accepteras mer än det omvända, kanske beroende på att det är vanligare med *grabbiga* killar idag än *tjejiga* killar, åtminstone utåt sett.
Jag har dejtat några män som var rätt så feminina. Så ja, jag hade kunnat tänka mig det antar jag.
Mannen jag är tillsammans med nu är ganska feminin på så vis att han gillar att pyssla i hemmet, laga mat, sy och liknande. Däremot är han väldigt manlig till utseendet. Jag gillar den kombinationen.
Vad gör du för att kompensera upp detta?
Helt klart, jag tänder på både manhaftiga kvinnor och feminina män. Har faktiskt svårare då för väldigt feminina tjejer eller maskulina män. Tycker androgynitet är hett. Sen är jag en bisexuell kille så det kanske inte är så konstigt.
En androgyn/feminin man? Absolut! Föredrar det över typiskt "manliga män".
Nej det skulle aldrig funka för mig. Ju kvinnligare hon är desto bättre.
Som driftig och företagsam kvinna som kanske skulle tas som manhaftig om jag inte haft väldigt feminin stil och alltid läppstift så vill jag har en karl som gör saker så jag slipper.
Sedan om han är feminin eller inte spelar inte så stor roll.
Det viktiga är att han tar ansvar för hemmet och relationen och gör saker!
Som driftig och företagsam kvinna som kanske skulle tas som manhaftig om jag inte haft väldigt feminin stil och alltid läppstift så vill jag har en karl som gör saker så jag slipper.
Sedan om han är feminin eller inte spelar inte så stor roll.
Det viktiga är att han tar ansvar för hemmet och relationen och gör saker!
Vill ha en utseendemässigt feminin kvinna, sen får hon jätte gärna ha ett mer maskulint sinne.
Ja, absolut en man med några feminina drag eller en kvinna med några maskulina drag, men inte för nära androgyn.
Om 1 är 100% feminin och 7 är 100% maskulin så skulle jag nog föredra att dejta kvinnor som är 2-3 och män som är 5-6. Inte någon 4a, 1a eller 7a.
Nej aldrig. Det skulle inte funka.
Nej, definitivt inte.
Kvinnor ska vara kvinnor, män ska vara män.
Ja, jag vet att det är konservativt, men jag är övertygad om att de förhållandena med den inställningen är de som funkar bäst, och som behåller glöden i sexlivet.
Kvinnor vill (i regel) ha män, inte feminiserade pojkar som ska gråta i grupp och tramsa sig, om de ska vara sexuellt attraherade av dem i längden.
Detta beskrevs väldigt tydligt i en tråd här om en man som undrade om hans fru tröttnat på honom.
Det är inte PK, men våra sexdrifter skiter högaktningsfullt i vad som är PK...
Det skulle inte jag heller säga- först! Jag tänkte mer på kvinnor som Lotta Bromé, Ellen Degeneres d.v.s. lesbiska/bi. Tänkte hur de förde sig etc. Jag slog upp manhaftig och de ord som står där passar in på Pippi Långstrump och Pink.
Så om Pink skulle vilja dejta så skulle jag nog inte tacka nej om jag var singel...