• busan00

Vi som är över 30 och försöker få syskon ?

Någon som vill följas åt ?

• Svar på tråden Vi som är över 30 och försöker få syskon ?
  • jevana

Hej! Jag är 30 år och har en dotter född -16. Innan hon kom till världen hade vi 2 mf och ett utomkvedshavandeskap, inom 1,5 år. I maj började vi försöka få syskon och (fastän väntan känts låååång redan) plussade snabbt, 4de försöket. Nu är jag alltså i vecka 5, asnervös och hoppas det ska gå vägen utan missfall denna gång.

• busan00
    jevana skrev 2019-09-05 06:55:16 följande:

Hej! Jag är 30 år och har en dotter född -16. Innan hon kom till världen hade vi 2 mf och ett utomkvedshavandeskap, inom 1,5 år. I maj började vi försöka få syskon och (fastän väntan känts låååång redan) plussade snabbt, 4de försöket. Nu är jag alltså i vecka 5, asnervös och hoppas det ska gå vägen utan missfall denna gång.

Åh lycka till har oxå en dotter född -16 . Förstår inte varför det ska ta så lång tid är nu på 1.5 år drygt utan resultat så himla jobbigt och vill helst inte söka hjälp men slutar nog med att vi får göra det ändå
  • jevana
    busan00 skrev 2019-09-09 19:55:43 följande:

Åh lycka till har oxå en dotter född -16 . Förstår inte varför det ska ta så lång tid är nu på 1.5 år drygt utan resultat så himla jobbigt och vill helst inte söka hjälp men slutar nog med att vi får göra det ändå

Vi gjorde barnlöshetsutredning innan vi fick vår efterlängtade tjej. Inga fel hittades och månaden efter att äggledarna spolades så var jag gravid. Jag hade tagit emot hjälpen om den erbjuds :)
  • busan00
    jevana skrev 2019-09-09 20:58:30 följande:

Vi gjorde barnlöshetsutredning innan vi fick vår efterlängtade tjej. Inga fel hittades och månaden efter att äggledarna spolades så var jag gravid. Jag hade tagit emot hjälpen om den erbjuds :)

Hur gick allt till i utredningen? Vart sökte ni och hur började de? Ja jag har hört att spolning kan vara en grej men får man begära bafa spolning utan nåt annat eller utedning ?
  • jevana
    busan00 skrev 2019-09-09 21:36:25 följande:

Hur gick allt till i utredningen? Vart sökte ni och hur började de? Ja jag har hört att spolning kan vara en grej men får man begära bafa spolning utan nåt annat eller utedning ?

Jag bor i Finland så kan eventuellt vara olika här.. vi fick utredning då vi haft så många mf inom kort tid. Man kollade att jag hade ägglossning (vul), spolade och att mannens spermier var ok. Båda testerna gjordes samtidigt för jämlikhetens skull, inte så man först utesluter kvinnan innan ens sneglar åt mannen då som det lär ha varit förr.. längre än så kom vi väl inte..

Nu är jag så hysteriskt nojig. Känns som alla symptom är borta och jag är livrädd för att behöva gå igenom hela den långa pärsen med mf på mf igen.
  • Annali85

Hoppar gärna in här också. Är 34 år men blir 35 strax efter årsskiftet (känns stressande). Har två barn sen innan som är 3 och 1. Äldste sonen blev till oplanerat och yngsta direkt planerat. Vill så gärna få en trea men verkar inte vilja ta sig lika lätt och har försökt sen i början av sommaren

• Annali85
    jevana skrev 2019-09-05 06:55:16 följande:

Håller tummarna att allt ska gå vägen denna gång <3
  • jevana
    Annali85 skrev 2019-09-15 08:37:22 följande:

Håller tummarna att allt ska gå vägen denna gång <3

Tack! Alla symptom är som bortblåsta idag så är rätt rädd. Har VUL imorgon så hoppas verkligen på goda nyheter. Är berättigad till tidigt vul varje graviditet sedan X:et, en stor trygghet i det. Sällan man väntar såhär mycket på en måndagmorgon!
  • Annali85
    jevana skrev 2019-09-15 09:29:22 följande:

Tack! Alla symptom är som bortblåsta idag så är rätt rädd. Har VUL imorgon så hoppas verkligen på goda nyheter. Är berättigad till tidigt vul varje graviditet sedan X:et, en stor trygghet i det. Sällan man väntar såhär mycket på en måndagmorgon!

Förstår att det måste kännas jättejobbigt med tanke på dina tidigare erfarenheter men än så länge finns det väl inga tecken på missfall på g? Symtom kan vara roligt att spekulera om men säger inte heller något om verkligheten. Med mitt första barn hade jag en del av de klassiska symtomen, med andra barnet kände jag ingenting förutom lite trötthet. Håller tummarna för dig imorgon, uppdatera gärna hur det gick om du vill sen:)
  • Enniie

Hoppar in här!

31 år. 5 barn sedan tidigare. Minsta ca 1 år. Har försökt nu i 7 månader. Eller ja, detta är 7e försöket. Bim om ca 12 dagar.

Vi börjar bli väldigt ledsna över att det aldrig tar sig.

Svar på tråden Vi som är över 30 och försöker få syskon ?