Inlägg från: Anonym (Kokar inombords) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kokar inombords)

Försökt men står inte ut med min killes ex!

Jag står inte ut med min killes ex! Det bara inte går...
    (det är dessutom hans andra ex).

Försökt att jobba med mig själv och tänka logiskt och klokt och vuxet och allt vad det innebär. Pratat med kompisar och vänner som lever i bonusrelationer, bett om råd... Pratat tom med min husläkare om det, dvs att jag känner mig irriterad och stressad kring min killes ex... Jag avskyr henne rent ut sagt...

Japp, nu är det sagt. Jag hatar människan!
    Så hemskt att skriva så, att hata någon....

Flera som känner likadant? Och viktigast av allt - hur hanterar ni det?

Trots allt så har min kille 2 barn med henne (och två till, vuxna, med sitt första. Jävla soppa!).
    Jag önskar att jag kunde bara strunta i henne och fokusera på oss och vår relation. 

• Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!
    Anonym (Inga ex) skrev 2019-08-29 10:24:25 följande:

En gång så har han ju älskat henne väldigt mycket och planerat att leva sitt liv med henne. Om din kille är en fin och trevlig människa så måste hans ex också ha många goda sidor. Tänk på vad han kan ha blivit förälskad i så hittar du nog hennes goda sidor

Du skämtar med mig, hoppas jag!

Det som du så fint beskriver han blev förälskat i var det största anledningen varför han skiljde sig från henne! 
    Och det vore ju absurd att jag skall plötsligt börja leta efter hennes goda sidor... 

Det räcker fr mig att jag försöker jobba med att acceptera henne.

Pierott skrev 2019-08-29 10:23:32 följande:

Fast valde du att inleda en relation med en man som har barn så borde du vetat att det finns ett ex med (Om denne inte förolyckats eller dyl). Då borde du även vetat att du måste stå ut med att dom har kontakt och ev träffas ibland. Trivs du inte med det så får du lämna honom. Det är inte hans ex fel att du är ihop med honom.

Jag valde att inleda en relation, ja. Men jag har ingen erfarenhet av att ha ex som ständigt ständigt, som en igel, är närvarande... Hon smsar hela tiden ringer, klagar, be om hjälp,,,, Hon är tråkig, sur och arg. Hela tiden arg... Ingen gillar henne. Min killes alla vänner och bekanta har tagit avstånd från henne och har sagt till mig att de var "mest omaka par" som guden skådat.
    Jag får så mycket stöd från alla, att "jag är det bästa som har hänt X".

Jag har också barn med mitt ex men vi har helt annat relation. Vi "kväver" inte varandra och lämnar varandra i fred på ett respektfullt avstånd...
    Han ringer aldrig när jag har min barnvecka eller ställer frågor om min nya kille hos mina barn.

Min kille verkar vara rädd för henne av någon anledning. Han säger att "hon kan hämnas" via barnen om han inte "sköter" sina kort rätt...
    Han var rädd att skilja sig från henne, har var rädd att berätta om mig....

Jag spyr bara...
    Det är nästan så typisk svenskt, denna gullande med sina ex... 

Varför kan man inte ha en normal, vuxen relation utan att trippa på tån hela t

Anonym (Hanna) skrev 2019-08-29 10:42:03 följande:

Varför hatar du henne? Beror det på hennes personlighet att ni helt enkelt inte klickar eller har det med svartsjuka att göra? Man kan inte gilla alla människor dock tycker jag att hata är ett starkt ord. Jag känner människor som jag absolut inte tål eller klarar av för dem tar så mycket energi från en. Kan jag inte undvika dem helt så minimerar jag kontakten och håller det rätt kort. Du måste ju inte umgås med hans ex.

Om jag var du så hade jag försökt prata med min kille bara för att få ut tankarna. Inte säga att jag hatar henne men att jag har svårt för henne och uppkommer det situationer där du ka undvika henne så kommer du göra det. Förtydliga att du vill inte att deras samarbete ska påverkas men att du inte är intresserad av att sitta å fika med henne så länge det inte är kalas för barnen. Ibland kan det lätta när man får säga hur man känner och du behöver inte tvinga dig till att umgås med henne.

Tack...

Men hon är så svår att ens respektera.
    Tom min killes äldsta son tycker att hon är jobbig och vill hellre vara med mig.

Min kille säger att  han inte kan göra det ogjort att han skaffade barn med henne. Och att hon "lurade" honom genom att visa sidor som inte fanns. Så fort de fick barn så återgick hon till sitt, dvs att sura och vara totalt socialt inkompetent. Aldrig träffat en människa som har absolut inget socialt liv eller vänner! Hennes barn är hennes värld men det gör mitt liv till ett helvete... 
    Hon lämnar aldrig ifred oss...
    Fan, orkar snart inte...
    Pierott skrev 2019-08-29 10:59:11 följande:
    Är de hon som printar din Instagram?
    Hur menar du? Förstod inte, sorry?
    Anonym (mums) skrev 2019-08-29 10:57:35 följande:
    Det största problemet i er relation är inte exet utan din kille.
    Det kan ligga mycket i det. Men problemet kvarstår. Hon är ständigt närvarande. Och eftersom jag och mitt ex har helt annat tillvägagångssätt så blir det så jobbigt att bevittna det här, helt annat sätt att hantera bonusfamilj... Känns som vi är tre och inte två vuxna i vår relation.

