• Orkide

Pergotime? Hur få tag på?

Hur många omgångar letrozol har du prövat? Jag blev gravid snabbare med perotime (barn 1 och 2). Med letrozol blev jag gravid efter 8-9 omgångar (barn 3).

• Orkide

Jag tog enkeldos. Letrozol gör inget att försöka en längre period med till skillnad från pergotime. Jag är glad att jag inte gav upp. Jag hade samma tanke som du att beställa in frön utlandet. Men ringde runt och kollade om detta ens var lagligt och enligt läkemedelsverket så var det olagligt.

Jag har också egen äl men aldrig lyckats utan pergotime eller letrozol.

• Orkide
    Anonym (Desperat) skrev 2019-08-28 12:31:15 följande:

Tack, skönt att du och ni lyckades till slut! grattis!

Men måste fråga, hur fick du till behandlingen med hjälp av Letrozol? Fick du gå och kolla med ultraljud varje månad? Har nämligen tänkt boka möte med ivf kliniken och föreslå en letrozolbehandling först men vet ej om möjligt.

Tack. Skam den som ger sig eller nåt

Jag var först på Sophiahemmet ultragyn eller vad de nu hette. Gjorde utredning fick pergotime (2011) fick komma och kolla äggblåsor två gånger sen gravid. Sen 2013 gick jag tillbaka. Fick lämna blodprov. Fick nya pergotime. Fick komma 2 gånger för att kolla äggblåsor sen fick jag ?gå fri?. Blev gravid ganska snabbt efter. 2017 så testade jag ringa en lite gyn i Solna för det var lite närmare jobbet å då tog hon nya prover. Jag fick letrozol. Kollade äggblåsor två-tre gånger. Sen hann jag inte med pga nytt jobb. Så då tog jag själv i flera månader och till slut blev jag gravid.

Jag tycker du sk ringa o fråga!!
Svar på tråden Pergotime? Hur få tag på?