• Anonym (Planerare)

Skilsmässa när ungen bli myndig

Nån som gjort det? Hur länge väntade ni? Höll ni masken eller var det väntat?

Borde egentligen gått min egen väg för flera år sedan, men velat ge ungarna ett helt hem till de flyttar ut, vi bråkar inte, sams om det mesta, men när det pratas om ålderdomen är allt jag kan tänka ?helvete heller?, så är nu rätt säker på att om 8 år säger jag tack o hej.

Lever hellre ensam och lite sliten/rynkig än fångad i ett passionslöst förhållande längre än nödvändigt.

• Svar på tråden Skilsmässa när ungen bli myndig
  • CitronTulo

Skulle verkligen aldrig klara av att stanna i ett förhållande och gå och tänka att "om 8 år sticker jag"! Det är ju ditt liv som går!! Det är din partners liv som går! Och tror verkligen inte att era barn kommer att tacka er för att ni levde i en lögn för deras skull!!

• Anonym (U)

Är det det du vill visa era barn ? Ett passionslöst förhållande som inte visar några känslor alls, är det så ni vill att era barn ska se på hur en relation ska vara?

• Barbro45

Mina föräldrar gjorde så. De bråkade aldrig utan de hanterade det hela som om de hade ett företag ihop. Det fungerade utmärkt för oss barn, de gick isär när lillebror flyttade. Det som har blivit tydligt för oss barn nu i vuxen ålder är att vi aldrig sett en kärleksfull vuxen relation, de kysstes aldrig, gav aldrig varandra en kram. De var artiga mot varandra. Hur ska man bete sig i en relation, det var okänd mark för oss.

På ett sätt var det bra att de höll ut, bättre ekonomi gjorde att vi fick cykel, skidor, musikskola lika som andra barn. Men den kyla som var mellan dem gjorde det besvärligt för oss i våra egna relationer, vi har alla tre gått i terapi för att komma tillrätta med våra egna relationsproblem med våra respektive partner.

• Anonym (A)
    CitronTulo skrev 2019-08-27 13:37:16 följande:
    Skulle verkligen aldrig klara av att stanna i ett förhållande och gå och tänka att "om 8 år sticker jag"! Det är ju ditt liv som går!! Det är din partners liv som går! Och tror verkligen inte att era barn kommer att tacka er för att ni levde i en lögn för deras skull!!
    Samma här.
  • Anonym (Planerare)
    CitronTulo skrev 2019-08-27 13:37:16 följande:

Redan tänkt det, men mina känslor kommer att ?försvinna? då, så för dem har det aldrig varit hela livet, bara ?nu?, inte som att våra liv har så mycket mer att erbjuda, utan snarare så kommer våra motsatser öppnas upp mer utan distraktioner.
    Anonym (U) skrev 2019-08-27 13:38:47 följande:

Är det det du vill visa era barn ? Ett passionslöst förhållande som inte visar några känslor alls, är det så ni vill att era barn ska se på hur en relation ska vara?

Visst finns det känsla, pussar, kramar. Sen att brytet råkader ?sammanfalla? med samma år som de flyttade ut, tycker det är bättre än det kaos som uppkommer när man bryter upp allt nu, då är det bättre att offra några år till så barnen/et blir så bra och stabilt som möjligt.
  • Anonym (wo)

Jag skulle kunna tänka mig det.
    Aldrig att jag skulle vilja missa hälften av barnens uppväxt i ett vv system. Och en styvförälder kommer träffa mina barn lika mycket och bestämma över dem. Aldrig.

• Anonym (Planerare)
    Anonym (wo) skrev 2019-08-27 23:00:58 följande:

Jag skulle kunna tänka mig det.

Aldrig att jag skulle vilja missa hälften av barnens uppväxt i ett vv system. Och en styvförälder kommer träffa mina barn lika mycket och bestämma över dem. Aldrig.

Och sen? När de blir 17/18?
  • Anonym (slösa tid:/)

Det finns en risk för att den som blir lämnad anser att du har slösat den personens tid. Har du gått och dragit på en skilsmässa i tio år innan du tar ut den, så kan det kännas för den du lämnar att denne har levt tio år i en lögn.

Tio år är lång tid, som denne skulle kunnat gjort annat med än att spendera dem på en lögn. Sånt kan man bli jävligt bitter av.

Så även om du går och drar på det, och när den tiden kommer...berätta INTE att du gått och grunnat på det i åratal.

• Anonym (Planerare)
    Anonym (slösa tid:/) skrev 2019-08-27 23:14:04 följande:

Det finns en risk för att den som blir lämnad anser att du har slösat den personens tid. Har du gått och dragit på en skilsmässa i tio år innan du tar ut den, så kan det kännas för den du lämnar att denne har levt tio år i en lögn.

Tio år är lång tid, som denne skulle kunnat gjort annat med än att spendera dem på en lögn. Sånt kan man bli jävligt bitter av.

Så även om du går och drar på det, och när den tiden kommer...berätta INTE att du gått och grunnat på det i åratal.

Jo kan förstå den vinkeln, givetvis så blir ju även slutet en glidning på sanningen, som det mesta i vårt liv nu för tiden..
  • Anonym (Elin)

Samma sits som mig.... pest eller lolera typ.. men också orolig för det Barbro skrev att barnen kanske kommer då problem i sina egna framtida relationer när dom inte sett äkta kärlek...

Svar på tråden Skilsmässa när ungen bli myndig