• OnlyOne

Är han inte längre intresserad? Hur frågar jag?

Hej!

Teräffade en man genom en dejtingapp och han charmade mig till tusen. Han var så romantisk och omtänksam, anspelade sällan på sex och verkade så himla generös och snäll. Vi träffades ett par gånger på en fika och magkänslan sa att den här killen vill jag lära känna bättre. Vi fortsatte att prata i telefon och skicka söta meddelanden till varandra dag som natt. På tredje dejten hade vi sex och det kändes så naturligt och bra. Den fina kontakten fortsatte och vi planerade nästa träff. Sen kom semestrarna (planerade på var sitt håll sedan innan) och kontakten minskade och minskade. Jag konfronterade honom om det men han försäkrade mig om att allt var som förut. Han älskade mig (!)Stora ord... Nu hörs vi så sällan och han har alltid bråttom när vi talas vid men han påstår att han är lika kär. Såklart han inte är.

Jag vill ändå få lite tips på hur man hanterar den här situationen snyggt? Nu har vi inte hörts sedan i fredags men ser att han är aktiv på FB mm Vill inte verka desperat även om jag är det. Fastnade verkligen för honom.

• Svar på tråden Är han inte längre intresserad? Hur frågar jag?
  • Anonym (Grabben bredvid)

Känns väl som att han fått det han ville, tycker du inte det?

• AnnaSthlm

Han är väldigt tydlig i sin kommunikation. Hade han varit intresserad hade han hört av sig.

• Anonym (Bruden)

Jag hade sagt som det var. Att jag har märkt att han inte verkar lika intresserad längre och frågat om han tycker vi ska sluta ses.

Om han fortsätter hävda att han ÄR intresserad så hade jag sagt att förutsättningarna för att fortsätta är att han verkligen visar att han vill genom att vara mer tillgänglig. Se till att du tar tillvara på dina intressen.

• Anonym (fegt krake)
    Anonym (Bruden) skrev 2019-08-26 18:05:18 följande:

Jag hade sagt som det var. Att jag har märkt att han inte verkar lika intresserad längre och frågat om han tycker vi ska sluta ses.

Om han fortsätter hävda att han ÄR intresserad så hade jag sagt att förutsättningarna för att fortsätta är att han verkligen visar att han vill genom att vara mer tillgänglig. Se till att du tar tillvara på dina intressen.

Detta hade jag aldrig sagt. Finns inget som kan få en kille att dra snabbare än sådana frågor där man dessutom frågar vad han vill och lämnar det upp till honom. Ska man fråga något alls, ska det vara i samband med att man noterat att intresset minskat från hans sida, och påpeka att ens eget intresse börjar svalna. Säga att man vill ha det så här och så här och kan han inte tänka sig detta så vill man avsluta.

Vara bestämd och sätta sig själv i första rummet och inte lämna över något alls till killen. De allra flesta är dåliga på att kommunicera och säger en sak och men visar motsatsen, dvs INGET för att det är så sjukt konflikträdda och fega. Har de redan visat på en sån personlighet med så svala tendenser så kommer det inte att bli bättre. Lika bra att avsluta innan man fått känslor är min erfarenhet.
  • OnlyOne

Ja, det stämmer att han är tydlig i sin kommunikation... Men vad kostar det att skriva ett sms och säga att det är slut? Det är ju inte så svårt kan jag tycka om man nu inte vågar ta det i egen hög person.

Det är en lärdom i livet. En som gör ont.

• Anonym (Bruden)
    Anonym (fegt krake) skrev 2019-08-26 18:24:59 följande:

Detta hade jag aldrig sagt. Finns inget som kan få en kille att dra snabbare än sådana frågor där man dessutom frågar vad han vill och lämnar det upp till honom. Ska man fråga något alls, ska det vara i samband med att man noterat att intresset minskat från hans sida, och påpeka att ens eget intresse börjar svalna. Säga att man vill ha det så här och så här och kan han inte tänka sig detta så vill man avsluta.

Vara bestämd och sätta sig själv i första rummet och inte lämna över något alls till killen. De allra flesta är dåliga på att kommunicera och säger en sak och men visar motsatsen, dvs INGET för att det är så sjukt konflikträdda och fega. Har de redan visat på en sån personlighet med så svala tendenser så kommer det inte att bli bättre. Lika bra att avsluta innan man fått känslor är min erfarenhet.

Syftet med att vara ärlig är inte på något sätt menat att hålla kvar mannen eller inte sätta sig själv i första rummet. Utan tvärtom berätta att man märkt att han drar sig undan för att få veta rakt ut vad han menar med det. Drar han då så vet man att han inte är nåt att ha.

Vill han stanna så säger man självklart vad man har för krav på en fortsatt relation.

Jag menade också att man bör avsluta om han inte lever upp till de kraven. Kanske var lite otydligt...
Svar på tråden Är han inte längre intresserad? Hur frågar jag?