• Anonym (Kokar inombords)

    Försökt men står inte ut med min killes ex!

    Jag står inte ut med min killes ex! Det bara inte går...
    (det är dessutom hans andra ex).

    Försökt att jobba med mig själv och tänka logiskt och klokt och vuxet och allt vad det innebär. Pratat med kompisar och vänner som lever i bonusrelationer, bett om råd... Pratat tom med min husläkare om det, dvs att jag känner mig irriterad och stressad kring min killes ex... Jag avskyr henne rent ut sagt...

    Japp, nu är det sagt. Jag hatar människan!
    Så hemskt att skriva så, att hata någon....

    Flera som känner likadant? Och viktigast av allt - hur hanterar ni det?

    Trots allt så har min kille 2 barn med henne (och två till, vuxna, med sitt första. Jävla soppa!).
    Jag önskar att jag kunde bara strunta i henne och fokusera på oss och vår relation. 

  • Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!
  • Pierott

    Fast valde du att inleda en relation med en man som har barn så borde du vetat att det finns ett ex med (Om denne inte förolyckats eller dyl). Då borde du även vetat att du måste stå ut med att dom har kontakt och ev träffas ibland. Trivs du inte med det så får du lämna honom. Det är inte hans ex fel att du är ihop med honom.

  • Anonym (Inga ex)

    En gång så har han ju älskat henne väldigt mycket och planerat att leva sitt liv med henne. Om din kille är en fin och trevlig människa så måste hans ex också ha många goda sidor. Tänk på vad han kan ha blivit förälskad i så hittar du nog hennes goda sidor

  • Thatwillbetheday

    Är det något mer specifikt hon gör eller säger som får dig att hata henne, eller är det bara hennes blotta existens? Att de har gemensamma barn som gör att exet och din kille behöver ha kontakt?

  • Anonym (Hanna)

    Varför hatar du henne? Beror det på hennes personlighet att ni helt enkelt inte klickar eller har det med svartsjuka att göra? Man kan inte gilla alla människor dock tycker jag att hata är ett starkt ord. Jag känner människor som jag absolut inte tål eller klarar av för dem tar så mycket energi från en. Kan jag inte undvika dem helt så minimerar jag kontakten och håller det rätt kort. Du måste ju inte umgås med hans ex.

    Om jag var du så hade jag försökt prata med min kille bara för att få ut tankarna. Inte säga att jag hatar henne men att jag har svårt för henne och uppkommer det situationer där du ka undvika henne så kommer du göra det. Förtydliga att du vill inte att deras samarbete ska påverkas men att du inte är intresserad av att sitta å fika med henne så länge det inte är kalas för barnen. Ibland kan det lätta när man får säga hur man känner och du behöver inte tvinga dig till att umgås med henne.

  • Anonym (Kokar inombords)
    Anonym (Inga ex) skrev 2019-08-29 10:24:25 följande:

    En gång så har han ju älskat henne väldigt mycket och planerat att leva sitt liv med henne. Om din kille är en fin och trevlig människa så måste hans ex också ha många goda sidor. Tänk på vad han kan ha blivit förälskad i så hittar du nog hennes goda sidor


    Du skämtar med mig, hoppas jag!

    Det som du så fint beskriver han blev förälskat i var det största anledningen varför han skiljde sig från henne! 
    Och det vore ju absurd att jag skall plötsligt börja leta efter hennes goda sidor... 

    Det räcker fr mig att jag försöker jobba med att acceptera henne.

  • Anonym (Änkan)

    Vi har en lite liknande situation och jag, ursäkta, hatar min mans ex. Han har två sorgsna tonåringar med den helt obalanserade kvinnan. Hon försöker faktiskt förstöra livet för barnen, sitt ex och ju då även för mig - exets nya kvinna.

    Vår tanke har varit att uppträda normalt vänligt och vuxet. Vi kan kommunicera och vi kan umgås när så behövs. Vi har vänner, jobb och fritidsintressen. Vi har hund och katt, tyvärr även långa resvägar till jobbet.

    Men hans ex förstör så mycket. Varje helg, fest eller födelsedag är det drama - konstiga e-post, förtal, misstolkningar, blockeringar osv. Hon för nån sorts onödig hatkampanj och drar in hela släkten. Vänner har hon få eller inga. Min man blir så ledsen så ofta, mest för att deras barn mår så dåligt. Det ger oss en klump i magen. Vi försöker tänka på annat men det gnager hela tiden. Han är en så bra, snäll och glad man men ibland har jag undrat om jag orkar stå ut med hand hemska ex. Min man är en så älskad bonuspappa till mina barn.

