• Babybaby1987

Finns det inget hopp?

Hej! Förra veckan började jag blöda. Jag blödde lika mycket som mens i ca 4 dagar. Mina bröst slutade att ömma, och jag kände ingen växtvärk längre. Enligt sista mens va jag i vecka 8+0 när jag gjorde vul. Jag tror mer att jag va i vecka 7+0 men men. På vul sa läkaren att han kunde se något i livmodern men inget foster. Han sa att jag fått missfall. Skickar en bild på jouralen. Nu har har jag börjat må illa igen, samt känner av "växtvärk" ibland. Kan det finnas något levande foster kvar trotts att läkaren inte såg något Förra veckan? Eller är det kört? Någon som har varit med om att dom fått missfall men sen har det visats att det fanns ett levande foster kvar?

• Svar på tråden Finns det inget hopp?
  • HejN

Hej,

Jag och mannen har precis gått igenom liknande. Jag började blöda i förra veckan, med mensliknande blödning i 3 dagar (dock mer åt flytningshållet till en början) och efterblödning/spottings i en dag. Vad inne på gynakuten p.g.a. stark menssmärta i samband med blödningen (första dagen) men läkaren kunde inte hitta något foster och konstaterade missfall. Vi var i v. 7+3 när jag började blöda. Tror dock också jag var i tidigare vecka då jag har oregelbunden mens.

Hur har det gått för dig? Har du tagit något graviditetstest nu i efterhand? Jag tänkte göra det nu i veckan och se om hormonerna fortfarande är kvar. Har själv bokat ett besök hos gyn nästa vecka för att jag vill veta om det är något kvar. Fick ingen information om återbesök eller liknande från läkaren. Allt gick väldigt snabbt..

Läser överallt att man oftast blöder i flera veckor vid missfall så klart man blir fundersam! Och mannen är övertygad om att jag fortfarande är gravid, är inte lika optimistisk själv dock.

• Babybaby1987
    HejN skrev 2019-09-02 20:34:12 följande:

Hej,

Jag och mannen har precis gått igenom liknande. Jag började blöda i förra veckan, med mensliknande blödning i 3 dagar (dock mer åt flytningshållet till en början) och efterblödning/spottings i en dag. Vad inne på gynakuten p.g.a. stark menssmärta i samband med blödningen (första dagen) men läkaren kunde inte hitta något foster och konstaterade missfall. Vi var i v. 7+3 när jag började blöda. Tror dock också jag var i tidigare vecka då jag har oregelbunden mens.

Hur har det gått för dig? Har du tagit något graviditetstest nu i efterhand? Jag tänkte göra det nu i veckan och se om hormonerna fortfarande är kvar. Har själv bokat ett besök hos gyn nästa vecka för att jag vill veta om det är något kvar. Fick ingen information om återbesök eller liknande från läkaren. Allt gick väldigt snabbt..

Läser överallt att man oftast blöder i flera veckor vid missfall så klart man blir fundersam! Och mannen är övertygad om att jag fortfarande är gravid, är inte lika optimistisk själv dock.

Mitt ha ett missfall. Har varit på vul igen och allt är nu ute. Så nu väntar jag på att graviditetstestet ska bli negativt så jag kan invända ägglossning igen. Hoppas ditt slutar lyckligare. Annars är det ju inget man kan göra tyvärr ????
  • HejN

Åh vad tråkigt :/ är tyvärr det för min del med. Testade igen tre dagar efter blödningen slutat och såg ett supersvagt streck/spökstreck. Vi var till gyn i onsdags och allt hade tömts. Hoppas att det inte tar alldeles för lång tid till nästa plus och att det vill stanna. Lycka till <3

Svar på tråden Finns det inget hopp?