• AnonymisJ

    SVERIGE OM 20 ÅR

    Hur tror ni att Sverige kommer se ut om cirka 20 år?

  • Svar på tråden SVERIGE OM 20 ÅR
  • Anonym (Burhöns)

    Tyvärr ett mörkt Sverige är jag rädd för. Därför kommer varken jag eller mina barn bo i Sverige någonsin.

  • Anonym (vågar inte tänka tanken)

    Hade du frågat mig samma fråga för 3-4 år sedan hade jag svarat, som idag ungefär. Men i denna stund jag vågar faktiskt inte ens ta in tanken känner jag för så dåligt tror jag det kommer att var i vårt land om 20 år.

    Fattigdomen kommer att vara omfattande, likaså våldet och segregationen.

    Kvinnor kommer inte att våga röra sig ute ensamma längre, och vissa yrken kommer de inte kunna tillsätta. Samhällsservicen kommer att monteras ner, butiker gapa tomma med många arbetslösa som resultat.

    Omfattande delar av vårdpersonal, tandläkare och stora yrkesgrupper som sitter inne med nödvändiga kunskaper för att kunna bota människor och få välfärden att gå runt har gått i pension och klyftorna är extrema med gated communities för de rika.
    Folk är hemlösa i större utsträckning och bor på campingplatser och i husvagnar och den psykiska ohälsan har slagit ut stor del av befolkningen, särskilt de unga som aldrig kommer att ha en framtid och försörjning.

    Jag tror det kommer att gå åt helvete tyvärr!

  • Anonym (A)
    Anonym (vågar inte tänka tanken) skrev 2019-08-27 23:31:54 följande:

    Hade du frågat mig samma fråga för 3-4 år sedan hade jag svarat, som idag ungefär. Men i denna stund jag vågar faktiskt inte ens ta in tanken känner jag för så dåligt tror jag det kommer att var i vårt land om 20 år.

    Fattigdomen kommer att vara omfattande, likaså våldet och segregationen.

    Kvinnor kommer inte att våga röra sig ute ensamma längre, och vissa yrken kommer de inte kunna tillsätta. Samhällsservicen kommer att monteras ner, butiker gapa tomma med många arbetslösa som resultat.

    Omfattande delar av vårdpersonal, tandläkare och stora yrkesgrupper som sitter inne med nödvändiga kunskaper för att kunna bota människor och få välfärden att gå runt har gått i pension och klyftorna är extrema med gated communities för de rika.

    Folk är hemlösa i större utsträckning och bor på campingplatser och i husvagnar och den psykiska ohälsan har slagit ut stor del av befolkningen, särskilt de unga som aldrig kommer att ha en framtid och försörjning.

    Jag tror det kommer att gå åt helvete tyvärr!


    Det är ett sånt Sverige som majoriteten av det svenska folket röstat fram. Som man röstar får man ligga
  • Anonym (Burhöns)

    De 18-20 % som röstat annorlunda då? Rätt många av oss. Har röstat SD de senaste 2 valen..

    Vi måste lida av restens dumhet och naivitet.

  • Anonym (?)
    Anonym (Burhöns) skrev 2019-08-28 07:24:46 följande:

    De 18-20 % som röstat annorlunda då? Rätt många av oss. Har röstat SD de senaste 2 valen..

    Vi måste lida av restens dumhet och naivitet.


    Och vad hade sett annorlunda ut om SD vann?
  • Anonym (Illa)

    Backa 20 år, och jämför med idag hur utveckling gått. Sen fortsätter man 20 år framåt med motsvarande utveckling... Riktigt illa.

    Hade man 1999 beskrivet dagens Sverige hade man blivett utskrattad som en foliehat utan verklighetsförankring...

    Men ser det gått... Vågar inte ens gissa hur det ser ut om 20 år, förhoppningsvis har man flyttat någon annanstans där politikerna inte medvetet kör landet i botten...

  • Anonym (Usch)

    Vågar knappt tänka tanken, men ungefär som ett inbördeskrig.

  • HSOF

    Ja det är tyvärr inte med någon positivism man ser på framtiden här i Sverige. Men denna utvecklingen är inget som tagit mig på sängen. Detta har iallafall jag sett komma väldigt länge. Tyvärr finns det fortfarande många som inte förstått detta än, men människor är väldigt lättmanipulerade och svaga för propaganda. Det har ju hänt i historien tidigare och händer även världen över idag.

    Tror inte något parti i riksdagen som i slutet av 70-talet, röstade för den lilla petitessen (det var inte ens en stor fråga) att Sverige skulle bli ett mångkulturellt land, skulle rösta på samma sätt om de fått se in i framtiden. Inte ens Vänsterpartiet.

Svar på tråden SVERIGE OM 20 ÅR