Grabben76 skrev 2019-08-30 00:10:55 följande:
Hej Bagarn! Jag är fullt medveten om alla olikheter och att alla skilsmässor har sina egna storys och varianter. Syftet med mitt inlägg är inte att starta en vid debatt om allt ifrån otrohet till olyckligheter av dess olika slag. Jag tror dock att det finns en del som mig själv som står inför situationen där man eg redan bestämt sig för att skiljas men ändå inte vågar. Vi drog ut på tiden, drog ut på tiden och drog ut på tiden men visste eg att det inte kommer att hålla... Jag vill bara ge lite mod och kraft att våga ta klivet. Från början var det inte båda som ville skiljas men det mognade och växte fram till ett OK från båda till sist. VI har också för övrigt varit noga med att vara reko mot vår dotter, bl.a. genom att inte diskutera i hennes närhet m.m.. Jag vet att just denna del kan vara mycket svår, men det underlättar väldigt mycket när man väl delar på sig om barnen känner sig trygga med föräldrarnas val.
Tja Grabben76! Var inte min mening att låta nedlåtande om det var så det uppfattades. Bra att det gick smidigt och det gör det väl ganska ofta- det är ju oftast bara de dåliga separationerna som lyfts fram och hörs. Därför är det ett bra inlägg av dig.