Hon klarar ingenting själv, inte ens köpa kläder till barnen utan skall ständigt rådfråga sitt ex.
    Ständigt...

Anonym (Änkan) skrev 2019-08-29 11:23:26 följande:
    Du har naturligtvis rätt rent tekniskt, det skulle lösa problemet men skapa en situation som TS uppenbarligen inte alls vill ha. Det är som om du rådde någon med astma som inte vill städa huset att bränna upp huset istället så behöver hon inte städa alls.

Ser du inga problem med att du först skuldbelägger mannen och sedan TS? Varför ligger skulden till problemet hos mannen och TS? Vad ska de göra för att sona sina fel?

Och exet har inget med problemet att göra alls? Hur resonerar dig där?
    Tack änkan!

Min kille älskar sina barn över allt annat men han känner sig "hotad" av sitt ex.  Han är beroende av hennes samarbete fortfarande och vill inte bråka för barnens skull... Han vill inte att de skall växa upp och minnas sina föräldrar som bråkade genom hela deras uppväxt...

Min kille är ingen mes, han kan säga ifrån men han är mån om sina barn....

Anonym (mums) skrev 2019-08-29 11:14:24 följande:
    Skulden till obehaget hos ts ligger hos ts själv. Hon kan välja bort exet om hon vill.
    Jag vill inte välja bort min kille. Jag älskar honom och han älskar mig! Alla ser det och alla stödjer (särskilt honom) vår relation...

Vi har kämpat i flera år att få det att fungera och jag tänker fan inte ge upp... Inte ge upp honom eller hans barn!

Jag har ingen skuld...
    Det var inte jag som var anledning att han lämnade henne, utan det var HON själv. Hon hade 15 år på sig att vårda relation! Jag fanns inte ens då! 
    Till slut stod min kille inte ut med henne och skilde sig...
    Då vaknade hon plötsligt... Ännu mer arg och sur....

Jag som sagt är också skild. Men mitt ex har aldrig stört min relation eller förhört barnen om deras plastpappa, eller på annat sätt lagt sig i i mitt nya liv...

Anonym (mums) skrev 2019-08-29 11:32:31 följande:
    Har din kille försökt kommunicera med exet? Försökt sätta gränser? För exet är ju ingen tankeläsare.
    Han ser hur jobbigt det är för mig så han har slutat att berätta för mig hur mycket exet "lägger sig i".
    Ja, han har försökt, men du förstår inte hur komplicerat det är. Hon bara ger sig inte... 
    Hon vägrar. Hon har inga vänner, inga kompisar, ingen att umgås med. Min kille levererade allt socialt liv åt henne då de var ett par. Han levererade allt. Hon behövde bara vakna, klä på barnen och gå till sitt jobb... Han skötte allt...
     Och nu går det inte på det sättet, hon måste göra mycket själv. Men hon klarar inte av det och skall bara jävlas...

Som sagt, jag är inte en elak människa eller bitter fitta...
    Men jag fan står inte ut med henne längre...

Ibland tar jag långa promenader på nätterna och bara gråter när igen ser...

Hon är mamma till två barn, vi kan ju inte bara fly direkt... Det funkar inte så....

Innerst inne önskar hon sig att vår relation skall inte fungera.

Anonym (Q) skrev 2019-08-29 11:40:43 följande:

Ts, jag har bekanta som hade det ungefär som ni när barnen var smä med ett av deras ex.
    Dom fick rådet av socialtjänsten att enbart ha telefon och mailkontakt och telefontider för när dom fick kontakta varandra på telefonen, när barnen inte var hemma.
    Lämning och hämtning skedde antingen via skola, dagis eller så stannade den hämtande utanför i bilen och väntade med den avlämnande föräldern skickade ut barnet.
    Socialtjänsten menade att det var bättre för barnen än att ständigt bevittna dom konflikter som så snabbt blossade upp. 
    Kanske något för er?

Grejen är den att barnen bevittnar inte det. Hennes "trakasseriet" fortgår i det tysta i det subtila. Hon ser helt oskyldig ut när barnen lämnas eller hämtas. 
    Det är spelet "för vuxna"...
    Hon har aldrig "kommit över" skilsmässa? Men jag kan inte hjälpa henne med det. Det är inte min roll. Jag har fullt med mitt och försöker bonusfamiljen att funka vilket är inget problem från mina barns eller mitt ex sida. De är coola hela gänget!

Min kille är extremt mån att det skall funka mellan honom och hans ex. 
    Vet inte varför dock. Har frågat men han svarar likadant varje gång. Att det värsta som kan hända är att barnen skall hamna i en konflikt mellan vuxna. 

Tack ändå!

Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!