• Anonym (V)

Pascal

Vad tycker ni om namnet Pascal?

• Svar på tråden Pascal
  • Anonym (Li)
    Anonym (Läkemedel) skrev 2019-08-29 15:08:45 följande:

Jag skulle bara tänka på det program som jag använder dagligen för att föreskriva läkemedel som heter likadant :p

Haha jag med! Klickade på tråden då jag trodde det gällde fråga om programmet.
  • Anonym (Jaa)
    Anonym (Läkemedel) skrev 2019-08-29 15:08:45 följande:

Jag skulle bara tänka på det program som jag använder dagligen för att föreskriva läkemedel som heter likadant :p

Jag med!
  • Anonym (Trassel)

Jag tänker på den där söta lilla kameleonten som hänger med Rapunzel i trassel : )

Tycker det är ett gulligt namn.

• Nittiotalisten

Är det ett tjej eller killnamn?

• Anonym (Lär er teknik)

Pascal är en SI-enhet för tryck, och även ett programmeringsspråk.

• Anonym (M)
    Anonym (Lär er teknik) skrev 2019-09-02 07:03:52 följande:

Pascal är en SI-enhet för tryck, och även ett programmeringsspråk.

Så det är inget namn alltså?
  • Anonym (Jo)

Om det inte finns någon relation till Frankrike eller någon av de andra platserna (Nederländerna exempelvis) i familjen där det är vanligt känns det väl pretentiöst. Annars tycker jag att det är ett ganska fint namn.

Det är ju också så att det används inom andra områden som någon skrev. Kommer ju från Blaise Pascal när det kommer till dessa områden.

• Anonym (Lär er teknik)
    Anonym (M) skrev 2019-09-02 10:54:51 följande:

Så det är inget namn alltså?

Det är ju klart att det är ett namn eftersom de sakerna är döpta efter en person. Blaise Pascal

Men om man nu vill döpa sitt barn, så bör man ju veta vad folk kan associera namnet med. Jag hade tyckt det var jätte roligt om jag möte en som hette Pascal.
  • trollhona

Det är ett fint namn. Har träffat både en man och en kvinna vid dt namnet, även om jag personligen tänker att det är ett namn på en pojke.

Svar på tråden Pascal