    Familjerätt fungerar inte, det kräver att två vuxna kloka ska komma överens. Min man har inte lyckats få dit exet ens.

    Man borde kunna polisanmäla den här sorten trakasseri. Hon gör illa sina barn med allt det här hatet. Hon borde söka vård. Hon borde hitta ny man, men det verkar inte ske. Det var dessutom hon som ville skiljas. Det hela är så ändlöst jobbigt. Vad kan vi göra mer än stå ut?

  • Anonym (Kokar inombords)
    Pierott skrev 2019-08-29 10:23:32 följande:

    Fast valde du att inleda en relation med en man som har barn så borde du vetat att det finns ett ex med (Om denne inte förolyckats eller dyl). Då borde du även vetat att du måste stå ut med att dom har kontakt och ev träffas ibland. Trivs du inte med det så får du lämna honom. Det är inte hans ex fel att du är ihop med honom.


    Jag valde att inleda en relation, ja. Men jag har ingen erfarenhet av att ha ex som ständigt ständigt, som en igel, är närvarande... Hon smsar hela tiden ringer, klagar, be om hjälp,,,, Hon är tråkig, sur och arg. Hela tiden arg... Ingen gillar henne. Min killes alla vänner och bekanta har tagit avstånd från henne och har sagt till mig att de var "mest omaka par" som guden skådat.
    Jag får så mycket stöd från alla, att "jag är det bästa som har hänt X".

    Jag har också barn med mitt ex men vi har helt annat relation. Vi "kväver" inte varandra och lämnar varandra i fred på ett respektfullt avstånd...
    Han ringer aldrig när jag har min barnvecka eller ställer frågor om min nya kille hos mina barn.

    Min kille verkar vara rädd för henne av någon anledning. Han säger att "hon kan hämnas" via barnen om han inte "sköter" sina kort rätt...
    Han var rädd att skilja sig från henne, har var rädd att berätta om mig....

    Jag spyr bara...
    Det är nästan så typisk svenskt, denna gullande med sina ex... 

    Varför kan man inte ha en normal, vuxen relation utan att trippa på tån hela t


  • Anonym (mums)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-08-29 10:54:07 följande:

    Jag valde att inleda en relation, ja. Men jag har ingen erfarenhet av att ha ex som ständigt ständigt, som en igel, är närvarande... Hon smsar hela tiden ringer, klagar, be om hjälp,,,, Hon är tråkig, sur och arg. Hela tiden arg... Ingen gillar henne. Min killes alla vänner och bekanta har tagit avstånd från henne och har sagt till mig att de var "mest omaka par" som guden skådat.

    Jag får så mycket stöd från alla, att "jag är det bästa som har hänt X".

    Jag har också barn med mitt ex men vi har helt annat relation. Vi "kväver" inte varandra och lämnar varandra i fred på ett respektfullt avstånd...

    Han ringer aldrig när jag har min barnvecka eller ställer frågor om min nya kille hos mina barn.

    Min kille verkar vara rädd för henne av någon anledning. Han säger att "hon kan hämnas" via barnen om han inte "sköter" sina kort rätt...

    Han var rädd att skilja sig från henne, har var rädd att berätta om mig....

    Jag spyr bara...

    Det är nästan så typisk svenskt, denna gullande med sina ex... 

    Varför kan man inte ha en normal, vuxen relation utan att trippa på tån hela t


    Det största problemet i er relation är inte exet utan din kille.
  • Pierott
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-08-29 10:54:07 följande:

    Jag valde att inleda en relation, ja. Men jag har ingen erfarenhet av att ha ex som ständigt ständigt, som en igel, är närvarande... Hon smsar hela tiden ringer, klagar, be om hjälp,,,, Hon är tråkig, sur och arg. Hela tiden arg... Ingen gillar henne. Min killes alla vänner och bekanta har tagit avstånd från henne och har sagt till mig att de var "mest omaka par" som guden skådat.

    Jag får så mycket stöd från alla, att "jag är det bästa som har hänt X".

    Jag har också barn med mitt ex men vi har helt annat relation. Vi "kväver" inte varandra och lämnar varandra i fred på ett respektfullt avstånd...

    Han ringer aldrig när jag har min barnvecka eller ställer frågor om min nya kille hos mina barn.

    Min kille verkar vara rädd för henne av någon anledning. Han säger att "hon kan hämnas" via barnen om han inte "sköter" sina kort rätt...

    Han var rädd att skilja sig från henne, har var rädd att berätta om mig....

    Jag spyr bara...

    Det är nästan så typisk svenskt, denna gullande med sina ex... 

    Varför kan man inte ha en normal, vuxen relation utan att trippa på tån hela t


    Är de hon som printar din Instagram?
Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!