• Anonym (T)

Knäckt.

Anonym (nadja) skrev 2019-08-26 11:27:49 följande:

Tack hörni. ????

Säger jag att han ska vika en helg åt mig och bebisen kommer han troligtvis göra slut. Skäms så oerhört för vad jag satt mig själv och det kommande barnet i, vet inte ens om jag klarar av att berätta för familj kollegor och de få vänner jag har. Hoppas väl att han ska ändra sig när bebisen väl kommit och det blir mer verkligt för honom.

Men skönt att veta att det inte är jag som är galen, vet bara inte om jag är tillräckligt stark att gå redan innan barnet har kommit. Har hört att man inte ska ta stora beslut när man är gravid pga alla hormoner. Vet inte vad det ligger för sanningshalt i det.

Detta är bara en massa ursäkter för att slippa se sanningen och agera. Sätt ditt barn före din dröm om hur din familj ska se ut. Mannen kommer inte att förvandlas till drömprinsen om du bara håller ut lite till och städar och servar hans barn medan han (eventuellt?) begår sexuella övergrepp på dig. Så jo, nu när du är gravid är det en ytterst lämplig tidpunkt att reda upp din situation
  • Anonym (T)
    Anonym (nadja) skrev 2019-08-26 15:59:02 följande:

Det jag föll för var just att han var så snäll och omtänksam. Helt olik mitt ex. Känns dumt nu.

Vi har pratat lite idag och nu säger han att han absolut inte vill ta bort barnet. Men att det kräver kompromisser. Vilket fortfarande verkar ligga helt på mig.

Är både ledsen och asförbannad. Hoppas ändå att det går att lösa. Blev själv bortvald av min pappa som barn och vill inte att det ska hända min bebis.

Att du inte följer med på hans barns aktiviteter är inte grund för att beviljas abort. Tuffa till dig nu och dumpa och distansera dig från denne idiot som faktiskt misshandlar dig.
  • Anonym (T)
    Anonym (nadja) skrev 2019-08-26 21:17:01 följande:

Som jag skrev så är abort inte ett alternativ och han har backat och bett om ursäkt. Är jäkligt sårad ändå även om han egentligen inte menade det. Sånt säger man bara inte.

Han har bett om ursäkt så nu kommer du fortsätta i samma hjulspår?
Svar på tråden Knäckt.