Inlägg från: Zandylina |Visa alla inlägg
  • Zandylina

    Vi som är över 30 och försöker få syskon ?

    Hej. Jag är 33 och min sambo 46. Jag har 2 pojkar sen tidigare en på 14 och en på 12 så det är många år sen sist, så jag kallas för förstföderska. "hehe"
    Vi har försökt sen Dec 2017 så lång tid nu.
    Jag blev gravid i Augusti förra året men slutade i MA i v 9 typ sen tog det evigheter innan kroppen var "normal" igen HCG sjönk för långsamt. Sen efter detta 1-2 MF också på rad.
    Sen dess har vi varit på det igen och jag har även PCOS så gör saker ej lättare.
    Börjar kännas rätt hopplöst nu efter så lång tid om man säger så.
    Vården hjälper oss inte heller då jag är överviktig och för att få hjälp måste jag gå ner ca 10-15 kg å det funkar ej trots jag provat allt möjligt.
    Nu sitter jag på ÄL+6 typ å väntar för att se vad som händer min kropp varit knäpp denna månaden men mkt sexande har det blivit senaste 2 veckorna samt använt sånt där ConcievePlus glidmedel denna gång så nu får man se hur det går. Äter även folsyra varje dag.

    Lycka till alla <3

  • Zandylina
    Enniie skrev 2019-09-22 09:57:52 följande:

    Jag plussade precis!

    Fick svagt igår, lite starkare idag med Pharmas.

    Nu ett ganska tydligt med Rsfu:s test.


    Grattis! och Lycka till nu!! 

    Själv sitter jag här BIM-2 å negativt test även fast hela kroppen skriker graviditet både känsla och symtom..tom tempen ännu hög... men men...
  • Zandylina

    [quote=79917509][quote-nick]Enniie skrev 2019-09-22 11:33:21 följande:[/quote-nick]Tack!

    Det är min också. 37.5 imorse och har legat så sedan äl. Så ge inte upp hoppet. Tempem brukar väl droppa ett par, tre dagar innan mens?[/

    Jo min brukar dippa 1-2 dagar innan mens, har rikliga flytningar dock å jag brukar få spottings i samband med tempsjunkning men inget än... så får väl se jag hoppas ej för mkt dock

  • Zandylina

    [quote=79917509][quote-nick]Enniie skrev 2019-09-22 11:33:21 följande:[/quote-nick]Tack!

    Det är min också. 37.5 imorse och har legat så sedan äl. Så ge inte upp hoppet. Tempem brukar väl droppa ett par, tre dagar innan mens?[/

    Jo min brukar dippa 1-2 dagar innan mens, har rikliga flytningar dock å jag brukar få spottings i samband med tempsjunkning men inget än... så får väl se jag hoppas ej för mkt dock

  • Zandylina

    [quote=79917509][quote-nick]Enniie skrev 2019-09-22 11:33:21 följande:[/quote-nick]Tack!

    Det är min också. 37.5 imorse och har legat så sedan äl. Så ge inte upp hoppet. Tempem brukar väl droppa ett par, tre dagar innan mens?[/

    Jo min brukar dippa 1-2 dagar innan mens, har rikliga flytningar dock å jag brukar få spottings i samband med tempsjunkning men inget än... så får väl se jag hoppas ej för mkt dock

  • Zandylina

    [quote=79917509][quote-nick]Enniie skrev 2019-09-22 11:33:21 följande:[/quote-nick]Tack!

    Det är min också. 37.5 imorse och har legat så sedan äl. Så ge inte upp hoppet. Tempem brukar väl droppa ett par, tre dagar innan mens?[/

    Jo min brukar dippa 1-2 dagar innan mens, har rikliga flytningar dock å jag brukar få spottings i samband med tempsjunkning men inget än... så får väl se jag hoppas ej för mkt dock

  • Zandylina

    Bim-1 idag tempen fortfarande hög men kanske påväg neråt igår var den 36,80 idag 36,79... jag har låg temp som normaltemp runt 36,2-36,4 då... ingen mensvärk än, lätt ömma tuttar å illamående men negativt gravtest..tror nog det ej blev något denna gången heller..får se vad som händer.

    Hoppas ni andra lyckas! <3

  • Zandylina

    Hej var ettan sen jag var här men jag plussade igen idag å även igår! Äntligen min tur och nu ska vi bara hoppas det går vägen denna gången förra gången fick jag ju missfall å gången dessförinnan MA, men än så länge verkar det gå bra detta e mitt test och kurva från idag.

  • Zandylina

    Jahopp som sagt plussade ju så tidigt som i tisdags sen även igår.. idag vakna jag upp av en blödning som vanligt. Har ej ont, å fortfarande illamående, stora  tunga bröst m.m.
    Men jag antar det ej går vägen denna gången heller.
    Jag borde nu vara i V 5 precis. Hoppas självklar på ofarlig blödning men i mitt liv så finns inga sådana med tanke på 2 MA och 3-4 missfall under 11Mån försök.

    Hoppas det går bättre för er andra..jag uppdaterar om allt går vägen eller inte.

    Lycka till!

  • Zandylina

    Hej alla nu e jag här igen dock hade vi paus nu och inget planerat men gissa om jag vart chockad när jagbigår eftermiddag tog ett test och det visade 2 streck.. sen i morse visa digitalt 1-2v inga blödningar eller spottings än så länge så nu håller man tummarna att det går vägen denna gången. Så att inte tänka på det samt gått ner i vikt hjälpte nog.

    Har inskrivning hos BM i morgon bitti för att följa mig tidigt å även hon bekräfta att jag e gravid men om digitalt sa det så borde det vara så men ändå orolig då jag vet om folk som haft positiva test hemma men negativt hos BM.. jaja lycka till alla andra med

  • Zandylina
    Anonym1891 skrev 2020-01-19 19:47:05 följande:
    Grattis!

    Plussade själv i fredags, bf i september ????
    Jupp vad vi vet än så länge så e BF i slutet av september, vet dock ej säkert förens mitt tidiga ultraljud som jag fått den 9e mars e runt v 12 då om allt går vägen.... så nu e det bara stor väntan å oro ifall det går vägen eller nåt går fel eller ej.

    Grattis till ditt pluss!!!
  • Zandylina

    Hej, var på ultraljud idag då vi ville se så allt var ok med tanke på min historia och att för 2 veckor sen såg man bara tom hinsäck och lyckan vart ofattbar.

    På ultraljudet såg vi en liten som beräknad till v 7+5 Idag så just nu är BF 26/9-2020

    Vi fick höra hjärtslag med så är överlycklig. Äntligen verkar det vara vår tur denna gång.

    Så Jupp mina söner kommer få sitt efterlängtade syskon.

    Den 9/3 så e TUL inbokat med.

    Bifogar bild på mitt ultraljud.



    Lycka till alla andra!

  • Zandylina
    busan00 skrev 2020-04-26 14:04:51 följande:

    Kul för alla er som blivit gravida. Hur länge har ni försökt?jag har gett upp tyvärr bara tar på mitt psyke att de aldrig går .


    Vi började för lite mer än 2 år sen å gick först vägen helt nu. Men det tog sig också då vi sluta planera allt och bara slappna av. Nu precis gått in i v 19.
Svar på tråden Vi som är över 30 och försöker få syskon ?