Inlägg från: neverpreggo |Visa alla inlägg
  • neverpreggo

Okej att ta från second hand/loppis?

Anonym (Undrar) skrev 2019-08-28 09:27:57 följande:
    Inte samma sak, de här sakerna ges ju indirekt till mig från början.
    Om det ska ges indirekt till dig så är det väl lämpligt att ni har en skylt med "allt som doneras kan komma att gå till personalen". Annars är det varken indirekt eller direkt till dig utan till din arbetsgivare dvs affären. Ställer du denna fråga så ska du nog inte vara på detta ställe.
  • neverpreggo

Varför ger folk till en privatägd second hand? Eller är det så att en stor del av vinsten går till välgörenhet?

Hursomhelst så får du ta det din släkting. Vidrigt att utnyttja folks godtrogenhet dock. Köp sakerna istället.

• neverpreggo
    Anonym (Undrar) skrev 2019-08-28 14:33:58 följande:
    Inget av det går till välgörenhet, däremot till underhåll av gården. Folk kommer med mängder av saker och jag ser inte problemet med att behålla nåt för sig själv.

I vad ligger det vidriga? Ingen luras att lämna saker.

Ja för inget av det som framkommit senare hade varit varit bra att ha i trådstarten va? Ni har en speciell situation och inte som vanliga secondhand.

Skulle köra på personalrabatt, ev att ni får ta hem svårsålda grejer men att inte betala känns inte korrekt.

• neverpreggo
    Anonym (Undrar) skrev 2019-08-30 16:12:46 följande:
    Hur ska någon kunna bevisa att sakerna var skänkta?

Min släkting hade inga problem med att jag tar nån grej ibland.

Så vad tänkte du med denna tråd?

Samma vars kompis cyklar långsamt?

• neverpreggo
    Anonym (Undrar) skrev 2019-08-30 16:38:03 följande:
    Va? Jag frågade här innan jag frågade hen. Ville veta vad folk tyckte.
    Fast det är rätt meningslöst med tanke på att du har en helt annan situation än de flesta andra som jobbar på second hand.
  • neverpreggo
    Anonym (Undrar) skrev 2019-08-30 16:49:50 följande:
    Jag vet inte vilka regler de har på andra ställen.
    Fast du vet väl hur det går till i en butik? Att man inte får ta vadsomhelst. Precis så är det i andra butiker.
Svar på tråden Okej att ta från second hand/loppis?