Inlägg från: Dr Börje |Visa alla inlägg
  • Dr Börje

    Antingen eller!

    flygrl skrev 2020-04-12 03:34:06 följande:
    Är absolut medveten om att du postar annat än sexrelaterade inlägg men det är just dom sexrelaterade inläggen jag och flera med mig stör oss på. Du har rätt i att TS inte säger nåt om sex är ok eller inte så visst har du en poäng i att du inte bryter trådens regler. Men sex är ett väldigt personligt ämne och det är därför inte jag vill besvara såna frågor i tråden.

    Tänk om du titt som tätt skulle få frågor om dina toavanor eller annat närgånget som det inte heller nämns nåt om i trådstarten, tycker du det skulle va ok? Bara för en sak inte är förbjuden innebär det inte att den är lämplig. Är det en orimlig tanke för dig?
    Vad som är personligt är ju så att säga högst personligt. Att sex är stigmatiserat i din värld är ju tråkigt. Det skall ju inte behöva vara så. Sex är något som för de flesta är naturligt och något som man praktiserar mer eller mindre regelbundet. Som motion, att läsa eller resa. Så det är ju konstigt att vissa väljer att skambelägga sex. Trist. 

    Att jag sen tycker att det är roande att se reaktionerna här är väl mer att betrakta som ett intresse för socialpsykologi och analys av gruppbeteenden när en grupp individer som "snöar in" på något som man har gemensamt och helt plötsligt blir konfronterade med impulser och intryck som är "främmande för gruppen". Vi ser många sådana exempel i samhället. Alltifrån hur människor reagerar på invandring och nya kulturer till....ja er i dessa lektrådar. Det är ett intressant studieområde helt enkelt. 

    Så till din avslutande fråga. Vad som anses är lämpligt är ju enormt flytande. Det ansågs tidigare inte vara lämpligt med samkönade äktenskap eller förhållanden. Men idag? Det ansågs tidigare och fortfarande i många kulturer, inte vara lämpligt att kvinnor förvärvsarbetar. Men hos oss här i Europa, idag?

    Avslutningsvis skall jag erkänna att jag först såg dessa lektrådar som häpnadsväckande barnsliga, vattniga och banala. Jag fascinerades av att en grupp (samma i alla) sitter och växlar meningslösheter med varandra. Det fanns absolut noll intressant i dom. Nu är jag mer road av att då och då flika in något som stör den bedövande och sömniga stämningen. Ungefär som att skaka buren lite. 

    Jag önskar dig en fortsatt glad påsk
  • Dr Börje
    flygrl skrev 2020-04-12 03:12:06 följande:

    Netflix

    The Crown eller Homeland (TV-serier)?

    (@Dr Börje: Intressant du säger Jokern i Joaquin Phoenix gestaltning. Jag gillar Batman-filmerna men har förstått att Jokern är lite av ett mästerverk. Är verkligen nyfiken på att se den snart! ;)


    Homeland (fast det här var svårt val)

    (rekommenderar Joker med Joaquin starkt. mycket bra film. finns som hyrfilm på de flesta streamsiter nu.). 

    Rött vin eller vitt vin till kycklingen?
  • Dr Börje
    flygrl skrev 2020-04-13 20:41:53 följande:
    Fast jag skambelägger inte sex utan ser det som nåt naturligt. Däremot ser jag det som privat/personligt och inget jag vill ventilera offentligt med vem som helst.

    Har det inte slagit dig att flera av oss i tråden ser det som häpnadsväckande barnsligt och banalt att ständigt försöka provocera med anspelningar på sex? Att det är på pubertal nivå?

    För att du ägnar dig åt barnsliga provokationer har vi ju förstått för länge sen. Ibland lackar nån av oss ur men oftast försöker vi ju ha överseende sådär som man har med barn och deras lekar.

    Att du inte har förmågan uppfatta att det för oss i lektrådarna inte är meningslöst utan tvärtom ett roande tidsfördriv kanske säger nåt om att du har svårt att acceptera det som är främmande för dig, det som du inte förstår. Vem är det egentligen som är insnöad här?

    Önskar även dig en fortsatt glad påsk!
    Det är just det du gör (skambelägger) när du förfasas över sexrelaterade svar och inlägg i dessa "lektrådar". Även om du inte har en förmåga att inse det. 

    Ni ser det säkert som roande att utbyta meningslösheter med varandra här. För andra framstår utbytet här mera som något man kan förvänta sig mellan hårt neddrogade mentalpatienter som med glasartade blickar vaggar fram och tillbaka medan dom maniskt växlar snömos mellan varandra. Därför är det en välgärning att någon (jag) försiktigt introducerar något som rubbar den omtöcknade stämningen och sakta och varsamt hjälper de arma stackarna ur mörkret och ut i ljuset. Först känns sådant som är nytt väldigt främmande, otäckt och hotande. Det är den fasen och känslan som du och några till här upplever nu. Så jag har överseende med er. Men snart nog så kommer ni ur den och "kvicknar till". 

    Jag vill er väl. Tro inget annat. 
    Jag är er vän. 
  • Dr Börje
    flygrl skrev 2020-04-14 01:58:37 följande:
    Ha ha för att va en person med humor tar du dig själv på väldigt stort allvar. Att du orkar.

    God natt mannen!
    Tack för komplimangen. Att inte orka är inget alternativ. Dels måste jag ju returnera servarna och dels så har jag mitt samhällsansvar att se efter samhällets olycksbarn. 

    Godmorgon....(?)
  • Dr Börje

    Gröt (kalaspuffar ....vem äter det på riktigt????)

    Känsliga rummet eller sex & samlevnads forumet?

  • Dr Börje

    Vikingar (bägge är ju yrken men vikingar känns lite ballare än revisorer).

    Med kondom eller utan?

  • Dr Börje

    The Flash (var tvungen att välja....vet inte vad det där är)

    Helkroppstråden eller Intima bilder tråden?

  • Dr Börje
    kokosnötmjölk skrev 2020-04-28 01:04:57 följande:
    Min fetning... 

    Wow, det där var ju jävligt moget. Eller inte alls... 
    Tycker du på riktigt att det där var okej skrivet av dig? Som att du är en bra medmänniska som inte alls ser ned på en grupp personer? 

    Du har fått bra svar av de andra och framför allt av flygrl (eloge till dig flygrl, sjukt bra skrivet!). Du har då inte introducerat något försiktigt här i tråden utan gått pang på pannkakan. Bara för att DU inte tycker att sex är något personligt så betyder det inte att alla vi andra inte heller tycker det. Vill du ha en lektråd där man ställer varandra sexfrågor, föreslår jag att DU startar en egen tråd där du skriver att sex-frågor varmt mottas istället för att skräpposta om sex i lektrådarna uppenbarligen alla andra vill hålla fria från sexfrågor. För varför ska en person få köra bort alla oss andra? Är det inte bättre att den en personen skapar sig ett eget space där den kan styra och ställa som denne vill? 

    Oh well, nu ska jag hålla tyst. Du får ha en trevlig fortsättning för nu tänker jag inte spendera mer energi på den här diskussionen som ändå inte verkar leda någon stans. 
    Skräppost? Allt i den här tråden är ju bara tramsinlägg. Totalt hjärndött och fördummande. Det är som att betrakta ett gäng hummande zombies med tomma blickar. Men jag jagar inte iväg någon. 
  • Dr Börje
    spöke skrev 2020-04-28 15:30:38 följande:

    rökt

    blommiga retro-tapeter eller vitt, "ljust & fräscht"?


    vitt (ljust & frascht)

    slät gips eller panel i taket?
Svar på tråden Antingen eller!