Inlägg från: Anonym (Rosi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosi)

Knäckt.

Usch, väcks ett obehag i mig att läsa detta då jag själv träffade en liknande man en gång. Kanske till och med är samma..

I vilket fall låter det som en otroligt egoistisk människa. "Du ska vara med på Mitt barns hobby", "Jag vill ha sex", "Du kunde likagärna göra abort eftersom Jag inte vill ha ett barn jag inte bor med"... Och så drickandet på det.

Men känn inte att något är ditt fel. Du kunde knappast veta hur det skulle bli, eftersom det antagligen kändes bra i början. Som flera andra säger låter det som att det bästa är att du inte fortsätter med relationen. Låter på din beskrivning som att det kommer vara rätt osannolikt att han ändrar sig, tyvärr. Har han någon bra egenskap som gör att du känner att du skulle vilja leva med honom?

• Anonym (Rosi)
    Anonym (nadja) skrev 2019-08-26 15:59:02 följande:

Det jag föll för var just att han var så snäll och omtänksam. Helt olik mitt ex. Känns dumt nu.

Vi har pratat lite idag och nu säger han att han absolut inte vill ta bort barnet. Men att det kräver kompromisser. Vilket fortfarande verkar ligga helt på mig.

Är både ledsen och asförbannad. Hoppas ändå att det går att lösa. Blev själv bortvald av min pappa som barn och vill inte att det ska hända min bebis.

Förstår, tyvärr är det ju vanligt att personen beter sig snällt och omtänksamt till en början men sedan ändrar karaktär till någon helt annan (tänker inte sätta en narcissistdiagnos på honom men det känns lite som de dragen). Han tycks ha inställningen att det är han som bestämmer i relationen. Du ska kompromissa för att inte göra abort? Redan där menar han alltså att det har varit hans beslut från början om graviditeten ska fullföljas eller inte? Du säger dessutom att du städar hos honom, så hur kan han ens ha tanken på att du ska behöva göra mer för honom? Det är verkligen inte så ett sunt förhållande ska vara.

Förstår att du känner dig ledsen och förbannad, för det är en väldigt klämd sits han har satt dig i. Men tror nog att det är som Sextiotalist säger, att det är bättre för barnet att bli bortvald av pappan och istället få leva i ett tryggt hem med en välmående mamma och som kanske dessutom hittar en ny och snäll partner.
Svar på tråden Knäckt.