• Tamla

Antingen eller!

En ny lektråd! Det kanske finns en likadan tråd sedan tidigare, men den har inte jag koll på.

Ställ två saker mot varandra som nästa i tråden ska välja mellan för att sedan själv ställa en ny fråga.

Jag börjar med:

Sommar eller vinter?

• Svar på tråden Antingen eller!
  • Tom Sawyer

Bil (och saltlakrits. Finns nu lakritsbilar i en påse nära dig)

iOS eller Android?

• Kvinna1989

Android

Hallon eller blåbär?

@flygrl: Salmiak är vanligast att finnar gillar men jag gillar mer lakrits. Båda är dock gott :)

• flygrl

Hmm...blåbär tror jag

Kombon blått och grönt eller grått och rött?

(@Kvinna1989: Aha ok, men jag tycker det verkar va mycket sötlakrits i Finland. Äts det mer saltlakrits då som i Sverige med? )

• Kvinna1989

Blått och grönt.

Sova med 1 eller 2 kuddar?

@flygrl: Hmm tyckte saltlakrits fanns mer i sverige. Svårt att säga :) men kommer äta massor av de när jag födit (får inte äta de som gravid ) :D

• flygrl

Båda är fina men lila lite coolare kanske...äh jag vet inte... 

Riktigt blåa jeans eller jeans som är typ förtvättad?

(@Kvinna1989: Jag trodde också man åt mer sötlakrits i Finland men du skrev att man åt mycket salmiak där som ger saltlakrits om det blandas med lakrits. Öh...jag fattar ingenting längre ha ha! 
    Men du får ta igen lakritsbehovet sen när du fött. Önskar dig allt gott för det! 😊)

• Kvinna1989

Oj vad svårt, båda är fina. Säger riktigt blåa jeans

Volvo eller saab?

@flygrl: haha ja den förklaringen på salmiak och saltlarkits googlade jag. Men jag tycker inte den stämmer. Saltlakrits är ju helt annar än äkta salmiak tycker jag :D 

Svar på tråden Antingen eller!