• Anonym (m)

Knäckt.

Du säger att du vill träffa kompisar på helgerna , alltså känner du personer och har ett nätverk, Hur är med släktingar?  det verkar finnas personer som kan passa barnet ett par timmar så du får sova.
    Redan när barnet är 12 månader kan man få plats på förskola. Ställ barnet i kö hos kommunen så fort det går. De brukar vara jättebra med barn.
    Du har arbete.
    Du har bostad.
    Du har flera saker som räknas på plussidan.
    Behåll din bostad och ha eget boende. Du behöver inte fatta några avgörande beslut angående relationen just nu.
    Däremot måste du börja sätta barnets och ditt behov först. Du behöver vila under graviditeten , du kan inte vara utbränd när barnet kommer.
    han kan åka till dig. Du ska absolut inte städa hos honom eller åka på bonusbarnets fritidsaktiviteter. Säg bara att du är för trött och måste vila dig på helgen så orkar arbetsveckan.

• Anonym (m)
    Anonym (nadja) skrev 2019-08-26 15:59:02 följande:
    Det jag föll för var just att han var så snäll och omtänksam. Helt olik mitt ex. Känns dumt nu.

Vi har pratat lite idag och nu säger han att han absolut inte vill ta bort barnet. Men att det kräver kompromisser. Vilket fortfarande verkar ligga helt på mig.

Är både ledsen och asförbannad. Hoppas ändå att det går att lösa. Blev själv bortvald av min pappa som barn och vill inte att det ska hända min bebis.
    Vilka kompromisser var HAN villig att göra?
Svar på tråden Knäckt.