• Acp76

Bruna flytningar

Hej!

Är gravid i v. 8. För tre v sedan fick jag en blödning. Kan inte säga att det va mycket. Blödde mörkrött i 5-15 min, ingen smärta & inga klumpar. Men efter det har jag haft bruna flytningar då & då. Oftast dagen efter sex. Dom är så sparsamma att det bara märks om jag fört upp ett finger.

Har barn sen tidigare men har aldrig haft så här innan. Va tror ni, nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Bruna flytningar
  • Orchido84

Har du haft sex innan bruna flytningar kommit? För det som sker är att slemhinnorna i underlivet blir något känsligare när man är gravid :)

• Acp76

Ja det har jag. Sex igår, lite brunt på pappret idag. Tänker oxå sköra slemhinnor. Men dessa flytningar började efter blödningen.

Har tagit tre gravtest sen blödningen men dom är fortfarande starkt positiva. Brösten/nipplarna är JÄTTEÖMMA & kan bli väldigt illamående så symtomen är inte borta.

Oroar mig lite för MA.

• Orchido84
    Acp76 skrev 2019-08-27 16:59:25 följande:

Ja det har jag. Sex igår, lite brunt på pappret idag. Tänker oxå sköra slemhinnor. Men dessa flytningar började efter blödningen.

Har tagit tre gravtest sen blödningen men dom är fortfarande starkt positiva. Brösten/nipplarna är JÄTTEÖMMA & kan bli väldigt illamående så symtomen är inte borta.

Oroar mig lite för MA.

Om det är sparsamt så skulle jag minska min oro, blir det ökad och blod varje dag skulle jag kolla upp det.
  • Acp76

Tog mig faktiskt till gynakuten idag. Fick se en liten jordnöt på 1,6 cm & med pickande hjärta. Nu la sig oron.

Läkaren kunde inte förklara varför annat än, det kan bli så ibland...

Svar på tråden Bruna flytningar